• 31 862 online
  • 1 129 073 medlemmar
  • 58 578 239 inlägg
  • 1
  • 2
2017-09-19, 20:23
Medlem
Tänk om Sverige är en polisstat i hemlighet, där facebook, flashback m.m. används för att hitta folk som ska rensas ut?

Det vore isåfall en ganska ondskefull stat, eftersom den först uppfostrar folk till att bli oerhört naiva och godtrogna, för att sedan rensa ut dem som exempelvis uttalar sig öppet om tankar osv.

Hur vet man exempelvis att diverse brott och olyckor som man läser om i nyheterna, inte i själva verket är pågående utrensningar?

Hur vet man att provokativa trådar här inte är för att locka fram dissidenter som sedan rensas bort i "olyckor" eller olösta brott?
Citera
2017-09-19, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Tänk om Sverige är en polisstat i hemlighet, där facebook, flashback m.m. används för att hitta folk som ska rensas ut?

Det vore isåfall en ganska ondskefull stat, eftersom den först uppfostrar folk till att bli oerhört naiva och godtrogna, för att sedan rensa ut dem som exempelvis uttalar sig öppet om tankar osv.

Hur vet man exempelvis att diverse brott och olyckor som man läser om i nyheterna, inte i själva verket är pågående utrensningar?

Hur vet man att provokativa trådar här inte är för att locka fram dissidenter som sedan rensas bort i "olyckor" eller olösta brott?

Jag vet att det inte är så för då hade jag blivit utrensad för länge sedan.
Citera
2017-09-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heeeyman
Jag vet att det inte är så för då hade jag blivit utrensad för länge sedan.

Jag har själv uttryckt mig otrevligt om i stort sett allt och alla genom åren, men det skulle kunna göras undantag. Exempelvis saknar jag inflytande, och kommer alltid göra pga. personliga egenskaper såsom att jag är sinnessjuk och psykiskt skör (bryter ihop för minsta lilla).

Hur vet vi att det inte sker utrensningar i andra fall, med folk som kanske har kontaktnät eller som på något annat vis har inflytande?
Citera
2017-09-19, 20:49
Medlem
Jag tror att själva definitionen av en polisstat är att man vet att man lever i en sådan. Ie folk som lever i en polisstat skulle inte skriva eller yttra sej om man ens misstänkte att det skulle spåras/loggas.
Citera
2017-09-19, 20:54
Medlem
Egentligen är det ju fullständigt vansinne att skriva på en sån här sida, eller någonstans överhuvudtaget på internet. Som om inte underrättelsetjänster m.fl. har verktygen att övervaka och spåra upp vilka de än önskar.

Varför gör man genom en viss samhällsmodell folk godtrogna och naiva, så att de råkar illa ut genom att exempelvis skriva på facebook eller här på flashback - ... Utrensningar sker i tysthet i det dolda, medan den stora massan är lyckligt ovetande.

Hur många vet egentligen vilket samhälle vi lever i? Inte jag iallafall. De som vet håller sig nog långt borta från datorer m.m.

Det kanske är den nya världsordningen. Otäckt.
Citera
2017-09-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Jag tror att själva definitionen av en polisstat är att man vet att man lever i en sådan. Ie folk som lever i en polisstat skulle inte skriva eller yttra sej om man ens misstänkte att det skulle spåras/loggas.

Men tänk om syftet är en samhällsmodell med en naiv befolkning som gör det enkelt för makten? nwo osv., kanske redan är fullbordad i Sverige.
Citera
2017-09-19, 21:00
Medlem
Blahfackss avatar
Det är naivt att tro att något som anonymitet existerar på internet. Även om ingen säkerhetstjänst övervakar din trafik kan du aldrig vara säker på att din dator inte är äventyrad, du vet heller inte vad som egentligen pågår på serversidan (ex Flashback).

Jag litar mer på SÄPO än privata personer och företag som snoopar data och kartlägger användare.
Citera
2017-09-19, 21:03
Medlem
Citat:
Men tänk om syftet är en samhällsmodell med en naiv befolkning som gör det enkelt för makten? nwo osv., kanske redan är fullbordad i Sverige.

Så kan det ju vara, men polisstat är per definion att du är medveten om övervakningen. Dessutom är alla fullt medvetena om vad som bevakas och varför.

Covert police stat, skulle ju vara något annat.
Citera
2017-09-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Så kan det ju vara, men polisstat är per definion att du är medveten om övervakningen. Dessutom är alla fullt medvetena om vad som bevakas och varför.

Covert police stat, skulle ju vara något annat.

Vad skulle man kalla det? Struntsamma. Är det otänkbart att Sverige är ett sådant samhälle? Intolerans på sådan nivå finns på många ställen i världen. Kombinerat med många svenskars naivitet, tekniska möjligheter, hur media formar vad vi reagerar på osv... så är det kanske inte otänkbart.

Det kan mycket väl vara så att vi lever i ett samhälle där de flesta avses vara naiva och glada, medan det ständigt pågår utrensningar i tysthet.
Citera
2017-09-19, 21:49
Medlem
Citat:
Vad skulle man kalla det? Struntsamma. Är det otänkbart att Sverige är ett sådant samhälle? Intolerans på sådan nivå finns på många ställen i världen. Kombinerat med många svenskars naivitet, tekniska möjligheter, hur media formar vad vi reagerar på osv... så är det kanske inte otänkbart.

Det kan mycket väl vara så att vi lever i ett samhälle där de flesta avses vara naiva och glada, medan det ständigt pågår utrensningar i tysthet.

Det behöver förresten inte vara svenska staten som genomför detta. Andra underrättelsetjänster eller organisationer skulle kunna genomföra sådana operationer regelbundet. Vad vet vi egentligen? Inte mycket.
Citera
2017-09-19, 22:14
Medlem
Kan ju vara så.

Man kan ju exempelvis, efter ett befogat men extremt sällsynt inlägg på en kommunal sida på facebook angående en för de allra flesta tänkande varelser ett rätt kontroversiell kampanj, bli "random" beskuten.

Är man då både verbal och lugn men med ett vasst, intelligent replikerande i i konversationen med de inblandade i kampanjen kanske man känner att man visat upp sig lite väl mycket men ändå, det var en viktig sak att visa att detta var en riktigt dålig kampanj och man har ju rätt att uttrycka sig fritt sålänge man inte förolämpar, diskriminerar eller hetsar så man känner sig rätt nöjd ändå.

Skulle denna kampanj vara i sammarbete med en organisation som är känd för att, om det krävs, med våld driva den goda saken så kan man ju bli lite misstänksam.

Då skulle man kanske i efterhand sätta dessa 2 händelserna i samband, om man överlever alltså, medans resten av omgivningen, de i ens direkta närhet då det inte rapporteras i någon tidning eller annat massmedium så de fått direktinformation om händelsen, skulle se det som en random händelse.

Skulle man berätta om sina misstankar för de i ens närhet som hört om händelsen så anser nog de allra flesta att man kanske ska hålla sig just i detta forumet med dessa tankar eller låsas in och medicineras lite.

Man är kanske lite mer försiktig i sina uttalanden efteråt och då har dom lyckats tysta en trots att kulan inte hittade hela vägen, om det skulle vara så att det finns samband mellan händelserna.

Så skulle det kunna se ut, antingen så ses man som ett "nut-case" som tror sig viktigare än man är som tror att någon skulle reagera så hårt för man uttryckte sin farhåga om en politisk kampanj eller så ses man som ett offer för den grova brottsligheten och får en sörjande familj, de enda som skulle kunna tro på en sådan koppling befinner sig här men det är ju bara fanatiska naziknäppskallar och sinnesförvirrade personer här så ingen skada skedd....

Och, om så skulle vara fallet att det är legio att rensa bort obekväma röster som utrycker sig på ett sådant sätt att de kan samla folk bakom sig innan de hinner komma fram, hur skulle man kunna visa på något samband?

Försvinner det ett gäng välkända antietablissemang-personligheter skulle folk vakna men försvinner morgondagens sådana personligheter, alltså de som har potentialen att bli en nagel i ögat om de får hållas och synas, innan de blivit uppmärksammade så reagerar ingen Samtidigt som det blir färre och färre som går emot rådande system.

Spännande, undrar om jag får påhälsning nu, har ju gjort vad jag kan för att hålla mig anonym så vi får väl se om jag nu råkade öppna en jätteburk med mask hur anonym man är.....
Citera
2017-09-19, 22:50
Medlem
Nu gör vi inte det.

Men. Åsiktskorridor blir smalare och smalare så det kan vara på G.

Dock lär det nog snarare handla om social utfrysning än att man blir "utrensad".
Citera
  • 1
  • 2