Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-19, 10:45
  #1
Medlem
Ghandis avatar
Undrar om det är ett känt fenomen/virus som gör att jag helt plötsligt inte får över ljudet till min tv från datorn med den HDMI kabel som alltid funkat ?

Det hela började med när jag skulle kolla fotboll match vis sidan jag alltid kollar via. där brukar iofs va en del intrångförsök, men virusprogrammet stoppar detta. Men nu helt plötsligt så går ej ljudet över till tv:n via HDMI kabeln. Ljudet spelas upp i datorhögtaleren (laptop) istället. Bilden förs över. ej ljud. Testat 2-3 andra sidor o se fotboll via, och samma där. En sida fungerade det som vanligt o ljudet kom över, men beroende på vilken sida som det länkades till för livestreamen.

Har ju testat med ex. youtube.com och där funkar det som det ska med o föra över ljudet,& om jag har både Youtube & en fotbolls sida med stream öppen, så funkar youtube medans fotbollen inte funkar med ljudöverföringen.

Noterade även att det var samma sak som med fotbollen när jag porrsurfade lite, vissa sidor får överljudet, medans vissa inte får över ljudet.

vad är det som gör detta, startade som sagt förra veckan alternativt i helgen, noterade först på fotbolls stream sidor.

vad gör man för att få det funka som innan med rätt ljud ?

Borde inte sidorna isig fixa detta på ngt sätt. varför berörs bara vissa sidor ? o man kan som sagt köra fungerande ljud sida parallellt med ej fungerande ljud sida.

hoppas det finns en lösning. o måste ju anta flera stött på samma problem världen över, för massa som kollar fotboll via dom sidorna.
Citera
2017-09-19, 11:01
  #2
Medlem
8bitrages avatar
Och på ljudinställningarna står det att ljudet går över HDMI:n?
Citera
2017-09-19, 12:37
  #3
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Och på ljudinställningarna står det att ljudet går över HDMI:n?

jomen som ja skrev, så har jag inte ändrat några inställningar. eller det skrev ja kanske inte, men så är det såklart. och som sagt så funkar det på e youtube som det ska, men samtidigt inte på aktuella sidor.
Citera
2017-09-19, 13:42
  #4
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
jomen som ja skrev, så har jag inte ändrat några inställningar. eller det skrev ja kanske inte, men så är det såklart. och som sagt så funkar det på e youtube som det ska, men samtidigt inte på aktuella sidor.
Haha det funkar på YouTube och du drar slutsatsen att det är virus? Retard. Lär väl snarare vara inställning i Flash eller Chrome då.
Citera
2017-09-19, 18:17
  #5
Medlem
studioxswes avatar
Tror helt klart det är virus, men det sitter nog inte i datorn..
Citera
2017-09-19, 18:31
  #6
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2017-10-06, 17:36
  #7
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Haha det funkar på YouTube och du drar slutsatsen att det är virus? Retard. Lär väl snarare vara inställning i Flash eller Chrome då.

ok ok, nu e ja ingen expert...därför ja testade utnyttja kunskapen som ev fanns här.

Använde IE, testade igår med chrome och.....då funkade det fortfarande inte med IE, utan ljudet på fotbollsmatchen kom från datorn....men i chrome så funkade det o ljudet kom som det ska i tv:n !

Får väl använda chrome numera för det då. Iofs fick ja aktivera flash eller vad det var i chrome för den sidan för streamen skulle starta överhuvudtaget.

kanske nån kunnig kan stilla min nyfikenhet o förklara varför detta nu skett ? antar d e nån uppdatering av IE/windows som förstört det där.. ?!?
Citera
2017-10-06, 20:44
  #8
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
ok ok, nu e ja ingen expert...därför ja testade utnyttja kunskapen som ev fanns här.

Använde IE, testade igår med chrome och.....då funkade det fortfarande inte med IE, utan ljudet på fotbollsmatchen kom från datorn....men i chrome så funkade det o ljudet kom som det ska i tv:n !

Får väl använda chrome numera för det då. Iofs fick ja aktivera flash eller vad det var i chrome för den sidan för streamen skulle starta överhuvudtaget.

kanske nån kunnig kan stilla min nyfikenhet o förklara varför detta nu skett ? antar d e nån uppdatering av IE/windows som förstört det där.. ?!?
Det är väl någon inställning i IE bara. Det är ju knappast så att IE är en bra webbläsare så jag förstår inte varför du är så förvånad över att det inte fungerar. Använd Edge eller Chrome, vilken som nu funkar, och var nöjd.

PS. Dina "..." och mellanrum innan frågetecken gör att jag vill spy.
Citera
2017-10-22, 10:48
  #9
Medlem
Ghandis avatar
jo IE e inte känd för sin brahet so 2 speak.

kör chrome o det funkar som sagt. kanske edge funkar också ej testat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback