Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-17, 12:32
  #1
Medlem
Hejsan. Har nu fått fiber indraget i villan, men har ett problem. Vi har valt att köra tv via fiber. Och på Tv:n i vardagsrummet kör vi med en boxer och allt funkar fint. Men i sovrummet har vi en ca modul och inget smart tv. Någon som har en lösning på hur jag ska få skiten att funka. Eller är det bara att köpa en ny tv med Wifi till sovrummet för att få kanalerna dit?
Citera
2017-09-17, 14:29
  #2
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetTraktor
Hejsan. Har nu fått fiber indraget i villan, men har ett problem. Vi har valt att köra tv via fiber. Och på Tv:n i vardagsrummet kör vi med en boxer och allt funkar fint. Men i sovrummet har vi en ca modul och inget smart tv. Någon som har en lösning på hur jag ska få skiten att funka. Eller är det bara att köpa en ny tv med Wifi till sovrummet för att få kanalerna dit?

Teven måste stödja IPTV, vilket inte många TV:n gör idag, tyvärr!
Citera
2017-09-18, 10:07
  #3
Medlem
Dickenss avatar
Du behöver ha en till IPTV-box. Som ovanstående nämde har inga TV-apparater såvitt jag känner till inbyggda digital tv-mottagare för IPTV-signal vilket betyder att du behöver en IPTV-box även till sovrummet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback