Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-09-19, 08:42
  #49
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
fascism är att alla inte är lika värda

Du fattar inte att det är DU som är fascisten? Det är ju du som dömer människor efter deras åsikter. Ska du vara mot fascism uppför dig inte som en fascist. Du ska enbart acceptera att han tycker annorlunda än dig. Ditt användarnam låter ju även det fascistiskt och efterblivet.
2017-09-19, 10:06
  #50
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Har varit med om något liknande fast på en folkhögskola.

Vi diskuterarade slöja och jag sa att det inte bör vara okej för någon som täcker hela ansiktet att jobba på dagis.

Det räckte för att invandrartjejerna (ca 70% av klassen) dagen efter bar slöja som någon slags protest.

Var enda en slutade prata med mig helt och hållet.

Antingen står man upp för vad man tycker och backar inte eller så håller man käften.
2017-09-19, 10:33
  #51
Medlem
Ferhs avatar
Diskutera med såna personer går ju inte, för man kan inte diskutera med hjärndöda personer, utan hävda helt enkelt att de är fascister som försöker utöva åsiktskontroll över andra och att hatiska och hotfulla fascister som dem borde sitta i fängelse etc eftersom de är ett hot mot demokratin. Typ nått sånt, så de själva blir utmålade som något de själva tycker är dåligt men har svårt att försvara sej mot. Att förklara på valfritt sätt att det i själva verket är de själva som är rasisterna vore till exempel rätt effektivt.

Och det där handlar inte om att få dem att ändra åsikt, utan mer om att påverka hur alla mer neutrala personer runtomkring ser på dem. Är även väldigt viktigt att inte vika sej eller be om ursäkt, för då ses det bara som att man är svag och är den som har fel.
2017-09-19, 11:21
  #52
Medlem
.Chloes avatar
Att diskutera med de mest radikala feminister går, det krävs bara förståelse och tålamod. Sen har det mycket med att göra med dina argument och logiska vanföreställningar som leder till en osund debatt.

Du måste lära dig att lyssna och faktiskt förstå det som din motdebattör säger, oavsett hur personen uttrycker sig. Du kan inte lägga fram "svensken kommer vara en minoritet om 10 år", då det är inte vad du försöker säga, inte heller har du några som helst belägg för detta. Om du inte har erfarenhet av publika debatter bör du därför räkna med denna sorts reaktioner eftersom det politiska klimatet ser ut som det gör idag.

Om du vill vara öppen med dina åsikter och diskutera dessa öppet så behöver ditt fokus vara på vad du säger och vem du säger det till. Att kalla sin meddebattör "dum i huvudet" visar att du inte kan möta kritik på ett hälsosamt sätt.

Ha som mål att extrahera ut så mycket information du bara kan om din meddebattörs åsikter och värderingar och försök sedan tackla dessa på ett konstruktivt sätt. De skickligaste debattörerna kan visa förståelse men samtidigt leda in sin motdebattör i svåra sitsar där de enklare kan bryta ner deras argumentation. Lägg inte allt fokus på dig själv utan låt din motdebattör få en chans att på ett väldigt tydligt sätt uttrycka dess åsikter vilket kommer underlätta för dig.

Om du genuint tror på det du står för så behöver du ha en grund för det. Försök förstå dig själv mer genom att se olikheter i hur andra tycker.
2017-09-19, 12:32
  #53
Medlem
Var bor ni som förlorar hela vänskapskretsar eller kontakt med släktingar för att ni kritiserar invandringen?

Nu är det några årsen jag gick i skolan men inte ens då var det något stort gnäll på människor som var invandringkritiska.

Op, bor du i en liten håla eller ett finare område som ej utsatts för mångkulturen än?
2017-09-19, 12:50
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamScott12
Oj jävlar... du e riktigt stark mentalt asså, det behövs fler i Sverige med din inställning än de patetiska vänster folket.
Men jag ska lägga det på minnet, aldrig backa från en åsikt, men jag ska försöka att inte ta upp den diskussionen så ofta för det blev förjävla tumult.
Hursomhelst tack för svaret!

Btw Bra citat från Winston C, riktigt mäktigt.

Äh, jag är egentligen inte mer mentalt stark än nån annan, det är bara det att jag kommit till insikt att de flesta människor är totalt oviktiga för mig när det kommer till kritan och att de som är viktiga på riktigt inte är de som säger upp kontakten p.g.a. en sån liten grej som en åsikt om nånting.

När jag var i din ålder hade jag inte insett det och var mer benägen att försöka passa in i gruppen. Att du redan insett det är bara att gratulera. Lycka till!
2017-09-19, 13:36
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grasklippareftw
Var bor ni som förlorar hela vänskapskretsar eller kontakt med släktingar för att ni kritiserar invandringen?

Nu är det några årsen jag gick i skolan men inte ens då var det något stort gnäll på människor som var invandringkritiska.

Op, bor du i en liten håla eller ett finare område som ej utsatts för mångkulturen än?

Kommer från medel/överklassområde, de flesta i min bekantskapskrets är välbeställda svenskar som bor i vita områden och har 0 invandrare som vänner.
2017-09-19, 15:37
  #56
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Folk över 20 har ofta en mer nyanserad bild av omvärlden, och kan därför diskutera saker och ting på ett civiliserat sätt.

I vilken värld lever du i? Det är en handfull av människor som kan verkligen diskutera saker och ting på ett civiliserat sätt.
2017-09-19, 17:06
  #57
Medlem
Klappars avatar
Det är viktigt i såna här lägen att vara påläst, plugga på SDs partiprogram så att du kan hänvisa till det varje gång någon kallar dig för rasist och liknande.

Säger någon t.ex att SD vill bygga förintelseläger så kräv en källa på det, då tystnar dom flesta eller drar till med något desperat försvar som "men min kompis sa det". I såna lägen märker man vem som är intelligent och vem som är efterbliven.

Sist men inte minst, stå upp för vad du tycker och bry dig inte om vad andra säger. Du vill leva i ett land utan kriminella nysvenskar som kastar sten på blåljuspersonal eller samlar ihop gänget och gruppvåldtar tjejer. Det är något man ska vara "stolt" över.
2017-09-19, 17:15
  #58
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasklippareftw
Var bor ni som förlorar hela vänskapskretsar eller kontakt med släktingar för att ni kritiserar invandringen?

Nu är det några årsen jag gick i skolan men inte ens då var det något stort gnäll på människor som var invandringkritiska.

Op, bor du i en liten håla eller ett finare område som ej utsatts för mångkulturen än?

På landet är de flesta emot invandring. Tvärtom verkar anhängare av "mångkultur" bo i storstäder, fast vanligen inte där det bor sådana invandrare som ställer till problem. De bor antingen helsvenskt eller med välanpassade invandrare.
2017-09-19, 19:00
  #59
Moderator
Strix m/94s avatar
Emedan diskussionsunderlaget är tveksamt utifrån ett konservativt perspektiv, och TS är avstängd och inte kan svara på inlägg så stängs tråden.

Tråd låst.

Strix/Mod
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback