Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 08:15
  #169
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Inte svårt att förstå. En fet, hjärnsvag, person som inte begriper hur kost och träning fungerar kan lätt köpa erbjudandet. Att betala 2500 per månad är inte mycket egentligen om en person lyckas ändra sitt liv men personligen skulle jag lägga några timmar att läsa träningsforum och titta på gratis videoklipp.
Sen finns ju alternativet att man är hyfsat upptagen och har en jäkla massa pengar då är nog inte 10k mycket att rassla om. Han är ju dessutom med i Superstars nu och fick säkerligen en bra hacka bara för det vilket gör det till en lönsam affär bara där.
Citera
2018-03-22, 08:35
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Inte svårt att förstå. En fet, hjärnsvag, person som inte begriper hur kost och träning fungerar kan lätt köpa erbjudandet. Att betala 2500 per månad är inte mycket egentligen om en person lyckas ändra sitt liv men personligen skulle jag lägga några timmar att läsa träningsforum och titta på gratis videoklipp.
Själv är jag en van konditions och styrketränare sen ungdomen. Men när man efter trettio började jobba mycket mer, fick barn osv kom kilona och orken försvann. Jag har varit "otränad" i 10 år ungefär. En del konditionsträning har det blivit, midnattslopp osv, men mest som en periodare. Jag vet ju, som nog alla vet ATT man ska träna och VAD man ska äta för att dels gå ner i vikt och dels bygga muskler. I mitt fall var det att jag behöver pushen i att ha en tränare som hela tiden har koll på ens utveckling, vikmässigt och muskelmässigt. Att vara i en grupp med samma mål som pushar varandra är en enorm fördel, iallafall för mig. Jag har nu efter cirka 8 veckor nått mitt viktmål och min kropp är i mycket bättre skick än för 15 år sedan. Vissa kanske har självdisciplinen och förmågan att helt på egen hand göra detta, utan hjälp eller stöd, men jag är tveksam om jag tittar runtomkring mig själv. I princip alla 40+-are jag känner är otränade, väger för mycket och är missnöjda med sin kropp.

Jag vet ju också att man måste hålla i detta efter dessa 16 veckor. Med kunskapen jag har fått nu om hur kroppen reagerar vid strikt kost och träning så kommer det att bli mycket lättare att hålla i. Framförallt har jag förstått vad otroligt mycket skit man stoppar i sig som man inte behöver. Det är också kul att ha fått ett hum om hur mycket kalorier det är i vissa livsmedel, som man inte tänkt på.
Klart att jag vetat om mycket av detta tidigare, men som sagt, för mig har detta varit helt avgörande för min (förhoppningsvis livslånga) livsstilsförändring.

Jag ska göra en hälsoundersökning efter dessa 4 månader och se hur blodfetter, blodtryck osv ser ut.
__________________
Senast redigerad av Per Feckt 2018-03-22 kl. 08:41.
Citera
2018-03-22, 14:02
  #171
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZipoBibo5E8
Felet alla i tråden gör är att ni glömmer att vanliga "regler" för medicin och biologi inte gäller för Schwarz. Det var väl han som fick skenbenet avsparkat och sen körde några rusher längs sidlinjen för att se om det gick att fortsätta spela? Medan de flesta fotbollsspelare måste bäras ut på bår om de får ett myggbett.

Tru dat.

En riktigt stridshingst.
Citera
2018-03-23, 13:35
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Själv är jag en van konditions och styrketränare sen ungdomen. Men när man efter trettio började jobba mycket mer, fick barn osv kom kilona och orken försvann. Jag har varit "otränad" i 10 år ungefär. En del konditionsträning har det blivit, midnattslopp osv, men mest som en periodare. Jag vet ju, som nog alla vet ATT man ska träna och VAD man ska äta för att dels gå ner i vikt och dels bygga muskler. I mitt fall var det att jag behöver pushen i att ha en tränare som hela tiden har koll på ens utveckling, vikmässigt och muskelmässigt. Att vara i en grupp med samma mål som pushar varandra är en enorm fördel, iallafall för mig. Jag har nu efter cirka 8 veckor nått mitt viktmål och min kropp är i mycket bättre skick än för 15 år sedan. Vissa kanske har självdisciplinen och förmågan att helt på egen hand göra detta, utan hjälp eller stöd, men jag är tveksam om jag tittar runtomkring mig själv. I princip alla 40+-are jag känner är otränade, väger för mycket och är missnöjda med sin kropp.

Jag vet ju också att man måste hålla i detta efter dessa 16 veckor. Med kunskapen jag har fått nu om hur kroppen reagerar vid strikt kost och träning så kommer det att bli mycket lättare att hålla i. Framförallt har jag förstått vad otroligt mycket skit man stoppar i sig som man inte behöver. Det är också kul att ha fått ett hum om hur mycket kalorier det är i vissa livsmedel, som man inte tänkt på.
Klart att jag vetat om mycket av detta tidigare, men som sagt, för mig har detta varit helt avgörande för min (förhoppningsvis livslånga) livsstilsförändring.

Jag ska göra en hälsoundersökning efter dessa 4 månader och se hur blodfetter, blodtryck osv ser ut.

Hur kommer det sig att du hänger i denna tråden egentligen eller skriver jag till Schwarz personligen nu?
Det du tar upp är sådant man läser sig till i forumet på några minuter så förstår inte riktigt varför man är så glad över att ha bränt 10000kr. Aldrig sett en sådan happy loser skriva här under åren för att tala klarspråk.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2018-03-23 kl. 13:38.
Citera
2018-03-23, 14:52
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hur kommer det sig att du hänger i denna tråden egentligen eller skriver jag till Schwarz personligen nu?
Det du tar upp är sådant man läser sig till i forumet på några minuter så förstår inte riktigt varför man är så glad över att ha bränt 10000kr. Aldrig sett en sådan happy loser skriva här under åren för att tala klarspråk.
Du verkar inte läskunnig. Klart man kan läsa sig till allt i teorin. Att faktiskt göra det i praktiken är en helt annan sak. Och 10.000:- är inte mycket pengar för vad det kan ge. Nolla.
Citera
2018-03-24, 17:41
  #174
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
2kg/veckan är inga problem för en motiverad.
Missta inte alla andra för att vara som dig.

Att långsiktigt gå ned 2kg/vecka är väldigt svårt om man inte har väldigt mycket övervikt. Visst kan man lätt tömma sig på en massa vatten kortsiktigt (med vilken batningskur som helst) och gå mer många kilon på kort tid men det är inget som funkar i längden och det handlar ju som sagt om vatten ...
Det intressanta är ju hur mycket fett man kan gå ner.
Citera
2018-03-25, 10:09
  #175
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hur kommer det sig att du hänger i denna tråden egentligen eller skriver jag till Schwarz personligen nu?
Det du tar upp är sådant man läser sig till i forumet på några minuter så förstår inte riktigt varför man är så glad över att ha bränt 10000kr. Aldrig sett en sådan happy loser skriva här under åren för att tala klarspråk.

Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Du verkar inte läskunnig. Klart man kan läsa sig till allt i teorin. Att faktiskt göra det i praktiken är en helt annan sak. Och 10.000:- är inte mycket pengar för vad det kan ge. Nolla.

Om du över huvud taget köper något från ett företag vars hemsida ser ut och fungerar så här: https://16weeksofhell.com/
Då skall du inte kalla andra människor för nolla, hemsidan visar att företaget består av idioter.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2018-03-25 kl. 10:29.
Citera
2018-04-09, 12:22
  #176
Medlem
RobertoSavianos avatar
Självklart vill trådstartaren ha någon slags genvägslösning som gör att han får samma resultat med minst möjliga ansträngning. Det är sånna som säljs för dyra pengar, men som sen följs 1-2 veckor eller vissa kollar bara på kostschemat eller träningsschemat och sen inser att det är "för komplicerat".

Det är egentligen bara några få saker som gäller: Ligg på kaloriunderskott (Lär dig räkna på hur mycket du vill ligga på för att förlora x många kilon i veckan), ät proteinrik kost och lyft tungt så många gånger i veckan du orkar (Det räcker med basövningarna).
Vill du sen rippa ner ännu mer, lägg till lite HIIT-träning och du är där på några månader.

Det handlar inte om vilka övningar du gör på gymmet, eller vilka komplicerade matscheman du kör. Det handlar om kaloriunderskott och att du kör hårt när du väl är där.
Citera
2018-04-09, 12:47
  #177
Medlem
20kg på 10 veckor?
2kg / Vecka?

Jag droppade nyligen 10kg på 19 dagar. Väldigt atletisk dock. Gick ifrån 83kg tillbaka ner till 73kg. Det är jätte enkelt. Gör av med mer energi än vad du tar in. Andas lugnt och djupt medans du promenerar / tränar. Minimera fett intag. Det är människans lathet och bekvämlighets rutiner och vanor som gör att denne blir fet.

1 Hel Stjälkselleri per dag som juice (11:30)
300g Morötter / 300g Rödbetor / 600g Apelsiner görs till egenpressad Juice (13:30)
Smoothie av ~225g Bär + 2 Bananer, Eventuellt Chiafrön / Linfrön (15:30)
Sallad med Roccula, Rödlök, Gurka, Tomat, Zucchini, salta lite. Gör någon dressing med citron och kryddor. Strö över lite sesamfrön.

Det är lätt och gott att gå ner i vikt.
Citera
2018-04-09, 15:27
  #178
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olavikostlainen1
20kg på 10 veckor?
2kg / Vecka?

Jag droppade nyligen 10kg på 19 dagar. Väldigt atletisk dock. Gick ifrån 83kg tillbaka ner till 73kg. Det är jätte enkelt. Gör av med mer energi än vad du tar in. Andas lugnt och djupt medans du promenerar / tränar. Minimera fett intag. Det är människans lathet och bekvämlighets rutiner och vanor som gör att denne blir fet.

1 Hel Stjälkselleri per dag som juice (11:30)
300g Morötter / 300g Rödbetor / 600g Apelsiner görs till egenpressad Juice (13:30)
Smoothie av ~225g Bär + 2 Bananer, Eventuellt Chiafrön / Linfrön (15:30)
Sallad med Roccula, Rödlök, Gurka, Tomat, Zucchini, salta lite. Gör någon dressing med citron och kryddor. Strö över lite sesamfrön.

Det är lätt och gott att gå ner i vikt.

Du måste tappat den mesta vikten i muskler isåfall. Typ 0 protein i ditt kostupplägg.
Citera
2018-04-09, 16:35
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Du måste tappat den mesta vikten i muskler isåfall. Typ 0 protein i ditt kostupplägg.

Hans kropp förbränner inte ens 20kg fett på 19 dagar om han sitter fastkedjad i ert rum utan mat. Han hade säkert 10kg bajs i ändtarmen och 5 liter vatten i lungorna när han började.

Att man ens läser i dessa trådar. Mest okända människor som inte vågar skriva i de seriösa trådarna här?
Citera
2018-04-09, 16:44
  #180
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hans kropp förbränner inte ens 20kg fett på 19 dagar om han sitter fastkedjad i ert rum utan mat. Han hade säkert 10kg bajs i ändtarmen och 5 liter vatten i lungorna när han började.

Att man ens läser i dessa trådar. Mest okända människor som inte vågar skriva i de seriösa trådarna här?

Haha, nej, speciellt inte när han var "Väldigt atletisk" innan på 83 kilo och gick ner till 73 kilo. Herregud.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback