Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-19, 18:25
  #1
Medlem
ParkLane66s avatar
Jag har tänkt tatuera in Yggdrasil på ryggen från nacken ner till låren. Men jag hittar ingen bra bild. Jag vet hur jag vill att den ska se ut. Var hittar jag någon bra skissare?
Citera
2017-09-19, 23:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Jag har tänkt tatuera in Yggdrasil på ryggen från nacken ner till låren. Men jag hittar ingen bra bild. Jag vet hur jag vill att den ska se ut. Var hittar jag någon bra skissare?

Är det inte just detta man betalar tatueraren för?
Citera
2017-09-25, 16:59
  #3
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Är det inte just detta man betalar tatueraren för?


Ja, jag håller med.
Din chans att få det precis som du vill.

´
Citera
2017-10-16, 14:58
  #4
Medlem
Irrelefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Jag har tänkt tatuera in Yggdrasil på ryggen från nacken ner till låren. Men jag hittar ingen bra bild. Jag vet hur jag vill att den ska se ut. Var hittar jag någon bra skissare?


Jag tror inte du får någon att göra det gratis, speciellt inte en så stor. Om du inte vill att tatueraren själv ska göra det av någon anledning så kan du betala någon för art commision online.

Ett tips är att googla bilder själv som du tycker liknar din idé eller gett dig inspiration, sen ger du dem till skiss-tecknaren.

Men som andra säger; skiss och materialiseringen av kundens idé är minst 50% av tatuerarens jobb, så varför inte gå dit?
Citera
2017-10-16, 16:24
  #5
Medlem
ParkLane66s avatar
Jag har fått hjälp att skissa upp bilderna och nu ska tatueraren göra förslag utifrån skisserna
Citera
2017-10-16, 17:07
  #6
Medlem
Irrelefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Jag har fått hjälp att skissa upp bilderna och nu ska tatueraren göra förslag utifrån skisserna


Fint! Vill du dela med dig? Har själv funderat på Yggdrasil och är nyfiken.
Citera
2017-10-17, 08:16
  #7
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irrelefant
Fint! Vill du dela med dig? Har själv funderat på Yggdrasil och är nyfiken.
Jopp men kan dröja ett tag då tatueraren har skissen

http://stewegee.se/public_html/Oden.html
https://www.google.se/search?q=the+n...XVskABZ_tTeaM:

En blandning av dom två med rötter ner på benen och där dom tre brunnarna med figurer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback