Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-19, 22:33
  #25
Medlem
Det är ok att ha stridit och dödat likhet einzatsgrupperna gjorde. Nazisterna är dom onda. Welcone back!
Citera
2017-09-22, 08:53
  #26
Medlem
i krig har alla soldater som överlevt ,dödat för att överleva -alla är skyldiga
Citera
2017-09-22, 10:25
  #27
Medlem
Ja det känns ju jättetryggt för mig som kristen att veta!
Då vet jag att de är snälla nu!
Härligt! :-)
De valde säkert inte medvetet att resa ända till Syrien för att delta i en mördarterrorgrupp som dödar ickemuslimer och våldtar kvinnor.
Nej nej!
De är stackars små oskyldiga pojkar och flickor såklart.
Bara dem det är synd om här!
Precis som nazisterna.
Citera
2017-09-22, 12:34
  #28
Medlem
Trivials avatar
1. Nej, givetvis bör vi inte gulligulla med IS-hemvändare. Att detta ens är en diskussion är väldigt märkligt. Vi bör utvisa dom, alternativt ge dom till Peshmerga som får göra precis vad dom vill med smutset.

2. Folk som har varit och stridit för IS har ingenting i ett demokratiskt samhälle att göra. Full stop.
Citera
2017-09-22, 12:43
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Nej men det låter bra tycker jag. Klart att vi ska dalta och gulli-gulla med folk som:
1. Har medvetet rest ned till Mellanöstern i syfte att delta i Jihad
2. Anslutit sig till IS (som vi alla vet vad det är för något pack)
3. Fått svära sig in genom att lova död åt alla "otrogna"
4. Haft vapen i hand under IS namn
5. Deltagit i samtal/planering om terrorattacker
6. Antagligen skurit upp halsen på folk och mördat

Klart vi ska bjuda dom på saft och en massa kanelbullar här i Sverige nu!
Bara i Sverige sånt kan hända
Citera
2017-09-24, 11:16
  #30
Medlem
Mosbulles avatar
Så sjukt det är.
Gör processerna korta med ALLA som varit med i IS eller sympatiserat med slemmen i IS.
Det är enda lösningen.
Citera
2017-09-24, 18:45
  #31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
https://www.svt.se/nyheter/uppgifter...n-till-sverige

Från lilla Vivalla i Örebro har ett tjugotal personer anslutit till terrorsekten Islamiska staten eller andra jihadistgrupper. Nu försöker fler ta sig tillbaka. Härifrån har ett tjugotal unga män och kvinnor rest till Syrien och Irak för att ansluta till extremistgrupper. Hittills har ett tiotal personer återvänt. Flera försöker återetablera sig i samhället.





1. Håller ni med Mahdi Mohamud om att terrorkrigarna inte är kriminella och att vi bör hjälpa dem tillbaka in i samhället "som alla andra svenska medborgare"?

2. Håller ni med polisen om att IS-krigarna inte är farliga i dagsläget?
Polisen Fredrik Malm borde sätta sitt eget liv i pant på att IS återvändarna inte är farliga "just nu".
Citera
2017-09-24, 20:19
  #32
Medlem
ImTheMans avatar
jag skulle betrakta nusra/jfs/hts och ahrar och liknande återvändare som rätt ofarliga. IS är en renodlad våldsekt, så de är potentiellt tickande bomber.

vad gäller hur kriminella de är saknas lagstftning för resorna i sig, vilket gör att enskilda gärningar måste kunna bevisas. nästintill omöjligt.
Citera
2017-09-24, 21:47
  #33
Medlem
Lifeisnows avatar
Kommer de riktiga svenskarna fly från Örebro nu? Jag hade gjort det. Märkligt att det inte finns personer i Örebro som manar till demonstrationer mot att låta dessa terrorister komma till Sverige..borde inte Fi eller kommunisterna bli förbannade över detta...??
Kommer ni ihåg denna intervju som Granskning Sverige gjorde..
https://youtu.be/0DMPdvkfQXE
Ang att de skulle dömas om de "återvände" till Sverige...
__________________
Senast redigerad av Lifeisnow 2017-09-24 kl. 22:32.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback