Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-18, 01:33
  #1
Medlem
Jag är nyfiken på om någon, som jag själv, fått sämre hy efter opiat bruk? Varför blir det så (kemikalier, ändrade rutiner, eller andra orsaker)? Personligen tar jag hand om hyn som vanligt/har samma rengöringsrutiner som innan etc
Citera
2017-09-18, 01:49
  #2
Medlem
EAflumes avatar
När jag knaprade opiater fick jag grymt dålig hy på mina axlar/rygg! Och såfort jag drog ner på skiten började ryggen återgå till det "normala". Men har också funderat på samma sak!
Citera
2017-09-18, 03:02
  #3
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Är det inte att det kliar så förbannat mycket av opiater?
Citera
2017-09-18, 03:13
  #4
Medlem
Opiater är histaminfristättande. ett påslag av histaminer skapar inflammation, det i kombination med klåda kan ha en påverkan på huden.
Citera
2017-09-18, 03:29
  #5
Medlem
Ja extremt dålig hy!!
Min hud blir så torr i ansiktet, flagnar på näsan o skit. Ett tag fick jag dessutom eksem runt båda ögonen, såg ut som en jävla panda. Very sexy
Citera
2017-09-18, 04:04
  #6
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Jag märker att finnar och pormaskar blir mycket mer när jag tar tramadol. Speciellt i ansiktet och axlar/rygg. Är riktigt jobbigt då faktiskt, förstår inte alls varför det blir så av just opiater..
Citera
2017-09-18, 04:18
  #7
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nano
Opiater är histaminfristättande. ett påslag av histaminer skapar inflammation, det i kombination med klåda kan ha en påverkan på huden.
Stämmer bra. Akne är vanligt.
Citera
2017-09-18, 10:05
  #8
Medlem
szabos avatar
Fick aldrig dålig hy av opiater, men rygg och nacke fick massor av petekier efter att jag började inta tetrahydrofuran-fentanyl. Försvann med tiden trots fortsatt bruk.
Citera
2017-09-18, 16:47
  #9
Medlem
Krickerts avatar
Jag fick också dålig hy när jag höll på.
Speciellt näsan som blev torr som fnöske och fick någon konstig hinna på sig som man fick dra bort,nästan som en ansiktsmask.
Citera
2017-09-18, 16:56
  #10
Medlem
Hade samma problem främst på tram, kliade ju så in i helvete att jag började använda olika "verktyg" som DVD-fodral och skit och klia mig med. Men en så enkel sak som rena sängkläder kommer man väldigt långt med, ansiktet är ju plantad mot kudden nästan halva dygnet (i alla fall om man sover länge som jag gör) och då är det viktigt att den också är ren och att man tvättar händerna innan man lägger sig eftersom man tar i sängkläderna konstant. Att pilla i ansiktet med sina smutsiga fingrar är också det sista man ska göra.
Citera
2017-09-19, 10:05
  #11
Medlem
Yohomies avatar
Jag får faktiskt bättre hy av opiater. Huden är inte lika fet som annars.
Citera
2017-11-28, 22:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAflume
När jag knaprade opiater fick jag grymt dålig hy på mina axlar/rygg! Och såfort jag drog ner på skiten började ryggen återgå till det "normala". Men har också funderat på samma sak!
Skönt att jag inte är ensam om funderingarna, hade helt felfri hy innan så bara BOM helt kaus...kliade inte ens eller någonting, kliade sönder ben och armar men inte i ansiktet där jag ändå fick sämre hy...bull

Ps
sorry för segt svar missade att någon hade svarat/notifikation om det...
Ds
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback