Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 20:43
  #1
Medlem
Tjena!

Sitter här med min laptop. En Hp 17-ak0xx. Datorn är ca 2 mån och detta är min andra tråd om problem med datorn.
Denna gången handlar det om Windows. Problemet är precis när jag har loggat in i Windows så blir skärmen svart. Det enda som syns är muspekaren och det tar ca 4-5min innan skrivbordet syns.
Datorn har tidigare startat på några sekunder. Jag har inte aktivt gjort några uppdateringar eller något annat konstigt med datorn. Plötsligt var det så bara..

Har någon av er experter koll på vad tusan problemet nu kan vara?

Tack på förhand.
Citera
2017-09-18, 21:32
  #2
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matalskare
Tjena!

Sitter här med min laptop. En Hp 17-ak0xx. Datorn är ca 2 mån och detta är min andra tråd om problem med datorn.
Denna gången handlar det om Windows. Problemet är precis när jag har loggat in i Windows så blir skärmen svart. Det enda som syns är muspekaren och det tar ca 4-5min innan skrivbordet syns.
Datorn har tidigare startat på några sekunder. Jag har inte aktivt gjort några uppdateringar eller något annat konstigt med datorn. Plötsligt var det så bara..

Har någon av er experter koll på vad tusan problemet nu kan vara?

Tack på förhand.

Skulle kunna vara hårddisken. Hade problem med min stationära nyligen att det kom upp felmeddelande när Windows startade och när Windowsloggan kom upp så "stannade den upp" och kom inte vidare.
Citera
2017-09-19, 01:02
  #3
Medlem
Warsawpacts avatar
Har du möjligtvis nyligen installerat en Windows update?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback