Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 19:56
  #1
Medlem
Sommarvikingens avatar
Jag är en s.k. gångtrafikant. Har inget intresse av att skaffa körkort ännu. Jag går alltid när jag ska handla m.m. Bor i en liten ort på ca 10k invånare. Det bor mest barnfamiljer här och jag bor i ett villaområde. Jag har lagt märke till att de flesta Billisterna har en tendens till att stressa. Nu menar jag inte alla Billister men dels gillar dom att gasa på extra precis när dom kör förbi mig precis som att dom vill markera att dom har lyckats med nåt i livet dvs att ha tagit ett körkort. Likaså i refuger gasar dom på som fan efter att dom har släppt förbi Billisten framifrån.

När jag var på väg hem i kväll så befann jag mig vid en dold korsning i närheten av mitt hem och jag lyssnade på Billisten som var på väg in i gatan jag stod på. Han kördes minst i 50 på en max 30 väg och om jag hade varit ett litet barn som kom ut samtidigt så hade han aldrig hunnit bromsa. Det ska tilläggas att den gatan jag befann mig på var den sista gatan/återvändsgatan och jag tror att Billisten hade en Volvo xc60 (Är den bilen för självgoda människor?). Jag kan förstå en viss känsla av att man vill komma hem efter jobbet snabbt. Jag ser max 5st gångtrafikanter på 5km och alla Billister verkar vara självgoda människor som störs sig på att man promenerar så därför tar dom ur sin aggressivitet genom att öka hastigheten. Jag kanske är paranoid det blir man väl när man sticker ut som gångtrafikant. Jag går hellre genom skogen för att slippa dessa självgoda människor. Inget illa menat till er lugna trafikanter.
__________________
Senast redigerad av Sommarvikingen 2017-09-18 kl. 19:58.
Citera
2017-09-18, 20:02
  #2
Medlem
cacas avatar
De flesta bilisterna bor troligen även i området så de skiter säkert i andra då de är bråttom till dagis/jobb, aktiviteter mm
Citera
2017-09-18, 20:04
  #3
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Personer idag är så stressade och upptagna med sin jävla mobil att dom struntar i att faktiskt finns fler personer i världen än dom själva.
Citera
2017-09-18, 20:10
  #4
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Personer idag är så stressade och upptagna med sin jävla mobil att dom struntar i att faktiskt finns fler personer i världen än dom själva.

Jag har sällan ögonkontakt med Billister men i fortsättningen ska jag räkna hur många förare det är som glor ned i mobilen per dag.
Citera
2017-09-18, 20:15
  #5
Medlem
vreksolteos avatar
Skaffa inte en villa precis vid en väg då din jävla gnällfitta. Passar det inte så flytta.
Citera
2017-09-18, 20:21
  #6
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Jag har sällan ögonkontakt med Billister men i fortsättningen ska jag räkna hur många förare det är som glor ned i mobilen per dag.

Jag åker bil varje dag och jag skulle uppskatta det till att 70 % använder telefonen på nåt sätt när de kör.
Citera
2017-09-18, 20:26
  #7
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vreksolteo
Skaffa inte en villa precis vid en väg då din jävla gnällfitta. Passar det inte så flytta.

Din avatar stämmer inte in så bra med din attityd, vårda ditt språk och försök att vara lite mer harmonisk och naturlig som din avatar. Jag kan se att du kanske har något emot mig som gångtrafikant. Jag har avsikt att flytta, jag måste bara hitta något först. Det är inte så lätt, jag letar bostad varje dag.
Citera
2017-09-18, 21:30
  #8
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vreksolteo
Skaffa inte en villa precis vid en väg då din jävla gnällfitta. Passar det inte så flytta.

Håller med, är så jävla trött på alla småsvennar som ska gnälla, helst vill dessa tomtar inte ha bilar överhuvudtaget.
Citera
2017-09-18, 21:49
  #9
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Håller med, är så jävla trött på alla småsvennar som ska gnälla, helst vill dessa tomtar inte ha bilar överhuvudtaget.

Du har rätt Alex. Jag vill inte ha en bil. Inte än i alla fall. En förslappning av folket. I dagsläget tar folk bilen till brevlådan. Folk är insnöade inuti sina bilar och överlever inte en sekund utan dom utanför sitt hem. Merparten av Billister Kan inte ta en promenad ens. I alla fall i min ort.
Citera
2017-09-18, 23:47
  #10
Medlem
miikoss avatar
Villaområden brukar vara värst att gå i.

Vanligen massa felparkerade bilar på trottoaren, så att man måste gå på gatan. Och där går det långt över 30 km/h som är skyltade. Lämplig hastighet hade nog varit 20 km/h max.

De som kör snabbast är de som bor där själva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback