Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-17, 06:16
  #1
Avstängd
Är utan linsvätska i natt och jag vill inte sova med linserna.
Har hört att man kan lägga dem i kranvatten men att det inte är så bra och att det
svider i ögonen sen när man sätter på dem.
Och då tänkte jag - varför inte prova att lägga dem i Saliv?

Helt ärligt vore det inte mycket bättre? Saliv har många olika hälsoeffekter,
det är rengörande och det läker sår och är antibakteriellt, jag har tilloch med hört att
saliv kan göra synen bättre.
Vad tror ni om det här?
Jag är helt seriös i mina tankar.
Självklart så ska salivet vara rent och transparent inga matrester eller annat
klägg, bara rent saliv. Det består ju till 99.9% av vatten så.

Vad tycker ni om det här, någon som har provat?
Citera
2017-09-17, 06:35
  #2
Medlem
Strangeflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Är utan linsvätska i natt och jag vill inte sova med linserna.
Har hört att man kan lägga dem i kranvatten men att det inte är så bra och att det
svider i ögonen sen när man sätter på dem.
Och då tänkte jag - varför inte prova att lägga dem i Saliv?

Helt ärligt vore det inte mycket bättre? Saliv har många olika hälsoeffekter,
det är rengörande och det läker sår och är antibakteriellt, jag har tilloch med hört att
saliv kan göra synen bättre.
Vad tror ni om det här?
Jag är helt seriös i mina tankar.
Självklart så ska salivet vara rent och transparent inga matrester eller annat
klägg, bara rent saliv. Det består ju till 99.9% av vatten så.

Vad tycker ni om det här, någon som har provat?

Googlade lite på koksaltlösning + linser och hittade bl.a. detta;

"1 kryddmått (1ml)=1/4 tesked vanligt salt löses i 1 deciliter kokande vatten"
Det stod även om att de helst bara ska ligga någon timme. Men kan ju vara värt att du googlar runt lite på just koksaltlösning och ser vad folk har att säga
Citera
2017-09-17, 06:44
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Googlade lite på koksaltlösning + linser och hittade bl.a. detta;

"1 kryddmått (1ml)=1/4 tesked vanligt salt löses i 1 deciliter kokande vatten"
Det stod även om att de helst bara ska ligga någon timme. Men kan ju vara värt att du googlar runt lite på just koksaltlösning och ser vad folk har att säga
Fast det jag är mest intresserad av egentligen är hur bra saliv funkar?

Det finns inte så mycket information men en del säger att saliv är fullt av bakterier och
att man kan få en ögoninfektion ifall man tex stoppar linserna i munnen och sätter in dem i ögonen - medans andra hävdar att saliv har motsatt förmåga eftersom de bakterier som finns i rent saliv är bra bakterier som tar bort dåliga bakterier. Man kan också ta bort finnar med hjälp av saliv.
Citera
2017-09-17, 06:58
  #4
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Saliv har många olika hälsoeffekter,

+ en bakterieflora som är ungefär tusen gånger högre och mer diversifierad än den som normalt finns i dina ögon...


Är du inte redo att dumpa jord från Tjernobyl i närmsta damm för odlad fisk speciellt framtagen för Dig och din familj, så bör du även undvika att lagra dina linser i saliv.
Citera
2017-09-17, 07:23
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
+ en bakterieflora som är ungefär tusen gånger högre och mer diversifierad än den som normalt finns i dina ögon...


Är du inte redo att dumpa jord från Tjernobyl i närmsta damm för odlad fisk speciellt framtagen för Dig och din familj, så bör du även undvika att lagra dina linser i saliv.

Har du läst någonting om vad saliv innehåller?

https://en.wikipedia.org/wiki/Saliva

Det sägs också att, av sådana som dig , att om man använder sig av saliv för att
få bort finnar så riskerar man att finnarna blir ännu mer infekterade iom alla bakterier
som finns i munnen etc etc.
Nu har jag faktiskt testat detta under ett par veckors tid. Jag var lite skeptisk först men det fungerar faktiskt. Min hud har aldrig varit bättre och finnarna försvann, vad säger du om det?
Citera
2017-09-17, 07:27
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
+ en bakterieflora som är ungefär tusen gånger högre och mer diversifierad än den som normalt finns i dina ögon...


Är du inte redo att dumpa jord från Tjernobyl i närmsta damm för odlad fisk speciellt framtagen för Dig och din familj, så bör du även undvika att lagra dina linser i saliv.

Läs det här:

http://beautymunsta.com/beauty-benefits-of-saliva/

https://www.firmoo.com/answer/question/8988.html
__________________
Senast redigerad av fruciante 2017-09-17 kl. 07:32.
Citera
2017-09-17, 07:35
  #7
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Läs det här:

http://beautymunsta.*I'fuck'...its-of-saliva/


Är du en vandrande reklampelare eller är du en person man kan PRATA med...?

Sorry för att jag frågar, men utifrån ditt svar så fick jag för ett ögonblick för mig den felaktiga slutsatsen att du var nån sorts robot...

Prata, är du Snäll.



__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2017-09-17 kl. 07:46.
Citera
2017-09-17, 07:51
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Är du en vandrande reklampelare eller är du en person man kan PRATA med...?

Sorry för att jag frågar, men utifrån ditt svar så fick jag för ett ögonblick för mig den felaktiga slutsatsen att du var nån sorts robot...

Prata, är du Snäll.




Eftersom att jag inte har testat det än. Sen jag startade tråden så har jag börjat leta mer information samtidigt som jag läser era kommentarer. Jag skulle gärna ändra rubriken nu men jag antar att det är försent Det är väl helt okej att vi håller tråden levande och att den kan låtas utvecklas. Orkar inte starta en ny tråd just nu.
Citera
2017-09-17, 13:51
  #9
Medlem
Kebabfysikers avatar
Varför skulle saliv vara bra för linser?
Citera
2017-09-17, 14:09
  #10
Medlem
Scrapers avatar
Varken eller. I kranvatten finns risk för en fruktad parasit som drabbar linsbärare, och att doppa i saliv är som att be om en ögoninfektion. Sova med linser en natt har ingen dött av.

http://www.allaboutvision.com/contac...-keratitis.htm
Citera
2017-09-17, 16:05
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Varken eller. I kranvatten finns risk för en fruktad parasit som drabbar linsbärare, och att doppa i saliv är som att be om en ögoninfektion. Sova med linser en natt har ingen dött av.

http://www.allaboutvision.com/contac...-keratitis.htm

Stoppade linserna i saliv igar natt. Ska prova att ta pa mig dem snart. Om det kanns konstigt tar jag bará ut dem. Uppdaterar snart om vad son hande .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback