Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-16, 13:33
  #13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Funkar jättebra...ända tills den dagen plasten slitits ned och spiken kommer fram :/

Som med alla andra produkter som slits över tid (disktrasor, kalsonger, bromsbelägg, osv.) får man se till att de byts innan de trillar i bitar fullständigt. Det hör till personligt ansvar.
Citera
2017-09-16, 13:35
  #14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Har ännu aldrig hänt.
Jag har sett det hända flera gånger om, ser riktigt djävla illa ut om spiken stuckit ut nåt år eller två, jo helt klart byte med jämna mellanrum bör göras.
Citera
2017-09-16, 14:23
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfgang.DeSoto
Jag har parkettgolv och satte på möbeltassar under stolarna (självhäftande, från hemtex). Men de ramlar av och så får man skrapa bort limfläckar från golvet.

Behövs möbeltassar eller är det onödigt? Finns det något alternativ? Helst något som inte syns. Det finns varianter som man spikar fast, de borde sitta bra men de är 4-5 mm och lyser vitt under stolsbenet.
Det är klart du ska ha möbeltassar din galning! Självhäftande suger, du ska ha med rörnit, sitter som en smäck jag är skitnöjd med dom. Kolla länk:
http://www.mobeltassen.se/5-mobeltassar
Ingen reklam! Dom finns säker att hitta på andra sidor också, men jag beställde därifrån och dom håller hög kvallite.
Citera
2017-09-16, 14:40
  #16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Det är klart du ska ha möbeltassar din galning! Självhäftande suger, du ska ha med rörnit, sitter som en smäck jag är skitnöjd med dom. Kolla länk:
http://www.mobeltassen.se/5-mobeltassar
Ingen reklam! Dom finns säker att hitta på andra sidor också, men jag beställde därifrån och dom håller hög kvallite.

Håller med om att rörnitsmöbeltassar vida överglänser spikdito.

Sedan är det ju patetiskt att höra de som klagar på den vita kant på typ tre millimeter som syns efter möbeltassmontaget. Alternativet är ju ett repigt golv.

Eller kanske helt enkelt måla den lilla kanten, hur svårt kan det vara? I-landsproblem de luxe.
Citera
2017-09-16, 14:42
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Håller med om att rörnitsmöbeltassar vida överglänser spikdito.

Sedan är det ju patetiskt att höra de som klagar på den vita kant på typ tre millimeter som syns efter möbeltassmontaget. Alternativet är ju ett repigt golv.

Eller kanske helt enkelt måla den lilla kanten, hur svårt kan det vara? I-landsproblem de luxe.
Kan inte göra annat än att hålla med, möbeltassen är en statusmarkör, ett bevis på att man är en mer än civiliserad människa.
Citera
2017-09-18, 12:03
  #18
Moderator
evilhoneys avatar
Utöver märken i golvet så är det betydligt lättare att flytta möblerna om de har möbeltassar.

Om man nu tycker att vanliga tassar är för snobbigt och inte gillar de vita så kan man ju köpa svarta eller bruna möbeltassar alternativt klämma fast en tennisboll på varje stolsben.
Citera
2017-09-18, 21:34
  #19
Medlem
Isnatts avatar
Har trägolv och självhäftande nöts bort tämligen omedelbart och har inte velat använda nåt spikvariant då jag är rätt att mina stolsben ska spricka vad det lider. Men kanske skulle köpa det ändå?
Det finns ljuddämpare till stolar som används inom diverse miljöer där det kan behövas men dom är sällan snygga. Är man helt utan känsla så gör man hål i tennisbollar och trär över stolsbenet

Självhäftande möbelstassar gör sig däremot bra på undersidan av dammsugarmunstycket, gör at det glider bra
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback