Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 08:57
  #1
Medlem
Hej allesammans!

Jag på UFSupremeCream har kommit på en revolutionerande idé. Det jag tänker göra är smaksatt spray grädde. en ganska simpel produkt om ni frågar mig, men det jag undrar är om ni tycker om det är en bra produkt att skapa företag runt?

//UFSupremeCream
Citera
2017-09-18, 09:04
  #2
Medlem
PTHJs avatar
Skulle vara en bra idé om den smakade som färsk vispad grädde.
Citera
2017-09-18, 09:05
  #3
Medlem
321js avatar
Spontant så tycker jag att det är en bra idé, skulle köpa en produkt med choklad, saffran eller arraksmak.
Citera
2017-10-10, 20:23
  #4
Medlem
maxorrs avatar
Tycker inte det är en bra ide. Finns så många essenser, likörer, topping, strössel mm naturliga som onaturliga att tillsätta i uppvispad grädde. Man slipper dock vispandet och kladdet, och att diska med spray

Tycker att kondenserad mjölk borde dock ha fler olika smaker man har till mackor, bakning osv
Typ melon, blåbär, hallon, citron osv
Citera
2017-10-10, 22:33
  #5
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UFSupremeCream
Hej allesammans!

Jag på UFSupremeCream har kommit på en revolutionerande idé. Det jag tänker göra är smaksatt spray grädde. en ganska simpel produkt om ni frågar mig, men det jag undrar är om ni tycker om det är en bra produkt att skapa företag runt?

//UFSupremeCream
Tänker spontant att det kan vara en nischad produkt i ett bredare sortiment, något man tillverkar för att bredda sitt erbjudande eftersom man redan ändå har utrustningen, och att göra en smal nischprodukt inte kostar så mycket extra. Att däremot starta företag osv för att tillverka en så smal produktkategori, det hade jag nog avstått från. Men visst, om du med en marknadsundersökning kommer fram till att efterfrågan finns, och sen kan göra en bra deal med ett företag som framställer produkten till dig, och du är en jävel på att sälja in produkten till butiker/butikskedjor...ja då kanske det funkar. Men finns efterfrågan, då är det enkel sak för befintliga företag i branschen att addera produkten i sitt sortiment och konkurrera ut dig med pris.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback