Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-19, 15:19
  #1
Medlem
Debut för damlandslaget under Peter Gerhardsson, VM-kval mot Kroatien. Gerhardsson har inledningsvis fått gå ner på sådan nivå som man förknippar med boll och lek snarare än elitfotboll. Caroline Seger är nöjd med att hon nu som 32-åring äntligen får lära sig grunderna i fotboll.

Citat:
– Vi har jobbat väldigt mycket på detaljer och gått ner på en sådan nivå som att spela på rätt fot och tänka innan man får passningar. Det har varit en röd tråd från första början. Det har känts väldigt bra och vi har fått tänka väldigt mycket fotboll. Det har sett bra ut också, säger hon.

Vad kan man förvänta sig av dagens match?
__________________
Senast redigerad av SVKKK 2017-09-19 kl. 15:23.
Citera
2017-09-19, 18:10
  #2
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Debut för damlandslaget under Peter Gerhardsson, VM-kval mot Kroatien. Gerhardsson har inledningsvis fått gå ner på sådan nivå som man förknippar med boll och lek snarare än elitfotboll. Caroline Seger är nöjd med att hon nu som 32-åring äntligen får lära sig grunderna i fotboll.

Citat:
Vi har jobbat väldigt mycket på detaljer och gått ner på en sådan nivå som att spela på rätt fot och tänka innan man får passningar. Det har varit en röd tråd från första början. Det har känts väldigt bra och vi har fått tänka väldigt mycket fotboll. Det har sett bra ut också, säger hon.


Vad kan man förvänta sig av dagens match?
Haha ja jösses. Inte konstigt att intresset är så lågt både här och på läktaren för matchen med såna kommentarer. Och nej har ingenting emot damfotboll dem får såklart hålla på som dem vill men man kan inte gnälla om intresse och pengar och dra till med en sådan kommentar
Citera
2017-09-19, 18:49
  #3
Medlem
Hunden007s avatar
fan va dåliga de är. seriöst kan de inte göra mål på en målvakt som inte ens orkar sparka ut bollen kan ni alla lägga ner. har gått totalt åt helvete för svenskdamfotboll man börjat gnälla på jämnlikhet och mens.

jag tror Sverige kan missa vm.
Citera
2017-09-19, 19:07
  #4
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
fan va dåliga de är. seriöst kan de inte göra mål på en målvakt som inte ens orkar sparka ut bollen kan ni alla lägga ner. har gått totalt åt helvete för svenskdamfotboll man börjat gnälla på jämnlikhet och mens.

jag tror Sverige kan missa vm.

Inte för att jag håller med om ditt sätt att uttrycka dig, men jag håller med om att de är urusla. Är verkligen dessa de bästa fotbollsdamer vi har i Sverige idag?

De är inte ens värda Zlatans utlovade cykel...
Citera
2017-09-19, 19:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
fan va dåliga de är. seriöst kan de inte göra mål på en målvakt som inte ens orkar sparka ut bollen kan ni alla lägga ner. har gått totalt åt helvete för svenskdamfotboll man börjat gnälla på jämnlikhet och mens.

jag tror Sverige kan missa vm.

Medan länder som Nederländerna satsat på sportslig utveckling så har de svenska spelarna fokuserat på mens och ekonomiska bonusar. Att de ens får bonus när verksamheten gör underskott är skandal. Girigare än bankdirektörer är de.
Citera
2017-09-19, 19:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
jag tror Sverige kan missa vm.


Det händer inte, resten av lagen i gruppen är för svaga.
Citera
2017-09-19, 19:13
  #7
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Medan länder som Nederländerna satsat på sportslig utveckling så har de svenska spelarna fokuserat på mens och ekonomiska bonusar. Att de ens får bonus när verksamheten gör underskott är skandal. Girigare än bankdirektörer är de.

ja exakt och svenskarna sitter gnäller på att svenskaligan har för dåliga pengar. så lyckas man skapa en holländskspelare som vinner Europas bästa spelare. nä Svenskadamlandslaget hade detta kommande mot sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Det händer inte, resten av lagen i gruppen är för svaga.

jo Danmark kommer ta direktplatsen. Sverige - Norge/Nederländerna i playoff.

alltså Kroatien är inte bra men Sverige är inte tillräckligt mycket bättre.
__________________
Senast redigerad av Hunden007 2017-09-19 kl. 19:16.
Citera
2017-09-19, 19:22
  #8
Medlem
addicted2fbs avatar
Superdupermissnöjd! Planerade att bevittna kronofogden.
Citera
2017-09-19, 19:24
  #9
Medlem
Vobblers avatar
Vilket drag det är i matchtrådarna när damerna spelar.
Citera
2017-09-19, 19:28
  #10
Medlem
I sånt här väder handlar det bara om att vinna. Svårt att skönja någon skillnad mot förut öht.
Citera
2017-09-19, 19:38
  #11
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addicted2fb
Superdupermissnöjd! Planerade att bevittna kronofogden.
Samma här. Så blev det koboll istället.

Har Kroatien fått något straff att behöva spela inför tomma läktare eller är det något problem med insläppet? Spärrarna kanske är trasiga.

Vilken misär detta är, men som sagt bra att damerna har börjat försöka lära sig grunderna inom fotboll nu i alla fall.
Citera
2017-09-19, 19:44
  #12
Medlem
Dom få på plats lär väl sitta på kamera-sidan, som jag antar har tak.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback