Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-09-23, 07:48
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Nej det är det inte.

Jo det är det. Oavsett vad du tycker så är detta väldigt känsligt för tyskar, och majoriteten skriver under på att inte tillåta det.
Citera
2017-09-23, 15:47
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jo det är det. Oavsett vad du tycker så är detta väldigt känsligt för tyskar, och majoriteten skriver under på att inte tillåta det.

Du känner inte många tyskar.
Citera
2017-09-23, 17:53
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du känner inte många tyskar.

Jag har arbetat i Tyskland i över ett år. Halva min släkt är tyskar. Tror nog att jag känner mer tyskar än dig, och är övertygad om att 9/10 skulle förbjuda er lilla hitlerhälsning utan att tveka. Andra världskriget och nazism är nogo här på ett annat sätt än i Sverige. Många är gamla nog att ha en förälder som upplevde det eller upplevde det själva och ingen gillar nazister av uppenbara skäl.
Citera
2017-09-23, 17:58
  #40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
I Tyskland som förlorade ww2 mot tex USA är det förbjudet med nazihälsningar men i USA som krigade mot tyskarna är det tillåtet? Logiskt...

På tal om hälsningar. Hitlerhälsningen Fuhrersalut, är det när man böjer armen bakåt när folk heilar?

Då var den den jag gjorde när jag var i Tyskland och partajade. Var bra bladig och gled omkring i Munchen tror jag och så kom det några punkare och heilade mot mig för att provocera. Jag fann mig ju snabbt och väser Heil Hitler och gör böjda armen hälsningen och log. De bara stirrade...

Hade kunnat blivit arresterad med andra ord.

Du hade om du gjort samma kunnat blivit arresterad i Sverige också.

Citat:
Man dömd för Hitlerhälsning

Malmö tingsrätt har för första gången på tre år dömt någon för ett hatbrott. En berusad fotbollsåskådare gjorde Hitler-hälsning i Folkets Park under fotbolls-em.
https://www.sydsvenskan.se/2013-01-3...hitlerhalsning

Så att detta ska vara unikt för just Tyskland är ju inte sant. Denna amerikan hade säkert blivit gripen i Sverige också. Sverige är nästan mer pissnödiga än Tyskland gällande nazister och det då märk väl att Sverige aldrig ens var med i WWII.
Citera
2017-09-23, 19:46
  #41
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du hade om du gjort samma kunnat blivit arresterad i Sverige också.



Så att detta ska vara unikt för just Tyskland är ju inte sant. Denna amerikan hade säkert blivit gripen i Sverige också. Sverige är nästan mer pissnödiga än Tyskland gällande nazister och det då märk väl att Sverige aldrig ens var med i WWII.

Hade du läst inläggen noga, hade du sett att det inte handlade om en traditionell Hitlerhälsning, utan om en Führerhälsning.
Om Führerhälsningen är förbjuden i Sverige vet jag inte, men Kühnenhälsningen är endast förbjuden i Tyskland.

Och ditt sista påstående är också fel, Tyskland är definitivt mer "pissnödiga" än Sverige när det gäller nazism, både juridiskt och rent allmänt.
Citera
2017-09-23, 20:14
  #42
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du hade om du gjort samma kunnat blivit arresterad i Sverige också.



Så att detta ska vara unikt för just Tyskland är ju inte sant. Denna amerikan hade säkert blivit gripen i Sverige också. Sverige är nästan mer pissnödiga än Tyskland gällande nazister och det då märk väl att Sverige aldrig ens var med i WWII.

Det är förbjudet att hälsa på det här sättet i ett antal europeiska länder enligt den här artikeln i Independent.

http://www.independent.co.uk/news/uk...-10401630.html
Citera
2017-09-23, 21:17
  #43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Hade du läst inläggen noga, hade du sett att det inte handlade om en traditionell Hitlerhälsning, utan om en Führerhälsning.
Om Führerhälsningen är förbjuden i Sverige vet jag inte, men Kühnenhälsningen är endast förbjuden i Tyskland.

Och ditt sista påstående är också fel, Tyskland är definitivt mer "pissnödiga" än Sverige när det gäller nazism, både juridiskt och rent allmänt.

Nej tyvärr är inte inläst nazist så vet inte vad är liksom skillnaden? Vad fan är en Kühnenhälsning? Är man full så tror jag inte heller man då fattar skillnaden det är ok att göra typ en vadå Kühnenhälsning? Det är liksom samma skit Führerhälsning och jag kan ge dig fler exempel på svenskar som blivit bestraffade för denna hälsning.

Gå ut på stan vilken stad du än bor i och ställ dig i centrum och gör denna hälsning vilken som och jag garanterar att du kommer åka dit. Lite beroende på stad hur snabbt du kommer åka dit.
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2017-09-23 kl. 21:20.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback