Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-20, 22:52
  #13
Medlem
Ja en större tatuering kan vätska sig efteråt i ett par dar, beroende på vart den sitten, hur stor den är mm.

Har du däremot en tatuering som varar så har du redan en infektion.
Citera
2017-09-21, 01:49
  #14
Medlem
mirosas avatar
Kan vara en infektion gå och kolla upp.
Citera
2017-09-21, 02:57
  #15
Medlem
Det är en stor tatuering, detaljerad tiger på hela underarmen. Tatueraren sa att det är fullt normalt att det varar. Han sa att om jag smörjer in med salva där det varar så kan det dock bli infektion. Tror inte det är en infektion nu, men inte helt säker. Det varar lite grann bara på vissa ställen. Jag tror det är var iallafall, det är en lite gulaktig vätska. Men kan vanlig sårvätska se ut så med?
Någon här som har varit med om liknande?
__________________
Senast redigerad av TheAwesomeChris 2017-09-21 kl. 03:04.
Citera
2017-09-21, 03:05
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Kan vara en infektion gå och kolla upp.

Jag ringde 1177 förut och hon jag pratade med hade ingen koll alls vad hon pratade om. Hon sa att jag skulle ha på en massa asolsprit och linda runt armen där jag har tatueringen med bandage med massa bomullstussar. Den måste ju andas och asolsprit är ju verkligen NONO för en nygjord tatuering...
Tror du verkligen VC har koll på tatueringar och dylikt? Dom ser ju det bara som ett sår..
Citera
2017-09-21, 03:29
  #17
Medlem
ParkLane66s avatar
Tvätta med ljummet vatten och mild tvål.
Kanske smörja med Hellosan. Vad har du smörjt med?
Citera
2017-09-22, 00:50
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Tvätta med ljummet vatten och mild tvål.
Kanske smörja med Hellosan. Vad har du smörjt med?

Jag tvättar den med ljummet vatten och lactacyd duschcreme (oparfymerad och mild) varje morgon och kväll. Jag smörjer med bepanthen (eller vad det nu heter) för har hört att Hellosan bleker tatueringen lite grann..
Citera
2017-09-22, 00:51
  #19
Medlem
Är nu inne på 5:e dygnet sen jag gjorde tatueringen och den är fortfarande röd och öm. Är det normalt?
Kliar som faaaan kan jag tillägga..
Citera
2017-09-22, 02:29
  #20
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeChris
Är nu inne på 5:e dygnet sen jag gjorde tatueringen och den är fortfarande röd och öm. Är det normalt?
Kliar som faaaan kan jag tillägga..
Kliar är bra då läker den. Ja bephaten är bra men Hellosan har hag för mig är infektionshämmande
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback