Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-17, 10:17
  #13
Medlem
Säger som alla andra. Shorts, tshirt, vattenflaska o öppet sinne.

Alla är nybörjare. Man sticker ibte ut negativt. Flesta känner samma oro, menar jag.
Citera
2017-09-17, 11:55
  #14
Avstängd
Jag har asperger och hatar såväl människor som nya omständigheter. Hade trots detta inga som helst problem att börja som nybörjare i en kampsportsklubb. Är nu 4 år sedan.


Du kommer säkert bli positivt överraskad hur allt bara flyter på och sen är timmen över.
Citera
2017-09-17, 12:21
  #15
Medlem
rednandslimys avatar
Du ska inte ha skor eller strumpor. Barfota gäller. Klipp naglarna, ha rena kläder, korta shorts är smidigare att röra sig i än knälånga. Var ödmjuk och lyssna på tränarna. Slappna av och ha roligt.
Citera
2017-11-01, 19:25
  #16
Medlem
Hur gick det?
Citera
2017-11-08, 18:04
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Så, nu är det klart! På måndag så besöker jag 019 för att komma igång med Muay Thai. Jag är såklart i nybörjargruppen och jag känner ingen! Detta är en spontan grej men något jag ändå velat länge.

Hur tror ni att jag kan förbereda mig på bästa sätt? Det enda jag har är träningskläder, och nästintill ingen erfarenhet av sport övht. Det enda jag har gjort som ens är relaterbart till kampsport är att slå på en säck i ett par månader.

Visst har jag fått starkare slag, men samtidigt har jag fokuserat mindre på styrka och mer på uthållning, då jag inte ens vet om min teknik är rätt.

Behöver man någon typ av kunskap eller dylikt för att få en bra första lektion? Som sagt, det enda jag kommer ha med mig just nu är: Shorts, Tränings t-shirt, kalsonger, strumpor, inneskor och legitimation & bankkort.

Vad tror ni?

Ett par byxor som du kan röra dig fritt i är allt du behöver
Citera
2017-11-15, 21:42
  #18
Medlem
HasseClass avatar
Som sagt, hur gick det? Har tränat muay thai i 2 och ett halvt år. Kul sport där man kan utvecklas i all oändlighet. Som nybörjare är det viktigt att du är lyhörd dvs tar till dig de korrigeringar/ råd
Som tränaren ger dig. Har sett flera nybörjare med rätt taskig attityd som har för mkt prestige dvs de kan inte ta feedback.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback