Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-19, 20:33
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumbuk
Kan jag göra detsamma med chromecast eller funkar det bara att streama via telefonen om jag just vill ha viaplay?

Nej Appletv har viaplay, Netflix, svtplay, tedtalk mm. dessa ser du helt utan mobilen. (Vet inte hur cromcast fungerar exakt så..) sen kan du streama från mobilen oxå.
Citera
2017-09-19, 20:39
  #14
Medlem
Med chromecast startar du bara appen/videospelaren med stöd för chromecast, kopplar upp till samma nätverk och "castear"

Chromecast är en androidenhet som har apparna inbyggt, den laddar ner streamen till sig själv och mobilen är som en dosa.

Vill du se filmer installerar du plex server på en dator och laddar upp filmerna du har på servern, det fungerar som netflix på din egna dator.

Såhär ser viaplay ut, bara trycka på symbolen i övre högra hörnet, välja enhet så startar det på chromecast

https://i.imgur.com/pdXbVNj.png
__________________
Senast redigerad av mimikremerad 2017-09-19 kl. 20:45.
Citera
2017-09-19, 20:44
  #15
Medlem
TheDingos avatar
En Chromecast kostar bara 389 kronor och fungerar för både iOS och Android jämfört med en Apple TV som kostar 1995 kronor och bara fungerar med iOS, Mac OS. Det är superenkelt, du bara kopplar in din chromecast-dongel på baksidan på din tv i HDMI-uttaget, installerar Google Home-appen i din mobil och därefter har du en ikon längst upp till högre i appar så som Viaplay, Viafree, SVT Play, TV4 Play, C More, Netflix, HBO Nordic, etc. och kan spela upp dessa på din TV. Det spelar ingen roll om du har en iPhone eller en Samsung, det fungerar på samma sätt och är mycket mer prisvärt än en Apple TV. Köper du din Chromecast på Elgiganten, som jag länkade till, får du dessutom 3 månader gratis hos Viaplay.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback