Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 13:19
  #1
Medlem
Tuxxas avatar
Tjena!

Har en MSI GP70 2PF Leopard Pro med win 10 Home på. Av någon anledning kan den inte hitta den inbyggda webbkameran och jag har googlat sönder mig nu men inga av de förslag jag fått leder mig någonstans.

Den syns inte heller i enhetshanteraren även om jag väljer dolda enheter. Att använda FN + F6 gör inte heller någon nytta. Ingenting händer, antagligen för att den inte hittar den i enhetshanteraren.

Frågan är om någon av er har några svar? MSI svarar mig bara att windows drivrutiner ska fungera.

Någon med tips och idéer?
Citera
2017-09-18, 13:28
  #2
Medlem
Det kan vara fel på hårdvaran, har den fungerat någonsin? När köpte du produkten? Du kan inom 3 år efter köp hävda garanti/reklamation på hårdvarufel, däremot är det klokt att utesluta mjukvarefel eftersom de inte täcks av garantier. Men ifall du har testat med att uppdatera etc verkar det luta mot hårdvarufel.
Citera
2017-09-18, 17:57
  #3
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Tjena!

Har en MSI GP70 2PF Leopard Pro med win 10 Home på. Av någon anledning kan den inte hitta den inbyggda webbkameran och jag har googlat sönder mig nu men inga av de förslag jag fått leder mig någonstans.

Den syns inte heller i enhetshanteraren även om jag väljer dolda enheter. Att använda FN + F6 gör inte heller någon nytta. Ingenting händer, antagligen för att den inte hittar den i enhetshanteraren.

Frågan är om någon av er har några svar? MSI svarar mig bara att windows drivrutiner ska fungera.

Någon med tips och idéer?

Det kan vara att du inte har drivrutiner för kameran, men inte heller för tangentbordets alla funktioner, såsom FN+F6..
Men det är helt omöjligt o veta vilka drivrutiner du ska ha utan att veta modell på din dator osv..
Citera
2017-09-18, 21:53
  #4
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Det kan vara att du inte har drivrutiner för kameran, men inte heller för tangentbordets alla funktioner, såsom FN+F6..
Men det är helt omöjligt o veta vilka drivrutiner du ska ha utan att veta modell på din dator osv..

Jo, det förstår jag. Det går ju dick inte ens att ta reda på vad det är för kamera i den. Vilka drivrutiner som behövs är ju än värre att hitta. Modellbeteckning skrev jag i mitt första inlägg.

Jag är ungefär lika bra på datorer som The Rock är på balett så vet liksom inte hur jag ska gå vidare alls.
På msi's hemsida hittar jag inte heller några drivrutiner.

Kan du förklara för mig som om jag aldrig sett en dator förr?
Citera
2017-09-19, 00:44
  #5
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Jo, det förstår jag. Det går ju dick inte ens att ta reda på vad det är för kamera i den. Vilka drivrutiner som behövs är ju än värre att hitta. Modellbeteckning skrev jag i mitt första inlägg.

Jag är ungefär lika bra på datorer som The Rock är på balett så vet liksom inte hur jag ska gå vidare alls.
På msi's hemsida hittar jag inte heller några drivrutiner.

Kan du förklara för mig som om jag aldrig sett en dator förr?
Får börja med att berömma dig för rätt ordval många säger data, och det irriterar mig, då det är något helt annat.

Men, däremot så googlade jag, och hittade direkt =)
Du har dina drivrutiner här, > Driver > Här kan du välja win 8.1, det har ingen betydelse, dessa ladda ner och installera..mitt råd är att installera alla, för att vara säker, då den säger ifrån om du redan har rätt installation.

VGA är då din kamera, för att svara på topic,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback