Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-01, 23:58
  #2305
Medlem
31G350125s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej, miljöpartister gör det ännu mer - men man kan förstås beskriva MP:are av den nya sorten som (mentalt) extrema dumsossar. För fyrtio år sedan hade de blivit kommunister.

MP är en fork av kommando holger mein.. Dom som mördade runt på Tyska ambassaden på 70 talet , var med och bildade MP i början på 1980 talet.
Citera
2020-08-02, 00:03
  #2306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomTull
Men nu verkar det vara dags för kommunen att göra sig av med en hel del av
bostäderna.

https://www.nvp.se/NVP-Asikt/Debatt/...tingbostaderna
Socialdemokraterna är parasiter som vill förstöra varenda kommun genom att behålla flyktingarna.

Hur ser det ut i Stockholms stad? Har Miljöpartiet fått igenom att alla ska få stanna här?
Citera
2020-08-02, 00:41
  #2307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
MP är en fork av kommando holger mein.. Dom som mördade runt på Tyska ambassaden på 70 talet , var med och bildade MP i början på 1980 talet.


Du menar kretsen kring Kröcher eller? Jag har förstått att det fanns en del personer i gänget kring honom som senare gjorde akademisk eller politisk karriär, t ex Juan Fonseca och Karl Gratzer (numera professor vid Södertörns högskola). Men de var inte inblandade i attacken på Västtyska ambassaden.

Jag tänkte dock snarare på personer som Maria Ferm, Åsa Romson och Alexandra Pascalidou - de hade utan tvekan hamnat i närheten av något kommunistparti eller ute på sossarnas vänsterkant om de fötts runt 1955 och börjat engagera sig politiskt i slutet av 70-talet.
Citera
2020-08-02, 01:35
  #2308
Medlem
31G350125s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du menar kretsen kring Kröcher eller? Jag har förstått att det fanns en del personer i gänget kring honom som senare gjorde akademisk eller politisk karriär, t ex Juan Fonseca och Karl Gratzer (numera professor vid Södertörns högskola). Men de var inte inblandade i attacken på Västtyska ambassaden.

Jag tänkte dock snarare på personer som Maria Ferm, Åsa Romson och Alexandra Pascalidou - de hade utan tvekan hamnat i närheten av något kommunistparti eller ute på sossarnas vänsterkant om de fötts runt 1955 och börjat engagera sig politiskt i slutet av 70-talet.

Det fanns massor med vänster terrorister på 70 talet. Du hade massor med subversiva element som, plogbilsrörlesen, kommando holger meins, Operation Leo, KPLM(r). Plus alla VPK politiker under 70 talet var antingen KGB agenter eller jobbade för STASI.

Vars mål var att sprida terror och skräck.
Citera
2020-08-02, 01:50
  #2309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det fanns massor med vänster terrorister på 70 talet. Du hade massor med subversiva element som, plogbilsrörlesen, kommando holger meins, Operation Leo, KPLM(r). Plus alla VPK politiker under 70 talet var antingen KGB agenter eller jobbade för STASI.

Vars mål var att sprida terror och skräck.

Mmm, men en specifik koppling mellan verkliga terrorister (eller dessas hangarounds) och de som startade MP är det svårare att se - MP föddes snarare ur Folkkampanjen mot kärnkraft, och Per Gahrton (som väl var deras första språkrör och tunga namn) var ju gammal folkpartist och LUFare.

Hur som helst är det riktigt off topic i denna tråd. Vill du fortsätta diskutera kopplingar mellan RAF, KGB och tidiga MP så borde du nog starta en tråd på Politik/Partier. Eller på Konspirationsteori-forumet.
Citera
2020-08-02, 04:37
  #2310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleo
https://www.facebook.com/SDNacka/posts/1426410030805543

Inlägget i sin helhet:

Inget förvånar längre. Men är inte det här något i överkant?

Hur slutade det hela?
Citera
2020-08-02, 08:59
  #2311
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Helt sanslöst, särskilt med tanke på att polygami fan är förbjudet i Sverige. Våra system ska inte på något vis anpassa sig efter polygama bläckfiskfamiljer!

håller med sjukt så det är inte sant...
Tyvärr Politikerna vi har som ställt till detta.

Topic.. Vad jag minns från media/tidningar så har dom fått lägenheter hos en privat fastighetsägare.
Strömsnäsbruk är en avflyttningsort sedan det stora bruket slog igen för många år sedan, och finns därför många lediga bostäder, oftast i äldre hus med dålig standard , svåra hyra ut till vanligt folk som arbetar som ju inte vill bo så, så detta fenomen är inte ovanligt att flyktingar efter dom två etableringsåren där dom varit kommun placerade i dyra lgh flyttar till sådana ställen med billig hyra, kommunerna får ändå stå för hyran via soc.
För dessa hyresvärdar är det ju guld värt man får uthyrt och slipper stå med tomma hus som kostar pengar, förmodligen gör dom sig en rejäl vinst eftersom underhållet brukar vara minimalt , typ byter ut trasiga kylskåp men ej mycket mera.
Citera
2020-11-19, 13:24
  #2312
Medlem
simba_rocks avatar
Hur har det gått i detta fallet ?? Dom borde väl ha flyttat ur kommunens lägenheter ??
Citera
2020-11-20, 04:24
  #2313
Medlem
jag tror de bor i botkyrka nu
Citera
2020-11-20, 16:36
  #2314
Medlem
När jag räknar på detta så börjar jag liksom lite tvivla på att dessa personer ska rädda min pension.
Man undrar ju när de här vinsterna som ska komma enligt ledande sossar ska komma.

Det är nästan som lite religiöst över det hela---man ska få sin belöning i himlen. Jag skulle ju gärna få den redan nu medans jag lever och gärna typ att jag får ta del fullt ut av de avsevärda belopp jag betalat in för min pension genom åren av hårt arbete.
Citera
2021-10-12, 15:20
  #2315
Medlem
spoilers avatar
Hur är det i Nacka idag? Noterar att kommunen får flest guldklimpar av alla i länet; 110 st för 2022.

https://www.mitti.se/nyheter/har-ska...HypvQ1E8NyCPA/
Citera
2021-11-29, 19:53
  #2316
Medlem
09GRs avatar
En av bostäderna vekrar vara till salu iaf:
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhe...en-37-17978324
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback