Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-11, 17:42
  #1
Medlem
Som rubriken lyder. Jag har för avsikt att köpa en ny dator, men mina datakunskaper är rätt begränsade. Jag går i valet och kvalet om det ska bli en stationär eller en laptop. Datorn ska användas till nöjessurfande och pokerspel. Någon som kan rekommendera en prisvärd och bra dator?
Citera
2006-01-11, 18:49
  #2
Medlem
Stockos avatar
Flyttad från Hemelektronik till Köpråd

/Mod
Citera
2006-01-11, 18:52
  #3
Medlem
Gaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agrabaa
Som rubriken lyder. Jag har för avsikt att köpa en ny dator, men mina datakunskaper är rätt begränsade. Jag går i valet och kvalet om det ska bli en stationär eller en laptop. Datorn ska användas till nöjessurfande och pokerspel. Någon som kan rekommendera en prisvärd och bra dator?

Budgeten är vad då?
Citera
2006-01-11, 21:19
  #4
Medlem
Max Powers avatar
Om du endast ska använda den till poker och nöjessurfande så är det bara att köpa det billigaste du hittar (nytt altså).
Citera
2006-01-12, 21:41
  #5
Medlem
El_muchachos avatar
Står oxå inför detta valet. Har precis flyttat oxå till en satans liten lägenhet så får även tänka på detta.


Båda har ju sina för och nackdelar. Va gäller Laptop så ska du nog inte köpa den billigaste du hittar. Såvida du inte lirar på ett bord bara.
Multitablar du så är det väl 17" skärm med hög upplösning som gäller om man skall klara sig utan överlapp.

Får ju mindre prestanda för samma pengar när du köper bärbart, men sen är det ju en laptop oxå

Tar gärna emot förslag på schysta laptops för 10-15k. 17" är måste med hög upplösning.
Citera
2006-01-13, 00:28
  #6
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agrabaa
Som rubriken lyder. Jag har för avsikt att köpa en ny dator, men mina datakunskaper är rätt begränsade. Jag går i valet och kvalet om det ska bli en stationär eller en laptop. Datorn ska användas till nöjessurfande och pokerspel. Någon som kan rekommendera en prisvärd och bra dator?

Ok, om man enbart ska ha datorn till att surfa och lira enkla spel som poker, MSröj och hjärter
så är det nästan skönare med en laptop tycker jag..

En 17" Pentium 1.5GHz 512MB RAM 80GB hårddisk för ca 7700;- + frakt,
dock ingen Svensk butik, men dom har bra priser! Vet inte vad frakten går på.
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16834115199

Eller en:
15" AMD Sempron 3000+ 512MB RAM 60GB hårddisk för 7895;- + frakt,
den finns på datorbutiken.se
http://www.datorbutiken.com/se/defau...Id=ASZ92712UUH

Är det en stationär dator som sökes så blir det billigast och bäst om man sätter
ihop den själv, köper lösa delar vill säga.
Men som sagt en budget kan du skriva och om du vill ha en stationär eller bärbar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback