Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-20, 11:40
  #1
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
https://www.flashback.org/t2874309p3

Tyskland: Amerikan gjorde Hitlerhälsning - blev misshandlad och sedan gripen av polis.

Ärligt talat, vilket brott är värst? Att sätta upp handen och heila, eller att slå ner den som gör det?

Den person, eller tom det land, som inte ser det parodiska i att heila tror jag får problem. Är det så lätt att provocera så kommer man att bli provocerad, hela tiden. Och människor kommer att känna sig rädda och övervakade i det samhället.

Däremot är fysiskt våld alltid ett brott. Att slå ner någon som heilar? Det vi hatar nazismen för är ju allt våld. Om man går runt och slå ner skämt-nazister så är man inte ett dugg bättre själv.

Tidningen borde alltså skriva om den som slog ner amerikanen. Våldsmannen borde få längst straff. Att heila är däremot inte straff-värdigt enligt mig. Istället kan man skratta åt det, om det är skämtsamt. Eller argumentera, om det nu i sällsynta fall skulle vara på allvar.
Citera
2017-09-20, 11:44
  #2
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ärligt talat, vilket brott är värst? Att sätta upp handen och heila, eller att slå ner den som gör det?

Den person, eller tom det land, som inte ser det parodiska i att heila tror jag får problem. Är det så lätt att provocera så kommer man att bli provocerad, hela tiden. Och människor kommer att känna sig rädda och övervakade i det samhället.

Däremot är fysiskt våld alltid ett brott. Att slå ner någon som heilar? Det vi hatar nazismen för är ju allt våld. Om man går runt och slå ner skämt-nazister så är man inte ett dugg bättre själv.

Tidningen borde alltså skriva om den som slog ner amerikanen. Våldsmannen borde få längst straff. Att heila är däremot inte straff-värdigt enligt mig. Istället kan man skratta åt det, om det är skämtsamt. Eller argumentera, om det nu i sällsynta fall skulle vara på allvar.

Jag tycker Tyskland skämmer ut sig, istället ska tysk polis få fast riktiga brottslingar, än att lägga ner sin tid på sånt här.
Citera
2018-11-21, 16:13
  #3
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ärligt talat, vilket brott är värst? Att sätta upp handen och heila, eller att slå ner den som gör det?

Den person, eller tom det land, som inte ser det parodiska i att heila tror jag får problem. Är det så lätt att provocera så kommer man att bli provocerad, hela tiden. Och människor kommer att känna sig rädda och övervakade i det samhället.

Däremot är fysiskt våld alltid ett brott. Att slå ner någon som heilar? Det vi hatar nazismen för är ju allt våld. Om man går runt och slå ner skämt-nazister så är man inte ett dugg bättre själv.

Tidningen borde alltså skriva om den som slog ner amerikanen. Våldsmannen borde få längst straff. Att heila är däremot inte straff-värdigt enligt mig. Istället kan man skratta åt det, om det är skämtsamt. Eller argumentera, om det nu i sällsynta fall skulle vara på allvar.

Båda är brottslingar. En gör sig skyldig till Hets Mot Folkgrupp och den andra misshandel.

Är väl inte raketforskning direkt...
Citera
2018-11-21, 16:16
  #4
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Båda är brottslingar. En gör sig skyldig till Hets Mot Folkgrupp och den andra misshandel.

Är väl inte raketforskning direkt...
Och fråga löd: vilket brott är värst?
Citera
2018-11-21, 16:18
  #5
Avstängd
Rotschildjugends avatar
Har själv gjort detta i Berlin 1999 och fick en telefonkatalogs misshandel,

De visste inte att jag kunde tyska o de sakerna de sa medan de slog ger mig marddrömmar än idag.
Citera
2018-11-21, 16:19
  #6
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Och fråga löd: vilket brott är värst?

Din rubrik löd inte så gubben
Citera
2018-11-21, 16:20
  #7
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotschildjugend
Har själv gjort detta i Berlin 1999 och fick en telefonkatalogs misshandel,

De visste inte att jag kunde tyska o de sakerna de sa medan de slog ger mig marddrömmar än idag.

Vad är en telefonkatalogsmisshandel? Alltså pucklade de på dig med telefonkataloger? :O
Citera
2018-11-21, 16:22
  #8
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Din rubrik löd inte så gubben
Jo. TS löd exakt så.
Citera
2018-11-21, 16:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jo. TS löd exakt så.
Nu ställer jag mig på din kombatants sida då det var exakt samma sak jag reagerade på.
Varken du eller jag har rätten att avgöra vilket brott som är värst. Detta får rättskiparna avgöra.

Nu handlade detta om Tyskland vilket gör att jag skiter fullständigt i själva brotten då jag inte är bevandrad i Tysklands juridik.
Därför gör jag detta till en Svensk fråga.
För mig är det självklart.
Varje brott är unikt o ska beivras var för sig utifrån omständigheter samt vad lagen säger.
Detta gör att vi har två brottslingar som utfört var sin brottslig handling. Detta ska båda ställas till svars för.
Sedan har du självklart rätten att ranngorda de olika brotten. Även jag gör det utan att behöva skrika ut den åsikten.
Citera
2018-11-21, 16:59
  #10
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Nu ställer jag mig på din kombatants sida då det var exakt samma sak jag reagerade på.
Varken du eller jag har rätten att avgöra vilket brott som är värst. Detta får rättskiparna avgöra.

Nu handlade detta om Tyskland vilket gör att jag skiter fullständigt i själva brotten då jag inte är bevandrad i Tysklands juridik.
Därför gör jag detta till en Svensk fråga.
För mig är det självklart.
Varje brott är unikt o ska beivras var för sig utifrån omständigheter samt vad lagen säger.
Detta gör att vi har två brottslingar som utfört var sin brottslig handling. Detta ska båda ställas till svars för.
Sedan har du självklart rätten att ranngorda de olika brotten. Även jag gör det utan att behöva skrika ut den åsikten.
Ska inte du vara avstängd?.. Tråden handlar om att rangordna de två brotten. Det är inte särskilt svårt att rangordna enligt mig. Att någon håller upp handen i en Hitlerhälsning mot mig är ett mindre brott än att någon slår ner mig. Jag kanske inbillar mig, men jag tror det finns en del stollar som hellre verkar bli nerslagna heller än Sieg-hälsade?

Din åsikt om detta hade varit on topic.
Citera
2018-11-22, 13:04
  #11
Avstängd
Rotschildjugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Vad är en telefonkatalogsmisshandel? Alltså pucklade de på dig med telefonkataloger? :O


De lägger telefonkatalogen mot kroppen o slår batonger mot den då syns inte blåmärkena,

Funkar nog m kuddar också
Citera
2018-11-22, 13:13
  #12
Avstängd
sealion80s avatar
Misshandel är väl värst men rätt dumt av hailaren att göra det i en situation där fel folk ser detta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback