Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-01-24, 18:26
  #49
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunasea
Helt rätt att att fokusera på sånt som inte har med ditt egna liv att göra är oftast ett tecken på intelligens eftersom du inte styrs av dina naturliga instinkter vilket vi ofta ser på Flashback. De så klart inte alla här som delar det tankesättet men finns en klar överrepresentation här på Flashback av den mer intelligenta och analyserande sorten.

Jag tror det som är kännetecknande för Flashback är ett slags sökande för något mer i livet.

Ironiskt nog vill ju media framställa oss som den White trash, obildade, allmänna idioter mm. När sanningen normalt är den raka motsatsen.
Citera
2018-01-25, 19:39
  #50
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Var Charles Bukowski WT? Han levde ju rätt risigt och ägnade väl största delen av sin tid åt att dricka Han var ju heller inte den som inte tog emot diverse dåligt betalda skitarbeten, såg ut som en klassisk alkis och spelade väl en hel del på hästarna.
Iofs var väl hans grej lite att skildra det mindre glamourösa livet för den fattige amerikanen.

Användandet utav ordet white trash i tid och otid är bara en fråga om klassförakt och även om jag läst några festliga och träffsäkra betraktelser av den svenska underklassen här på flashback går det inte att komma ifrån att klassförakt är mycket osmakligt.

Tröttsamt är dock att folk tror att white trash är någonting annat än ett skällsord för den vita underklassen.
Citera
2018-01-26, 15:47
  #51
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Var Charles Bukowski WT? Han levde ju rätt risigt och ägnade väl största delen av sin tid åt att dricka Han var ju heller inte den som inte tog emot diverse dåligt betalda skitarbeten, såg ut som en klassisk alkis och spelade väl en hel del på hästarna.
Iofs var väl hans grej lite att skildra det mindre glamourösa livet för den fattige amerikanen.

Användandet utav ordet white trash i tid och otid är bara en fråga om klassförakt och även om jag läst några festliga och träffsäkra betraktelser av den svenska underklassen här på flashback går det inte att komma ifrån att klassförakt är mycket osmakligt.

Tröttsamt är dock att folk tror att white trash är någonting annat än ett skällsord för den vita underklassen.


Nja underklass är inte per automatik White trash. Man kan vara hemlös och missbrukare utan att vara White trash. White trash ska föraktas, det är en del av vår ras som hemfallit åt aktiviteter och beteenden som går hand i hand med mindre avancerade etniska grupper.
Citera
2018-01-27, 00:26
  #52
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Nja underklass är inte per automatik White trash. Man kan vara hemlös och missbrukare utan att vara White trash. White trash ska föraktas, det är en del av vår ras som hemfallit åt aktiviteter och beteenden som går hand i hand med mindre avancerade etniska grupper.

Ja där har vi en bra definition av vad white trash egentligen är, bra poäng.
...men här på FB används wt om allt möjligt.
Citera
2018-01-27, 00:38
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Ja där har vi en bra definition av vad white trash egentligen är, bra poäng.
...men här på FB används wt om allt möjligt.
White trash är en rasistisk definition av människor som sjunkit ner i botten och inte längre anses vara vita riktigt. De har blivit skräpmänniskor och uppträder på vad som menas vara "icke vitt". Översättning blir att okultiverade människor som inte kan uppträda inför andra som folk är wt. Resten spelar ingen roll. Det är smaklösa individer som brutit mot det vita, överlägsna. Väldigt ironiskt när invandrare använder det om svenskarna eftersom själva termen betyder att man sjunkit ner bortom räddning till dem.

Det enda attributet är som sagt rasistiska ideal om att vara av stil och klass med resten som närmare djuren.

Majoriteten av flashbackare skulle sannolikt falla inom samma kategori av människor efter ett sådant system. Om de bildat sig mer hade de förstått innebörden i begreppet de kastar på andra.
Citera
2018-01-27, 14:36
  #54
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Ja där har vi en bra definition av vad white trash egentligen är, bra poäng.
...men här på FB används wt om allt möjligt.

Jo på Flashback har det överanvänts för mycket men det gäller väl internet generellt, man kan ju hitta allt på nätet och FB är inget undantag tyvärr.


Citat:
Ursprungligen postat av Schablonbild
White trash är en rasistisk definition av människor som sjunkit ner i botten och inte längre anses vara vita riktigt. De har blivit skräpmänniskor och uppträder på vad som menas vara "icke vitt". Översättning blir att okultiverade människor som inte kan uppträda inför andra som folk är wt. Resten spelar ingen roll. Det är smaklösa individer som brutit mot det vita, överlägsna. Väldigt ironiskt när invandrare använder det om svenskarna eftersom själva termen betyder att man sjunkit ner bortom räddning till dem.

Det enda attributet är som sagt rasistiska ideal om att vara av stil och klass med resten som närmare djuren.

Majoriteten av flashbackare skulle sannolikt falla inom samma kategori av människor efter ett sådant system. Om de bildat sig mer hade de förstått innebörden i begreppet de kastar på andra.



Klart invandrare ironiserar över White trash då det annars måste vara svårt att hitta övriga etniska svenskar som står under BMW-raggarna.

Men eftersom det inte finns något begrepp som tex Brown trash så säger det ju rätt mycket. Man måste ha en speciell benämning för att tala om den del av vår ras som spårat ur. Detta om något säger ju att de flesta av oss som lyckligtvis har detta blod i sina ådror fortfarande uppvisar någon form av värdighet.

Men visst måste det kännas som en lättnad att skratta åt någon White trash-person när man kör en dyr bil för pengar man tjänat på knark, hoppat av gymnasiet och hänger sig till de mest primitiva mänskliga impulserna som existerar.


Majoriten av Flashback-användare är inte White trash. Majoriteten av White trash sitter i olika Facebook-grupper och kanske Familjeliv.se.
Citera
2018-01-27, 17:19
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Jo på Flashback har det överanvänts för mycket men det gäller väl internet generellt, man kan ju hitta allt på nätet och FB är inget undantag tyvärr.






Klart invandrare ironiserar över White trash då det annars måste vara svårt att hitta övriga etniska svenskar som står under BMW-raggarna.

Men eftersom det inte finns något begrepp som tex Brown trash så säger det ju rätt mycket. Man måste ha en speciell benämning för att tala om den del av vår ras som spårat ur. Detta om något säger ju att de flesta av oss som lyckligtvis har detta blod i sina ådror fortfarande uppvisar någon form av värdighet.

Men visst måste det kännas som en lättnad att skratta åt någon White trash-person när man kör en dyr bil för pengar man tjänat på knark, hoppat av gymnasiet och hänger sig till de mest primitiva mänskliga impulserna som existerar.


Majoriten av Flashback-användare är inte White trash. Majoriteten av White trash sitter i olika Facebook-grupper och kanske Familjeliv.se.
Invandrare skrattar och hånar gällande konceptet eftersom de inte förstår vad det betyder. Dvs motsatsen till vit är svart. Därför finns det inte något ord gällande något annat än vitt eftersom resten enligt rasistiska strukturer är på den nivån som de menar att wt ramlat ner till. Som ni brukar säga, once you go black, you never go back. Jag kan tänka mig att det snarare handlar om samma principer än vad flashbackare säger.

Självklart är trashmentaliteten störst här (jag är emot rasbegrepp då jag inte tror på dem) För var annars än på Flashback hittar man så mycket skit som här? Och nej jag sitter inte på mängder med andra forum men otroligt många trådar jag inte sänker mig själv att gå in på och ibland tvekar jag ordentligt innan, som med den där gym-onanisten.

Man kanske inte ska kalla andra för trash men vissa är helt klart mycket mer förvirrade än andra (eller osmakliga) Tycker du själv att det är fräscha standarder att istället för att hålla sitt privata för sig själv, korsa alla gränser och besudla prylar för andra och samtidigt spela in det? Absolut att han får göra vad han mår bra av men jag kan nog sätta pengar på att det är någon man missat någonstans tidigare på sociala medier.

Folk behöver inte leta så mycket gällande andra utan kanske skulle kolla in dem själva lite bättre. Jag är själv underklass men väldigt mycket upplever jag som otroligt utspritt obscent beteende bland folk. Är hellre trash än icke fungerande på ett extremt dysfunktionellt vis som resterande av samhället idag tolkar in som naturligt uppträdande i allmänheten.

Det finns inget wt. Väldigt många saknar folkvett idag. I alla klasser.
Citera
2018-02-02, 19:22
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schablonbild
White trash är en rasistisk definition av människor som sjunkit ner i botten och inte längre anses vara vita riktigt. De har blivit skräpmänniskor och uppträder på vad som menas vara "icke vitt".

En bekant brukar kalla kvinnor WT om de är ihop med invandrare eller svarta överhuvudtaget. Spelar ingen roll om det är rika kända svart som Tiger Woods. Då blir det liksom "Rich Black Trash meets White Trash".
Citera
2018-02-02, 19:51
  #57
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jul208
En bekant brukar kalla kvinnor WT om de är ihop med invandrare eller svarta överhuvudtaget. Spelar ingen roll om det är rika kända svart som Tiger Woods. Då blir det liksom "Rich Black Trash meets White Trash".

Jag har också märkt att tjejer som är något åt det svagbegåvade hållet eller från taskiga socioekonomiska förhållanden är de som dejtar över rasgränserna.
Sen får de stryk av vita män i vit makt-låtar från 90-talet och sverigevänner av idag. Tror du inte den evige fienden har kalkylerat precis det här? Han njuter inte värre än när vita kvinnor och män slåss emot varandra.

Testa en annan strategi, jag älskar white trash-tjejer som har förhållanden med utomeuropeer och jag vill inte annat än att vinna tillbaks dem till den goda sidan.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback