Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-15, 14:47
  #1
Medlem
FanMorrans avatar
Såg inte riktigt något bättre ämne att sätta detta under.

Är det någon här som äger bostäder i Sverige? Hus/Radhus/Lägenheter, allt ni kan hyra ut på månatlig basis. Jag är rätt så nyfiken på att i framtiden ta mig in i den branschen och undrar om det verkligen är värt tiden på en så liten skala som jag kan ha råd med.

Någon som har något att dela med sig? Kostnad/inkomst/antal bostäder/allt möjligt som är intressant!
Citera
2017-09-16, 13:49
  #2
Medlem
Jag har både hyreshus och villor som jag hyr ut. Satsa på vanliga hus. Flerfamiljshus har fler regler som OVK mm. Mycket bättre avkastning på villor i min del av landet men det kan variera beroende på var man bor. Jag gör 95% av alla reparationer och renoveringar själv.

Jag äger allt privat men är tveksam om det är bästa lösningen. Allt går att hyra ut men man får vara noggrann så man får in rätt folk. Riktigt bra betalt för villor.

Jag köper rätt billiga hus, då jag inte har så mycket pengar och bankerna är lite svåra av någon anledning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback