Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-19, 14:32
  #1
Medlem
pluto-s avatar
Far error i Android Studio med ett Eclipse spelprojekt, forstar ej vad problemet ar. Mojligtvis nagot med jni-mappen pga Eclipse, men vet ej. Detta ar felmeddelandet jag far i Android Studio nar jag forsoker synka min gradle:

Citat:
Build command failed.
Error while executing process C:\Users\user\AppData\Local\Android\Sdk\ndk-bundle\ndk-build.cmd with arguments {NDK_PROJECT_PATH=null APP_BUILD_SCRIPT=C:\app\src\main\jni\Android.mk NDK_APPLICATION_MK=C:\APPS\app\src\main\jni\Applic ation.mk APP_ABI=armeabi NDK_ALL_ABIS=armeabi NDK_DEBUG=0 APP_PLATFORM=android-15 NDK_OUT=C:/APPS/app/build/intermediates/ndkBuild/release/obj NDK_LIBS_OUT=C:\APPS\app\build\intermediates\ndkBu ild\release\lib APP_SHORT_COMMANDS=false LOCAL_SHORT_COMMANDS=false -B -n}
Android NDK: C:\APPS\app\src\main\jni\Android.mk: Cannot find module with tag 'box2D' in import path
Android NDK: Are you sure your NDK_MODULE_PATH variable is properly defined ?
Android NDK: The following directories were searched:
Android NDK:
process_begin: CreateProcess(NULL, "", ...) failed.

Min build.gradle ser ut sahar:
Citat:
apply plugin: 'com.android.application'

android {
compileSdkVersion 26
buildToolsVersion "26.0.1"

defaultConfig {
applicationId "com.getemplate.catadventure"
minSdkVersion 15
targetSdkVersion 26

ndk {
moduleName "player_shared"
}
}

buildTypes {
release {
minifyEnabled false
proguardFiles getDefaultProguardFile('proguard-android.txt'), 'proguard-rules.txt'
}
}
externalNativeBuild {
ndkBuild {
path 'src/main/jni/Android.mk'
}
}
}

dependencies {
compile 'com.google.android.gms: play-services:+'
compile files('libs/dagger-1.2.2.jar')
compile files('libs/javax.inject-1.jar')
compile files('libs/nineoldandroids-2.4.0.jar')
compile files('libs/support-v4-19.0.1.jar')
}

Kan knappt nagot alls om kodning, och jag borjade med Android Studio for 3 dagar sedan bara, sa felet kanske ar obvious. Har forsokt Googla men forstod inte losningarna. Allt jag vill ar att kunna oppna den javla spelkoden i Android Studio och testa den.

Tack pa forhand!

Sorry, ar i Kanada darav inga svenska bokstaver.
Citera
2017-09-24, 11:01
  #2
Moderator
Protons avatar
Ser ut som om du saknar en dependency till libgdx.

Har du kört setup-mojängen som finns på https://libgdx.badlogicgames.com/download.html tro? Den borde ju kunna lägga till din dependency.

Därifrån bör man ju kunna göra nåt med informationen som finns på https://libgdx.badlogicgames.com/documentation/ misstänker jag.

Har aldrig gjort detta tidigare själv så det här är rena chansningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback