• 17 341 online
  • 1 134 498 medlemmar
  • 58 816 811 inlägg
  • 1
  • 2
2017-09-17, 19:18
Medlem
ace_secs avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...-rattsamhallen

Kvällens förlängda Agenda handlar om terrorhot och radikaliseringen av unga i Sverige. Medverkar gör bland andra Säpo-chefen Anders Thornberg och justitieminister Morgan Johansson.
Programmet sänds i kväll 21:10-22:30.

Citat:
Utanförskapet i vissa särskilt utsatta områden har blivit ett växthus för terrorism. Det säger PO Hellqvist, som har arbetat 30 år på Säpo i Göteborg, till SVT:s Agenda. Han känner stor oro för utvecklingen som han menar går mot parallella rättssamhällen och fattigdom. – Jag ser parallella rättssamhällen, jag ser skolor med dåliga resurser, jag ser fattigdom, jag ser stor arbetslöshet, jag ser frånvaro av unga kvinnor i offentliga miljöer, jag hör talas om moralpoliser. Jag hör och ser saker som inte riktigt hör hemma i en demokrati så som vi känner den.
Citat:
Belgiske borgmästarens råd till Sverige för att stoppa radikaliseringen
1. Investeringar i utsatta områden.Satsning på polisen samt upprustning av parker och vägar.
2. Satsning på lokal skola.
3. Satsning på mångfald inom polisen.

Skulle detta vara en framgång för Sverige; mer resurser till "utsatta områden"?
Senast redigerad av ace_sec 2017-09-17 kl. 19:21.
Citera
2017-09-17, 19:23
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Här är svenskarna som misstänks för terrordåden som dödade 164 människor

Mohamed Aziz Belkaid och Osama Krayem är två av de svenskar som inte bara anslutit sig till IS – de misstänks ha varit delaktiga i utförandet av terrordåden i Paris 2015 och i Bryssel 2016. Mohamed Aziz Belkaid dödades i samband med ett tillslag, medan Osama Krayem ännu sitter häktad misstänkt för mord genom terrorism.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...-terroristerna

Jag ser ingen svensk här. Belkaid var inte ens svensk medborgare. Fantastiskt att svenska förorter numera är rekryteringsbas åt islamistiska terrorister. Precis den spännande berkning som mångkulturen erbjuder.
Citera
2017-09-17, 19:28
Medlem
Internhumors avatar
Finns något starkt svart komiskt och humoristiskt i att kanske västvärldens mest egenmäktiga politiker kör över folket under en period på cirka 30 år med motiveringen att de är "goda" och vet bättre än "pöbeln". Dessa politiker är överlag ett gäng simpla och hjärntvättade broilers som aldrig haft ett vanligt arbete och de har bara umgåtts med likasinnade som är hjärntvättade och benägna att anpassa sig till en dum grupp-dynamik och irrationell konformitet som får sitt uttryck i både tanke och åsikt.

Hur kan man ta ett av världens bästa länder som är mindre än en stad i USA och en identitetslös dussin-stad i Kina och förstöra det genom en huvudlös import av svagt bildade människor från världens mest dysfunktionella länder samtidigt som man bedriver en ekonomisk politik som i princip går ut på att sänka landets med produktiva människor rakt ner i backen med överreglering och tung skattepolitik?

Klart som fan att landet går åt helvete och extremismen frodas när hela samhällskontraktet har utvecklats till att handla om att vi ska vara en socialbyrå för hundratals miljoner fattiga människor som lever för att förstöra utveckling.
Senast redigerad av Internhumor 2017-09-17 kl. 19:37.
Citera
2017-09-17, 20:34
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
[url]Skulle detta vara en framgång för Sverige; mer resurser till "utsatta områden"?
Ja, för belgarna vet ju bevisat att det funkar för att förhindra terrorism
Bryssel är islamisternas huvudstad i Väst lika mycket som det är EUs. Det kanske är en invandrad islamistisk borgmästare, som London har?
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Fantastiskt att svenska förorter numera är rekryteringsbas åt islamistiska terrorister. Precis den spännande berkning som mångkulturen erbjuder.
Ja, det fanns inte för 10 år sen. Tänk på hur det kommer att vara om 10 år framåt i tiden. Staten kommer ju inte att genomföra något verkningsfullt beslut överhuvudtaget oavsett vad som händer.
Senast redigerad av Fri 2017-09-17 kl. 20:38.
Citera
2017-09-17, 21:29
Medlem
YP4XQs avatar
Så fort jag ser ordet "satsningar" i såna här sammanhang tar jag mig för pannan åt politikerna.
Citera
2017-09-17, 21:37
Medlem
oldtimedrunks avatar
Och så har de lyckats vaska fram en IS-krigare med nordiskt påbrå för att visa att det egentligen är helt vanliga svenskar och skandinaver som åker dit och det har inget med invandring att göra.
Citera
2017-09-17, 21:45
Medlem
Simmaellersjunks avatar
Förbättringen i debatten går tyvärr långsammare än ökningen av terrorismrisken, men man får väl ändå vara tacksam att slippa Anna "Julmust" Carlstedt och ABK:s svammel om Umeå som ett föredöme.

Får vi höra något om Breivik i kväll? Kanske när Morgan kommer på strax.
Citera
2017-09-17, 21:50
Medlem
ace_secs avatar
Den skånske muslimska teologen: "Malmö är förskonat. Nästan ingen från Malmö har åkt ner och anslutit sig till IS"

Citera
2017-09-17, 21:52
Medlem
ace_secs avatar
Hamid Zafar, rektor från Biskopsgården:

"Vi har elever som är födda i Sverige. Gått på svenskt dagis, i svensk skola - och som ändå inte ser sig som svenskar. De är oförstående till svenska lagar och svenska värderingar."
Citera
2017-09-17, 21:53
Medlem
ace_secs avatar
Den skånske muslimska teologen:

"Vi har lyckats i Malmö. I Malmö ger man inte extremistiska tankar något utrymme..."

Citera
2017-09-17, 21:54
Medlem
Mycatisonfires avatar
Verkar inte finnas några problem enligt imamen haha 😂
Citera
2017-09-17, 21:55
Medlem
oldtimedrunks avatar
"IS har kidnappat islam". Jo tjena, islam är väldigt sympatiskt annars. Ingen vill bo i muslimska länder, inte ens muslimerna själva.
Citera
  • 1
  • 2