• 37 759 online
  • 1 128 504 medlemmar
  • 58 552 883 inlägg
  • 1
  • 2
2017-09-19, 08:10
Medlem
Hultabultans avatar
Lyssnade på webbradion ”*Verklighetschecken”, där en person med egen insyn i polisens omorganisation uttalade sig.

Man avskedade 425 poliser i chefsställning som inte hade rätt inställning till mångkulturen, som ersattes av sådana med rätt politisk uppfattning till att dölja kriminalitet och brottslighet bland främmande kulturelement.

Tycker dessa uppgifter är synnerligen anmärkningsvärda hur rikspolischefen Dan Eliasson, säkerligen med stöd uppifrån försökt politisera polisen, till den svenska varianten av ”Gestapo”!

Efter 50 min 20 sek.
https://www.spreaker.com/user/verkli...re-in-i-kyrkan
Senast redigerad av Hultabultan 2017-09-19 kl. 08:22.
Citera
2017-09-19, 08:27
Medlem
note-its avatar
Måste bara ställa frågan om detta verkligen är sant?
Kan man vekligen avskeda så många, om ens en, på de grunderna? Hur ser bevisningen ut? 425 är väldigt många och detta borde gått som en löpeld genom media.
Jag tror inte på ett ord av detta.
Citera
2017-09-19, 08:37
Avstängd
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Kan man vekligen avskeda så många, om ens en, på de grunderna? Hur ser bevisningen ut? 425 är väldigt många
Bara enskilda uppkäftiga är avskedade för att statuera avskräckande exempel. De 425 är omplacerade till postsortering i städskrubben. Enligt vad som sades. De högsta cheferna som figurerat i media är ju alla hatade av alla poliser. Polisförbundet har t.ex. krävt att Rikspolischefen, chefen för region Skåne (nu avgången) och personalchefen alla sparkas. Ingen av dem har någon polisiär utbildning. Jag kan tänka mig att det är så på alla ledningsroller. 425 är 2.2% av poliskåren.

Säkerhetsbranschen skriker efter erfarna poliser. Många säkerhetschefer i företag och myndigheter skulle väldigt gärna ha en erfaren polis som sin kollega. Vad får de nu, 100 000 kr i månaden, sade de. De får lätt dubbla lönen i den boomande privata säkerhetsbranschen. Polis är kanske ett lite eget yrke, många poliser har nog aldrig sökt något annat jobb i sitt liv och de har ju föga kontakt med näringslivet. Jag tror det finns en potential för ett rejält personaltapp inom polisen, att tiotals procent av dem säger upp sig under ett och samma år, och främst de erfarna poliserna. De kommer ju att göra nytta för brottsbekämpning ändå (faktiskt ännu mer så!) inom säkerhetsbranschen, men då är det ju uteslutande arbetsgivarens materiella skador och enskildas livvaktsskydd det handlar om. Folk i allmänhet som får stryk får ta hand om sig själva i sosseborgarnas välfärdsstat.
Citat:
detta borde gått som en löpeld genom media.
Men du trooor på svensk nyhetsmedia???
Senast redigerad av Fri 2017-09-19 kl. 08:42.
Citera
2017-09-19, 08:38
Medlem
flaskborstes avatar
Det behövs lite fakta bakom påståendet så länka på..

OM det nu skulle vara fallet så är det ju totalt oacceptabelt och borde upp på alla siter som folk kan nå.
Citera
2017-09-19, 08:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
I samband med omorganisationen så avskaffades en mängd tjänster & nya tillkom.

I en utredning av statskontoret riktas kritik mot chefstillsättningarna:
Citat:
ledningen beslutade att drygt 2 500 chefer skulle tillfälligt förordnas i stället för att genomgå normalt rekryteringsförfarande. Flera chefer saknade på grund av det rätt kompetens för sina tjänster. När tjänsterna sedan skulle tillsättas permanent frångicks åter rekryteringsförfarandet till förmån för "arbetsledningsbeslut", vilket kraftigt har ifrågasatts.
https://www.svd.se/regeringsrapport-...starkt-kritisk

Man kan nog anta att detta inte rör sig om 2500 nya chefstjänster, utöver de som redan fanns. Utan här han man blandat & gett för att skapa en helt ny organisation. Att man i samband med detta passade på att göra sig av med icke-PK personer & ersätta dessa med folk som har rätt "värdegrund" känns inte bara troligt utan snarare helt säkert. Det är ju så det fungerar inom hela statsförvaltningen, varför skulle polisen vara ett undantag.

Sen tror jag inte att dessa personer fått sparken ur poliskåren helt & hållet, dom har fått återgå till sina tidigare arbetsuppgifter, eller inga arbetsuppgifter alls, dom hamnade i "frysfacket":
Citat:
Bland annat konstateras att det under omorganisationen fanns ett antal medarbetare som helt saknade arbetsuppgifter. De placerades på regionkanslierna och mer än ett år efter sjösättningen fanns fortfarande över 100 medarbetare utan arbetsuppgifter.

Det är ju, i tider av polisbrist, knappast patrullerande poliser på "golvet" som hamnar på ett kansli utan arbetsuppgifter.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2017-09-19 kl. 08:47.
Citera
2017-09-19, 08:43
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Kan man vekligen avskeda så många, om ens en, på de grunderna? Hur ser bevisningen ut? 425 är väldigt många och detta borde gått som en löpeld genom media.

Öppnade tråden för att undersöka hur mycket substans det finns i beskyllningarna, att omvandla polisen till en svensk version av "Gestapo"?
Citera
2017-09-19, 08:45
Medlem
Citat:

425 poliser lurades ju att "säga upp sig och söka om sina tjänster". Då kan de ju protestera bäst de vill i efterhand när de insett att de blev lurade och om detta skett med löfvéns goda minne så ser han givetvis till att det inte heller får nämnas i pk-media.
Skrämmande information hursomhelst men inget förvånar mig längre
Citera
2017-09-19, 08:46
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag tillåter mig att vara väldigt skeptisk fram till att du bifogar en, helst två, ordentliga källor.
Citera
2017-09-19, 08:49
Medlem
rostigamazons avatar
Vi kommer alltså ha en utländsk poliskår i Sverige, äntligen har polisledningen förstått att det är mest invandrare som begår brott, men är inte det här lite överdrivet ?
Citera
2017-09-19, 09:02
Avstängd
DRD4s avatar
Tvivlar inte en sekund på att Eliasson har fått order från partiet om att verkställa detta.

Värt att tänka på att de nyligen konstruerade om Säpo från att vara fristående till att lyda direkt under partiet.

http://www.sakerhetspolisen.se/ovrig...ghet-2015.html

Men borde vi inte ha 450 visselblåsare nu? eller väntar dom på en eventuell ljusning för landets demokratiska tillstånd efter valet 2018?
Citera
2017-09-19, 09:15
Medlem
RonPaul2008s avatar
Detta fattade jag på direkten då de skulle "omorganisera" polisen. Ett annat roligt resultat blir när vi får de nya poliserna på gatorna som kommer in med lägre "kvalitet" (IQ).
Gestapo + impulsiva poliser = Nutidens Sverige.
Citera
2017-09-19, 09:25
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 251
425 poliser lurades ju att "säga upp sig och söka om sina tjänster". Då kan de ju protestera bäst de vill i efterhand när de insett att de blev lurade och om detta skett med löfvéns goda minne så ser han givetvis till att det inte heller får nämnas i pk-media.
Skrämmande information hursomhelst men inget förvånar mig längre
OK det är skillnad om de sagt upp sig själva och inte rakt av fått sparken. Vare sig de blivit lurade till att göra det eller ej.
Citera
  • 1
  • 2