Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-17, 06:10
  #169
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Bortsett från allt annat så tycker jag att själva boxningsmatchen var helt underbar att åskåda! En grym match, bland det bästa man sett inom ren boxning!
2017-09-17, 06:13
  #170
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Detta är vad som dödar sporten. Förfärligt domslut.
Vem utav GGG och Canelo hade du helst sett som vinnare den här matchen då?

Jag tyckte det var mycket jämnt rakt igenom, GGG dominerade vissa ronder, Canelo dominerade i vissa ronder.
Jag tycker en draw var bättre än vinst genom split decision.. vissa domare föredrar en viss typ av fighting-stil, så enkelt är det.
Canelo är helt klart en power-puncher, det såg vi, men fyfan vilket tryck GGG hade på honom periodvis.

Edit: 118-110 var lite scuffed dock.
__________________
Senast redigerad av Phoenixbox 2017-09-17 kl. 06:15.
2017-09-17, 06:17
  #171
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenixbox
Vem utav GGG och Canelo hade du helst sett som vinnare den här matchen då?

Jag tyckte det var mycket jämnt rakt igenom, GGG dominerade vissa ronder, Canelo dominerade i vissa ronder.
Jag tycker en draw var bättre än vinst genom split decision.. vissa domare föredrar en viss typ av fighting-stil, så enkelt är det.
Canelo är helt klart en power-puncher, det såg vi, men fyfan vilket tryck GGG hade på honom periodvis.

Canelo vann de första två ronderna, efter det jagades han från den ena ringhörnan till den andra. Han vaknade till lite på slutet eftersom han visste att han behövde en knockout eller ett par nedslagningar.

118-110 för Alvarez hos en av domarna går inte att försvara på något sätt. Bra att han blev utbuad av sitt eget folk. Fans håller på sina landsmän, men de gillar inte fulspel.
2017-09-17, 06:19
  #172
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Canelo vann de första två ronderna, efter det jagades han från den ena ringhörnan till den andra. Han vaknade till lite på slutet eftersom han visste att han behövde en knockout eller ett par nedslagningar.

118-110 för Alvarez hos en av domarna går inte att försvara på något sätt. Bra att han blev utbuad av sitt eget folk. Fans håller på sina landsmän, men de gillar inte fulspel.
Jag vill poängtera att jag är okej med en draw, men 118-110 var lite fucked up.
Ahh.. en kvinna. Adalaide Byrd kommer upp på google som "The Worst Judges in MMA History"
__________________
Senast redigerad av Phoenixbox 2017-09-17 kl. 06:23.
2017-09-17, 06:23
  #173
Medlem
NickSonnys avatar
GGG fick väl in flest träffar men det verkade som att de slag Canelo fick in hade större effekt. Jämn match, bra domslut (även om 10-poängsystemet är helt värdelöst jämfört med thaiboxning).
2017-09-17, 06:31
  #174
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
GGG fick väl in flest träffar men det verkade som att de slag Canelo fick in hade större effekt. Jämn match, bra domslut (även om 10-poängsystemet är helt värdelöst jämfört med thaiboxning).
Det där med att få in träffar är bara en del utav boxning, defensiv, powershots, vem som är "ring general" osv har minst lika stor betydelse.
Jag tycker dock att Canelo gjorde ett bra jobb, framförallt i sista ronden. GGG vann i mina ögon fram mot slutet, tills 12:e och sista ronden. Då kunde jag nöja mig med en draw.. även fast jag tyckte att han fortfarande ledde.

116-112 till GGG hade jag det... ;p och jag satt till och med och antecknade.. men vissa ronder var though calls.
2017-09-17, 07:05
  #175
Medlem
Phoenixboxs avatar
Det som stör mig mest när jag tänker efter är att en av domarna dömde 10 ronder till Canelo och 2 till GGG.
Som jag ser det va vann Canelo 3 ronder med 100% säkerhet. Men GGG vann 5 ronder glasklart..
Hur fan kan man då se det som att Canelo vinna så överlägset? Jag skiter i att vi har betydligt bättre kameravinklar och slow-mo och mindre distraktioner osv. men vafan? Är kvinnan blind? Korruption?
Varför i hela friden skulle dom isånnafall sätta 10/2ronder till canelo? Gör det till 7/5ronder isånnafall.. annars framstår domaren som helt synskadad.
__________________
Senast redigerad av Phoenixbox 2017-09-17 kl. 07:07.
2017-09-17, 10:31
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Detta är vad som dödar sporten. Förfärligt domslut. 118-110 (10 ronder mot 2) för Alvarez (kommer inte ihåg domarens namn) är bland det värsta jag sett.
Oerhört pinsamt.. GGG vann matchen med 2-3 ronder.
2017-09-17, 13:25
  #177
Medlem
Underbart att GGG vann. Synd bara att han inte knockade hem Annie Lööfs lillebror till Jalisco.

Hoppas jag hittar fighten i HD då.
2017-09-17, 13:43
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Groves och Eubank kommer (om de vinner) möta varandra i semifinalen. Smith lär rå på Brähmer/Brant i sin semi.
Brähmer rankar jag som den klart sämsta utav de åtta kallade.. Erik hade slagit honom lätt.
2017-09-17, 13:57
  #179
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Brähmer rankar jag som den klart sämsta utav de åtta kallade.. Erik hade slagit honom lätt.
Vinner Brant den kan de matcha Skoglund mot Brähmer. Det blir väl troligen i LHW isåfall. Tyckte Skoglund såg bra ut i SMW men han verkade inte beslutsam att stanna där. Han kan väl hålla till i båda divisionerna, men när det gäller större matcher har jag en känsla av att SMW vore ett bra val.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback