Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 15:28
  #1
Medlem
Zivanbres avatar
Hejsan!

Har nu bokat in första tiden för att göra en heltäckande sleeve på vänsterarmen. (Se bild nedan för liknande exempel på vad jag har bollat med artisten).

Så nu till min fråga. Hur lång tid tar det för artisten att skissa upp tattueringen? Jag har en 8 timmars session med han första gången. Lär jag bli tattuerad någonting första gången? Hur lång tid tar en sleeve i svart/vitt i liknande format som jag har länkat att skissa upp?
Vet om att detta kommer ta tid att göra, men var mest intresserad om jag kommer bli gaddad vid första tillfället.

Har gaddat en mindre text på högerarmen som jag fick välja typsnitt på dafont som han sedan skrev ut och la på armen. Så han behövde inte skissa något där. Så har ingen tidigare erfarenhet om hur lång tid skissandet tar.


https://i.pinimg.com/736x/21/c9/c0/2...pe-tattoos.jpg
__________________
Senast redigerad av Zivanbre 2017-09-18 kl. 15:31.
Citera
2017-09-18, 15:38
  #2
Medlem
Avboka innan det är försent. Sleeves ser inte klokt ut, vilket du också kommer inse inom en snar framtid.
Citera
2017-09-18, 15:45
  #3
Medlem
Zivanbres avatar
lol
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Avboka innan det är försent. Sleeves ser inte klokt ut, vilket du också kommer inse inom en snar framtid.
Citera
2017-09-18, 17:19
  #4
Medlem
MaryGoores avatar
Det blir lite av en "hur långt är ett snöre"-fråga.
Beror helt på vem som skissar. Arbetsmetod osv.
Svårt eller omöjligt att ge ett bra svar, men inte skall du komma för att sitta och glo när han ritar i åtta timmar? Bäst är väl, i vanlig ording, att du slår en signal och frågar vad han har tänkt.
Citera
2017-09-19, 09:32
  #5
Medlem
Zivanbres avatar
Precis!
Tänkte mest om skissandet ingår i sessionen eller om jag bara behöver betala från dess att jag har börjat gadda mig, dvs att jag behöver pröjsa om han ska skissa en hel dag.
Citat:
Ursprungligen postat av MaryGoore
Det blir lite av en "hur långt är ett snöre"-fråga.
Beror helt på vem som skissar. Arbetsmetod osv.
Svårt eller omöjligt att ge ett bra svar, men inte skall du komma för att sitta och glo när han ritar i åtta timmar? Bäst är väl, i vanlig ording, att du slår en signal och frågar vad han har tänkt.
Citera
2017-09-19, 09:33
  #6
Medlem
Zivanbres avatar
Men som du säger, får höra med honom. Alla har olika arbetsmetoder och regler.
Citat:
Ursprungligen postat av MaryGoore
Det blir lite av en "hur långt är ett snöre"-fråga.
Beror helt på vem som skissar. Arbetsmetod osv.
Svårt eller omöjligt att ge ett bra svar, men inte skall du komma för att sitta och glo när han ritar i åtta timmar? Bäst är väl, i vanlig ording, att du slår en signal och frågar vad han har tänkt.
Citera
2017-09-25, 16:44
  #7
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zivanbre
Precis!
Tänkte mest om skissandet ingår i sessionen eller om jag bara behöver betala från dess att jag har börjat gadda mig, dvs att jag behöver pröjsa om han ska skissa en hel dag.


Arbetet att skissa upp hela armen skall verkligen betalas och är, inbillar jag mig, en stor utgift i sammanhanget. Dessutom inget som du egentligen behöver sitta i 8 (!) timmar och titta på.
Med reservation för om han tänker skissa fritt direkt på hela armen? Ska du börja från noll till helt full sleeve på en gång??

Då kan ju en hel sleeve ta hur lång tid som helst beroende på förutsättningar.
Och inget som görs bra och snyggt helt klart på en dag!
Vet inte om jag förstår här...?

(metoden att ta mått, skissa på papper och sedan klistra ut allt olika sektioner, motiv, efter hand som armen blir färdigritad, är oändligt mycket snabbare gjort men.... lite fusk kan ju en del tycka)
Effektivt tycker jag.
Dock krävs en gaddare med blick och erfarenhet av denna metod. Och en klar bild över hur hela armen ska se ut.
Men som sagt är osäker på om jag förstår detta rätt...

Ofta är ju helsleevar resultatet av att man har byggt på med gaddar under många år, här och där på en arm, och till slut valt att "sätta ihop" allt till en enhet.

Hursomhelst, om det är som jag tror låter detta som mycket jobb, mycket tid o mycket pengar...!!
Köp en banan och en Red Bull!

Lycka till!



´
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback