Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-17, 17:40
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det verkar inte som att den mobilen har svenska som språkval.
Tycker bättre om engelska som menyspråk faktiskt. Eftersom nästan alla tutorials är på engelska.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2017-09-17 kl. 17:44.
Citera
2017-09-17, 18:55
  #14
Medlem
swebarbs avatar
Doogee Mix ,5,5 tum med små bezels för runt 1300 är nog ett bra köp annars, redmi note 4 är också svårslagen.
Citera
2017-09-17, 23:10
  #15
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Tycker bättre om engelska som menyspråk faktiskt. Eftersom nästan alla tutorials är på engelska.
Okej men du får nog sämre ordbok för t.ex sms om ens någon, såg också att den bara kör med gamla Android 6 så den saknar väl de senaste funktionerna och kan vara segare.
Citera
2017-09-18, 04:24
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Okej men du får nog sämre ordbok för t.ex sms om ens någon,
Jag har telefon med engelskt menysystem redan idag men skrivbordet är ändå på svenska. Det är ett bra tangentbord, tror det är google som förser det med svenska ord så finns knappast bättre.

Du har rätt i att det är det bästa med senaste android men har ett mycket äldre android idag som fungerar utan problem så det är ingen dealbreaker för mig.
Citera
2017-09-18, 08:47
  #17
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Du har rätt i att det är det bästa med senaste android men har ett mycket äldre android idag som fungerar utan problem så det är ingen dealbreaker för mig.
Själv tänkte jag nyss när jag köpte Elephone att även om jag inte behöver Android 7 så är mobilen mer framtidskompatibel och säker med appar m.m. eftersom jag brukar ha mobilerna ett tag samt har trots allt Android 8 redan kommit.
Citera
2017-09-18, 16:36
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Själv tänkte jag nyss när jag köpte Elephone att även om jag inte behöver Android 7 så är mobilen mer framtidskompatibel och säker med appar m.m. eftersom jag brukar ha mobilerna ett tag samt har trots allt Android 8 redan kommit.
Det beror på hur länge man tänkt att ha den, ja. För egen del räknar jag med max 2 år. Efter den tiden är det dags att byta batteri samt mycket troligt skärm. Då kan man lika gärna köpa ny mobil. Dessutom kommer det uppgraderingar till en så välsåld mobil som redmi note4. S ser inget problem med att ha en 6.0 telefon.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2017-09-18 kl. 16:39.
Citera
2017-09-18, 16:59
  #19
Avstängd
För det första vilken plattform android eller ios ? Ny eller begagnad ?

Det går att hitta klipp på blocket som iphone SE runt 1500:- men dom blir sålda samma dag annonsen dyker upp på sidan. Du kan även få Samsung S5 för det priset du vill lägga. Vill du ha nytt så kolla på huaweii mobiler då vissa ligger runt 1500 och det är inga dåliga lurar direkt utan fullt jämför bara mot lite äldre flaggskepps lurar
Citera
2017-09-18, 19:53
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
För det första vilken plattform android eller ios ? Ny eller begagnad ?

Det går att hitta klipp på blocket som iphone SE runt 1500:- men dom blir sålda samma dag annonsen dyker upp på sidan. Du kan även få Samsung S5 för det priset du vill lägga. Vill du ha nytt så kolla på huaweii mobiler då vissa ligger runt 1500 och det är inga dåliga lurar direkt utan fullt jämför bara mot lite äldre flaggskepps lurar
Förstår faktiskt inte denna vilja efter begagnat på mobiler. Mobiler har kort livslängd. Kan inte tänka mig att en begagnad iphone eller S5 är bättre än de nya förslag som nämnts i tråden; Lenovo Vibe, RedMi Note 4 m.fl.
Citera
2017-09-20, 23:27
  #21
Medlem
Någon som har koll på Doogee mix?

Samt vilken sida är billigast, enklast och snabbast att få hem telefonen på?
Citera
2017-09-20, 23:48
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBT
Någon som har koll på Doogee mix?

Samt vilken sida är billigast, enklast och snabbast att få hem telefonen på?
Köp bara Huawei, Lenovo eller Xiaomi av de kinesiska märkena. Doogee håller i jämförelse låg kvalitet.
Citera
2017-09-21, 08:54
  #23
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBT
Någon som har koll på Doogee mix?

Samt vilken sida är billigast, enklast och snabbast att få hem telefonen på?
Jag vet inte så mycket om märket men den verkar okej i recensioner på Youtube m.m.
Här kan du köpa den och välja PostNL för frakten så du slipper betala extra skatt + tull.
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Köp bara Huawei, Lenovo eller Xiaomi av de kinesiska märkena. Doogee håller i jämförelse låg kvalitet.
Det där är en sanning med modifikation för det finns andra kinesiska märken har bra kvalité, hade själv en Cubot X16 S för ett tag sedan som fungerade problemfritt med bra byggkvalité m.m. och det märket har blivit populärt i b.la England för att det är ett prisvärt alternativ till dyrare märken.
Samma sak gäller Elephone som du kan hitta flera recensioner om med gott betyg och jag har fått ett par säkerhetsuppdateringar vilket tyder på att företaget underhåller sina produkter trots att jag inte märkt av några buggar eller så.
Citera
2017-09-22, 06:33
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe

Det där är en sanning med modifikation för det finns andra kinesiska märken har bra kvalité, hade själv en Cubot X16 S för ett tag sedan som fungerade problemfritt med bra byggkvalité m.m. och det märket har blivit populärt i b.la England för att det är ett prisvärt alternativ till dyrare märken.
Samma sak gäller Elephone som du kan hitta flera recensioner om med gott betyg och jag har fått ett par säkerhetsuppdateringar vilket tyder på att företaget underhåller sina produkter trots att jag inte märkt av några buggar eller så.

Cubot är en nivå under tidigare nämnda. Det är klart att om du siktar på att lägga under 1000:- så blir fler märken aktuella. Jag pratade om prisnivån för tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback