Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2017-09-19, 00:31
  #1
Medlem
Substans: Thai cubensis

Dos: Ca 6 gr, torkade

Ålder: 30- 35 Kön: Man Vikt: 75

Tid: Ca 4 timmar

Bakgrund
Jag har länge varit nyfiken på hallucinera droger, men aldrig riktigt vågad ta första steget. Sömnlösa nätter har jag suttit på flashback och läst tripprapporter och min iver bara växer. Men jag frågade alltid mig själv, vågar jag? Vart ska jag vara? Hur får jag tag på dessa magiska molekyler? månader och år går och jag sitter fortfarande på samma båt, nu är längtan som max, så jag är villig att prova när som helst vart som helst, bara jag får chansen.
Ödet!
Jag och tjejen är i thailand på vår dröm semester. Vi har vandrat runt där i ca en månad och hade en månad kvar. Livet var helt underbart, inga hårda fester utan vi mer bara tralla runt där och älskade livet. Mitt i ingenstans träffar vi en gammal kompis som har backpackat i Thailand, det var hans sista vecka. Vi alla delade med oss om vad vi har varit med om under resan gång. Precis innan vi skulle dela på oss berättade han att han haft en magisk svamptripp – magisk svamptripp skriker jag ut?? Vad menar du? frågade jag han förklara att han fick tag på ett dussin torkade thai cubensis och haft riktigt kul med dem. Jag blev helt paff och hade ca tusen frågor till honom. Jag var helt extas, det ända han hade att säga till mig var, vill du ha? –jag har 6 gram över och behöver dem inte.

Nu händer de!
Vad ska jag göra nu? Det var som en dröm som gått i uppfyllelse, men jag kände mig inte helt redo. Jag förvarade svampen på en bra plats i mitt rum. Min flickvän erbjöd mig att vara trippsitter. Men hon hade ingen erfarenhet om vad det ens innebar. Så jag väntade ett par dagar, lärde henne allt jag visste om hur en tripp kunde gå till och vad som förväntades utav henne om det skulle gå fel.

Dagen D, tid: kl ca 17.00
Efter ett par dagars utbildning med tjejen och en massa meditationen så kände jag mig helt redo. Jag tog fram min påse med svamparna, jag hade känt dess närvo i rummet hela tiden. Nu kör vi tänkte jag, inget mer snack. Det är dags för action. Jag tog en hel näve och tryckte i mig allt på fastande mage. Dom var helt torra och fastnade i munnen och hade en smak av skog. Jag tuggar och tuggar i ca 10 minuter, det blev en gegga i munnen och tillslut svalde jag allt. –Nu är det det bara att vänta.

Tid: ca 18.00

Tjejen har ordnat en myshörna där jag kan ligga, med utsikt till havet. Jag lägger mig ner där och väntar, men jag är ivrig. Jag kan inte sitta stilla, jag går runt i rummet och sitter på olika platser. Tiden står helt stilla och inget händer. Det går ca en halvtimme, fortfarande inget som händer. Tjejen hade tänt en massa ljus i rummet, jag märker att ljusen ser ut som att brinna på väggen när jag tittar bort, tänkte –coolt men mer då? Halvtimme till går, helt plötsligt är himlen helt lila, de var väldigt fint, men vare allt? Frågar jag mig själv igen. Inget mer händer, tiden går o går och jag har helt nykter med en lila himmel. Tänkte –jahapp de här var ju riktig jävla besvikelse. Sa till tjejen att vi kan lägga ner och ge upp, hon är fortfarande ivrig och ber mig lägga mig ner på kuddarna och blunda. Jag lyder med ett hopplöst ansiktsuttryck. Jag ber henne sätta på shpongle, får se om han kan sätta igång denna resa tänkte jag.

Kosmos väntar, tid: ca 19.30

Helt plötsligt ser jag något när jag blundar
en svart skugga dyker upp, den är helt svart. Jag ser den väldigt tydligt, det är en kvinna. Hennes armar är som grenar och gör gester som kallar på mig. Jag berättar för tjejen vad jag ser, hon blir rädd och ber mig vara försiktig. Denna hand visar att den vill att jag ska följa med den, den vägrar sluta. Och jag säger till tjejen att jag tänker följa med handen nu, jag kan inte stå emot mera –den vill att jag följer med.
Jag tog tag i dennes hand och den tar tag i min, den rycker iväg mig med en obeskrivlig kraft. Jag lyfter i väg ifrån min kropp, jag ser bokstavligen min kropp liggandes med stängda ögon och farten bara ökar och ökar. Jag är helt plötsligt i rymden, det är helt magiskt. Skuggan håller i min hand hela tiden och vi svävar runt, i tomheten jag känner mig mystiskt trygg i dess handtag. Vi flyger runt olika planeter. -Jag hamnade i en spiral, massa färger dyker upp och jag sugs in i denna. Ansikten börja dyka upp, det var människor jag stött på i mitt liv, vänner, familj, bekanta obekanta. Det gick i superspeed, jag han knappt reagera, men alla var där. Så kanske de höll på i fem minuter. Sen slockna spiralen och vi är på väg till jorden, vi störtdyker ner rakt i havet. Vi simmar runt med alla sorters havsdjur. Jag känner till 100% att jag är där på riktigt. Jag simmar med delfiner, hajar och valar. Dom erbjuder mig deras fenor och jag greppar dag i dem, genom havets djup dras jag med dessa djur, dom vill visa mig runt. Jag har aldrig i mitt liv dykt eller snorklat, men att simma runt där bland alla koraller gav mig en klar bild om hur det kan se ut.
Vidare flyger jag in i Amazonas regnskog, jag vandrar runt i skogen, jag känner mig som en indian i urgamla skogarna. Det är stora blad i vägen som jag måste putta iväg med händerna kunna fortsätta min vandring, allt är så äkta. Jag känner lukten av skogen medans jag smyger om kring. Jag är på väg till ett litet samhälle, det ser ut som en indianstam. Jag blir varmt hälsad och jag och en annan äldre indian sitter och pratar. Jag har inget minne om vad vi pratade om, men jag mindes hans ansikte väldigt väl och han såg något bekymrad ut medans vi drack ur en trä kopp. Det kändes som att jag satt där en hel kväll med honom, det var en väldigt trevlig stund. Helt plötsligt blir jag en orm, jag slingrar mig runt skogen. Jag ser andra djur men bryr mig inte om dem, jag är på en upptäcktsresa. Vägarna är helt bekanta och jag vet vart jag ska, jag är på väg till ett sort vattenfall. Farten bara ökar och ökar rakt in i vattnet, några meter i vattnet senare är jag på väg mot fallet, jag ska flyga säger jag till mig själv!
Skuggan dök upp och förvandlar mig till en örn, nu flyger jag igen. Jag flyger på riktigt, känslan går inte att beskriva. Jag kände luften i mitt ansikte och jag såg jorden från långt håll. Jag flyger över och under molnen, luften var så ren. Allt var så äkta. Skuggan tar tag i min hand igen, vi svävar tillsammans hand i hand. Den uppmärksammar olika platser och ting och pekar på dem, den säger titta här och titta där.


Pausen, tid ca :20.00

Helt plötsligt vaknar jag upp, tjejen stängde av musiken helt. Hon hade blivit orolig för att jag gjorde en massa ansiktsutryck, tårar hade runnit ner för min kind, magen hoppade runt som att någon hoppade på den enligt henne. Jag sa att allt lugnt och att jag måste tillbaka till wonderland. Hon satte på musiken igen, hon böt typ av musik. Denna gång vare en gammal klassisk låt, Beethoven eller likande. Helt plötsligt så var jag i renässanstiden, jag var på bal och dansade omkring med en massa folk. Alla var så fina och nöjda, jag hamnar på olika platser, ser gamla konstnärer utföra sina verk jag ser människor bygga städer. Jag ser alltid detta som ur betraktarens ögon.
Jag flyger iväg igen denna gång är jag på väg mot en varmplats, jag får känslan att jag är på väg till mitt egna ego. Jag hamnar i en ljus plats, denna plats går inte att beskriva med ord. Men den kändes som egna plats. Allt var varmt o tryggt, här var jag vara mitt egna jag.

Landningen, tid: 22.00

Nu är det dags att vakna -vare något som sa till mig, jag öppnar mina ögon. Min hjärna är helt slut efter allt jag sett. Men de är inte över, himlen är full med moln som byter skepnad. Molnen blir till djur, elefanter, lejon, ormar, hajar, krokodiler. Dom försöker visa mig något, alla djur som visades var stolta, mäktiga och starka. Vissa gick i flock, vissa ensamma. Vissa av djuren slogs med varandra. Men dom ’’goda’’ vann. Jag försöker berätta för min tjej vad jag ser, men det går inte att förklara, hur mycket än jag försöker. Jag låg i en ställning där jag såg horisten mot havet och himlen, precis till solnedgång. Detta pågick i ca en timme.
Det sista jag ser, är änglar som spelar på trumpeter och i mitten av allt ser jag min nya vän ’’skuggan’’Jag tackar ödemjukt för denna resa. Tillslut var jag mig själv igen, helt utmattad.
Somna efter en timme och har aldrig sovit så djupt som den kvällen.

Slutord

Detta var helt oväntat hur trippen gick till, jag trodde att om man ’’svampade’’ skulle man få mer själv insikt. Men så vare inte i detta fall. Jag var på en upptäcktsresa, den ville visa mig runt olika platser. Allt gick så fort hela tiden, mins att jag tom blev åk, flyg, sjösjuk då och då. Dagar efteråt gick jag bara runt och log hela tiden. Efter ett par dagar tog jag en dykkurs och –ja det var roligare att dyka under svamptrippen.
Att jag var i just Thailand, måste ha gett trippen en extra knuff, men det var helt magisk.

Denna skugga som var med mig, har någon annan upplevt den? Den var som en guide under hela resans gång.
Citera
2017-09-19, 09:24
  #2
Medlem
Jag känner igen mig själv i att sitta i åratal och förbereda sig för att ta språnget. Det är där jag är nu. Det låter som en härlig och "mjuk" tripp. Det verkar inte som att det fanns någon period av ångest, som många andra beskriver. Stämmer det? Motsvarade trippen dina förväntningar? Känner du att trippen har gett dig något i vardagen?
Citera
2017-09-19, 12:33
  #3
Medlem
Ingen ångest alls, jag kände mig mer lycklig. Mot slutet kom en gnutta utav eufori.
Den motsvara absoslut inte mina förväntningar, jag trodde att svampen skulle gå igenom mina tankar och bearbeta mig själg mer. Men jag svöva iväg i stället, det fanns inte tid för att tänka.

Jo mot slutet, där fick jag mycket med mig, när jag såg molnen förvandlas till alla dessa stolta djur. Det kändes som att dom ville visa mig min egna styrka. Och känslan fick jag med mig länge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback