Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-19, 12:20
  #13
Avstängd
TantRossins avatar

Tackar för komplimangen I gammal tid var det just narren som hade jobbet och säga sanningen. Penicillin är väl OK, men mycket sjukdom kommer av fel livsstil; rökning ( KOL lungar + cancer ) till ex. Som Aristoteles sa; var din egen läkare. Det inte livslängden som är viktig, det kvaliteten av liv, eller hur?
Citera
2017-09-19, 14:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag vill minnas att UG, Kalla fakta eller något liknande program hade ett avsnitt som handlade om att kontrasten mellan invandrarbarnens auktoritära hemmiljöer med fysiskt våld var en bidragande orsak till att de stökade runt i skolan. Anledning skulle då vara att de slog sig lösa när de upptäckte att svenska lärare inte hade så mycket att sätta emot och att de då tog ut sina aggressioner. Det här resonemanget kan man säkert applicera på stenkastning på polis och liknande saker de sysslar med, så visst kan det vara ett delsvar på varför de är som de är.

Tyder väl iof på rätt låg IQ om det verkligen är så att dom hämnas på oskyldiga lärare och andra människor för att deras släktingar, oftast farsor misshandlat dom som barn.. Iof ber samhället lite om det när det försöker hjärntvätta en att man inte får hämnas på den som verkligen gör nåt, då leder det lätt till att man tar ut det på annat sätt. Men de flesta normala skulle hämnas på släktingen om någon. Nu tror jag iof att detta endast är en ev mycket marginell del av det hela.
Citera
2017-09-19, 14:38
  #15
Medlem
Ashurbanipal123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercace
Jag har funderat ett tag på varför människor från MENA är så våldsbejakande. Tittar man på statistik ser man att de är grovt överrepresenterade inom kategorin våldsbrott. Jag tror inte att enbart lägre IQ och Islam kan förklara den enorma skillnaden mellan Svenskar och MENA invandrare.

Jag kommer själv från Mellanöstern. När jag bodde där minns jag en händlese där jag försökte komma in i vårt hus men inte lyckades för att låset var för trögt. Då kom en kompis förbi som jag frågade om hjälp. Det första han frågar mig i en förskrämd ton är om mina föräldrar var inne i huset. När jag försäkrade honom flera gånger att de inte var där lyckades han luckra upp låset åt mig. Han var livrädd för föräldrar och vuxna på grund av all misshandel han utsättes för av dem.

I skolan var det väldigt vanligt att de som inte har gjort läxorna eller sköter sig bra blir slagna. Det var inget problem för mig eftersom jag alltid har haft väldigt lätt för skolan, men jag tror inte skolan var lika lätt för de andra och de måste ha varit livrädda varje dag de kom till skolan.

Skulle detta barnförtryck och barnmisshandel vara en del av förklaringen till varför de beter sig som de gör när de blir äldre? Att eftersom de behandlas som djur när de är små så blir de själva djur när de blir äldre.

Hur tror ni att barnmisshandel påverkar barn när de blir äldre?
Kort svar: Nej!
Kolla ba på koranen, den e fylld med hat mot alla icke muslimer, kristna i mellanöstern var fredliga o gjorde inget fel i början av 1900-talet så var mena ca20% kristet, idag är de ca4% av totalbefolkningen i mena o det beror på islam inte på barnmisshandel.
Citera
2017-09-19, 18:15
  #16
Medlem
papercaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashurbanipal123
Kort svar: Nej!
Kolla ba på koranen, den e fylld med hat mot alla icke muslimer, kristna i mellanöstern var fredliga o gjorde inget fel i början av 1900-talet så var mena ca20% kristet, idag är de ca4% av totalbefolkningen i mena o det beror på islam inte på barnmisshandel.

Du har rätt i det du säger; Islam är en väldigt destruktiv religion. Däremot är det så att de flesta religiösa människor följer bara de delarna de gillar av religionen. Varför väljer muslimer att följa den destruktiva delen av religionen?

Jag tror att det finns flera orsaker till varför de är så destruktiva, där religion endast utgör en faktor. Sen vet jag inte hur barnmisshandelstatistiken ser ut bland olika religioner, men jag skulle tro att den är värst inom Islam.

Men jag håller delvis med i det du säger, för kollar man i Sverige så begås de flesta brotten inte av kristna invandrare, även fast de utgör en stor grupp av invandrarna.
Citera
2017-09-20, 19:42
  #17
Medlem
Jag tror med på detta. Blev slagen och mobbad av mina föräldrar. Det som jag hata mest var när min far ignorera mig dagar efter att han slog mig, för att "jävlas" med mig. Dom ljug rätt så ofta med. Var rädd mycket av mitt unga liv.

Har fått en diagnos om autism nu som vuxen, så kan ha vart svag pga det. Men jag har ett hat mot människor nu, och vill att andra ska lida.

Om man överkommer sina trauman tror jag att man blir starkare däremot. Finns väldigt många vuxna som har nu lyckats, som säger att dom blev utsatta mycket när dom var små, och det motiverar dom.
Citera
2017-09-21, 20:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercace
.

Hur tror ni att barnmisshandel påverkar barn när de blir äldre?

Det är självklart.
Citera
2017-09-21, 20:18
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dd105
Jag tror med på detta. Blev slagen och mobbad av mina föräldrar. Det som jag hata mest var när min far ignorera mig dagar efter att han slog mig, för att "jävlas" med mig. Dom ljug rätt så ofta med. Var rädd mycket av mitt unga liv.

Har fått en diagnos om autism nu som vuxen, så kan ha vart svag pga det. Men jag har ett hat mot människor nu, och vill att andra ska lida.

Om man överkommer sina trauman tror jag att man blir starkare däremot. Finns väldigt många vuxna som har nu lyckats, som säger att dom blev utsatta mycket när dom var små, och det motiverar dom.

Att du mått dåligt, är inte rätt väg att se andra lida. Du måste bearbeta dina problem, som andra har skapat åt dig. Säg till dig själv varje dag: DET VAR INTE MITT FEL, DET VAR DERAS.

DU är inte tvingad att förlåta men skada inte andra.
Citera
2017-09-21, 20:20
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercace
Du har rätt i det du säger; Islam är en väldigt destruktiv religion. Däremot är det så att de flesta religiösa människor följer bara de delarna de gillar av religionen.

Varför väljer muslimer att följa den destruktiva delen av religionen?

Jag tror att det finns flera orsaker till varför de är så destruktiva, där religion endast utgör en faktor. Sen vet jag inte hur barnmisshandelstatistiken ser ut bland olika religioner, men jag skulle tro att den är värst inom Islam.

Men jag håller delvis med i det du säger, för kollar man i Sverige så begås de flesta brotten inte av kristna invandrare, även fast de utgör en stor grupp av invandrarna.

Rädsla.
Citera
2017-09-21, 20:23
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag vill minnas att UG, Kalla fakta eller något liknande program hade ett avsnitt som handlade om att kontrasten mellan invandrarbarnens auktoritära hemmiljöer med fysiskt våld var en bidragande orsak till att de stökade runt i skolan. Anledning skulle då vara att de slog sig lösa när de upptäckte att svenska lärare inte hade så mycket att sätta emot och att de då tog ut sina aggressioner. Det här resonemanget kan man säkert applicera på stenkastning på polis och liknande saker de sysslar med, så visst kan det vara ett delsvar på varför de är som de är.

Jag läser vad du skriver och håller med dig, men jag tror det handlar om att testa gränserna.
Citera
2017-09-21, 22:31
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Att du mått dåligt, är inte rätt väg att se andra lida. Du måste bearbeta dina problem, som andra har skapat åt dig. Säg till dig själv varje dag: DET VAR INTE MITT FEL, DET VAR DERAS.

DU är inte tvingad att förlåta men skada inte andra.

Fast det är mitt fel som var svag. Man lider och lider tills man stärker sig. Finns något som heter "Might is Right", där styrka vinner alltid.
Citera
2017-09-22, 04:39
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dd105
Fast det är mitt fel som var svag. Man lider och lider tills man stärker sig. Finns något som heter "Might is Right", där styrka vinner alltid.

Citat:
[QUOTEUrsprungligen postat av dd105
Jag tror med på detta. Blev slagen och mobbad av mina föräldrar.
Har fått en diagnos om autism nu som vuxen, så kan ha vart svag pga det. Men jag har ett hat mot människor nu, och vill att andra ska lida.]
[/quote]

Jag var inte ut efter det, utan du skriver " vill att andra ska få lida " varför vill du att andra ska få lida ?
Bara för att ditt liv inte har varit perfekt, ska andra få lida för det ? Jag tillex ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback