Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-16, 21:36
  #1
Medlem
Jag har alltid funderat på hur det egentligen känns att sitta i fängelse. Vilket brott kan man (teoretiskt) begå och garanteras fängelse? Helst inte skada andra människor eller väcka oerhört förakt från andra människor, som barnporr osv.
Citera
2017-09-16, 21:39
  #2
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Jag har alltid funderat på hur det egentligen känns att sitta i fängelse. Vilket brott kan man (teoretiskt) begå och garanteras fängelse? Helst inte skada andra människor eller väcka oerhört förakt från andra människor, som barnporr osv.

Hembrännd sprit kanske. Så länge man gör det för eget bruk och inte langar till minderåriga.

Ta sig en jount då och då.
Citera
2017-09-16, 21:40
  #3
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Jag har alltid funderat på hur det egentligen känns att sitta i fängelse. Vilket brott kan man (teoretiskt) begå och garanteras fängelse? Helst inte skada andra människor eller väcka oerhört förakt från andra människor, som barnporr osv.

Skattebrott
Citera
2017-09-16, 21:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Hembrännd sprit kanske. Så länge man gör det för eget bruk och inte langar till minderåriga.

Ta sig en jount då och då.

Hamnar man i fängelse av att tillverka egen sprit och röka på? Är det inte dagsböter som gäller? Bra idé annars. Ingen lär avsky en efter något sådant "brott".
Citera
2017-09-16, 21:42
  #5
Medlem
Sqrbankens avatar
Ekobrott straffas hårt i Sverige. Att staten får in stålar går före allt annat. Fiffel med bokföring kan ge värre påföljder än att doppa kuken i en treåring.
Citera
2017-09-16, 22:08
  #6
Avstängd
Slå ihjäl en känd pedofil.
Citera
2017-09-16, 22:29
  #7
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Jag har alltid funderat på hur det egentligen känns att sitta i fängelse. Vilket brott kan man (teoretiskt) begå och garanteras fängelse? Helst inte skada andra människor eller väcka oerhört förakt från andra människor, som barnporr osv.

Det är jävligt tråkigt att sitta i fängelse men absolut en upplevelse.

Ekobrott skulle jag väl också vilja säga i sådana fall, fast du får nog sköta dina kort rätt så du inte blir skuldsatt.
Antar att du inte har en anställning om du är redo att leva ett tag innanför murarna?

Annars är narkotika lätt, köp 10 gram kokain och åk fast, kan du säkert få ett par månader för.
Upprepade rattfyllor/olovliga körningar.
Drogrelaterade brott kommer ju pajja en del om det är så att du har ett körkort du vill behålla.

Stöld från nått företag som du anser har omoraliska värderingar kanske? Staten tänker jag på.
Ingen som kommer till skada personligen.
Inbrott på kommunhuset, vandalisering, spreja ett budskap. Du kanske till och med blir hyllad för din insats och ses som en martyr när du sitter en kort volta.

Det är inte alls svårt att hamna i fängelse, det svåra är nog för dig att våga göra något.. Man up och gå köp 20 gram röka, lägg det i 20st små påsar, sedan gå och se till att du blir tagen av polisen.
Vägra strafföreläggande och insistera på att du inte använder droger själv (för körkortets eller framtida körkortets skull), och håll fast vid att det endast är i syfte att sälja.
Vid tingsrätten kan du bete dig lite nonchalant och kanske dra nått sexistiskt skämt.

Lycka till.

Edit:
En till idé du kan lösa från datorn du sitter vid nu, på en gång.
Maila lite hot till personer du ogillar.
Ring 112 och säg att du vet en person som är på väg att attackera dessa adresser.
Dra igång ett rejält pådrag.

När de sedan frågar varför du gjorde det här (du tiger fram till rättegången), så säger du antingen att du tyckte det var kul eller är ärlig och säger att du vill sitta inne en stund, och ifall de inte dömer dig till fängelse så ska du fan ta och göra om det tills de gör som du vill.
__________________
Senast redigerad av Rebelx 2017-09-16 kl. 22:34.
Citera
2017-09-16, 22:32
  #8
Medlem
Utan tvekan skattebrott/bokföringsbrott. Ganska stor andel som döms till det får fängelse. Dock krävs det rätt stora belopp för att påföljden ska bli den nämnda, så inget som går att göra imorgon utan något man får genom att under lång tid bryta mot reglerna.
Citera
2017-09-16, 22:36
  #9
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Utan tvekan skattebrott/bokföringsbrott. Ganska stor andel som döms till det får fängelse. Dock krävs det rätt stora belopp för att påföljden ska bli den nämnda, så inget som går att göra imorgon utan något man får genom att under lång tid bryta mot reglerna.


Jo men kul att sitta där med skulder på en miljon som tickar ränta när du sitter inlåst samtidigt som du råkade få ett år istället för en månad.
Skattebrott gillar de statuera exempel med.
Citera
2017-09-16, 22:37
  #10
Avstängd
Myshufvuds avatar
Vägra värnplikt?
Citera
2017-09-16, 22:38
  #11
Medlem
Rebelxs avatar
Kom på bästa iden. Du kommer bli legendarisk också om du genomför detta.

Börja bryta dig in på öppna anstalter.
Lätta stängsel att forcera, skyddsobjekt antar jag att de flesta är klassade som.

Du bryter dig in gång på gång tills du hamnar på andra sidan stängslet.
Kanske till och med räcker med en enda gång.
Citera
2017-09-16, 22:48
  #12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Jag har alltid funderat på hur det egentligen känns att sitta i fängelse. Vilket brott kan man (teoretiskt) begå och garanteras fängelse? Helst inte skada andra människor eller väcka oerhört förakt från andra människor, som barnporr osv.

Medhjälp till upphovsrättsbrott. Starta TPB2,så är du "hemma".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback