Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-16, 15:42
  #1
Medlem
x1ofdewms avatar
Tja!

Finns det någon sida där man köpa en klubba som de kortar ner och lindar åt mig innan de postar den?
Vill ha ett ovalt skaft och en linda med riktigt bra grepp, även efter att man svettats mycket(ska spela i ett varmt land). Sedan ett blad utan den där hooken längst fram, vill istället ha en "urgröpt"/ett blad som är lite som en skål som man får med sig bollen i. Gärna vinklad lite så att man lätt får upp bollen vid dragskott, men detta kanske man böjer till själv när man fått hem klubban?

Tips?
Citera
2017-09-16, 16:22
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x1ofdewm
Tja!

Finns det någon sida där man köpa en klubba som de kortar ner och lindar åt mig innan de postar den?
Vill ha ett ovalt skaft och en linda med riktigt bra grepp, även efter att man svettats mycket(ska spela i ett varmt land). Sedan ett blad utan den där hooken längst fram, vill istället ha en "urgröpt"/ett blad som är lite som en skål som man får med sig bollen i. Gärna vinklad lite så att man lätt får upp bollen vid dragskott, men detta kanske man böjer till själv när man fått hem klubban?

Tips?

Vet du precis vad du vill ha så att du kan beställa på nätet, så tror jag att klubbhuset gör rätt mycket custom stuff på beställning. Eller om du bor där dom finns.
Citera
2017-09-16, 20:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x1ofdewm
Tja!

Finns det någon sida där man köpa en klubba som de kortar ner och lindar åt mig innan de postar den?
Vill ha ett ovalt skaft och en linda med riktigt bra grepp, även efter att man svettats mycket(ska spela i ett varmt land). Sedan ett blad utan den där hooken längst fram, vill istället ha en "urgröpt"/ett blad som är lite som en skål som man får med sig bollen i. Gärna vinklad lite så att man lätt får upp bollen vid dragskott, men detta kanske man böjer till själv när man fått hem klubban?

Tips?

De flesta märkena erbjuder ovala skaft, dock kommer du behöva köpa till en linda om du vill ha något extra "kletigt" och bra grepp.

Vill du ha en lätt klubba eller en med lite tyngre känsla i? Lättviktsskaften är ofta lite dyrare i pris, samtidigt gillar vissa spelar inte när det är för lätt.
Citera
2017-09-16, 22:17
  #4
Medlem
x1ofdewms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
De flesta märkena erbjuder ovala skaft, dock kommer du behöva köpa till en linda om du vill ha något extra "kletigt" och bra grepp.

Vill du ha en lätt klubba eller en med lite tyngre känsla i? Lättviktsskaften är ofta lite dyrare i pris, samtidigt gillar vissa spelar inte när det är för lätt.

Alright, nice. Jag vill ha en lätt klubba och ja, en riktigt bra linda vill jag ha, för att inte säga kletig. Har du nå tips?
Citera
2017-09-21, 00:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x1ofdewm
Alright, nice. Jag vill ha en lätt klubba och ja, en riktigt bra linda vill jag ha, för att inte säga kletig. Har du nå tips?

Sorry for sent svar men lätta bra klubbor är Zone Airlight-klubborna (spelar själv med) annars Salming Tourlite ett bra alternativ. Sen behöver du veta vilken flex du behöver också, antingen 27 eller 29 flex troligtvis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback