Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-07-21, 16:22
  #61
Avstängd
cocaine4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Men, varför skulle en sofistikerad UFO-lyftkran sänka sig till att bara Stapla Stenar på varandra.

Stapla stenar på varandra ...

Det är nog inte riktigt något som en tuff utomjordisk byggjobbare hade velat nedlåta sig till att göra.
Särskilt inte på en annan planet dessutom ... tänk på Ryktet liksom.
- "Är det allt du klarar av va" skulle ju alla stått och retat honom för, i all framtid.
Det hade ju aldrig tagit slut, hånfulla kommentarer för varje ny generation i tusentals år ...

Så, nejdu, jag kan inte se det framför mig.
Tänk dig själv, en UFO-lyftkran hade ju kunnat bygga Allt mellan himmel och Jord, t.o.m. en hel "Dyson-sfär".
Inga problem, säger UFO-kranföraren, och sätter igång och lyfter upp och fogar samman.

Men att stå och Stapla Stenblock på varandra ...
Nej, det hade aldrig hänt.

Vadå bara stapla stenar på varann? Det är inte bara, det är mycket svårt jobb, det gäller inte bara byggandet utan även hur korrekt dom står mot stjärhimlen
Citera
2018-07-21, 16:24
  #62
Avstängd
cocaine4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
En pyramid är enklast möjliga form för en byggnad.
Häll lite torr sand på marken så bildas det en pyramid helt automatiskt.
Det behövs ingen alien-teknik för millimeterprecision (om nu pyramiderna är byggda med sådan precision), det är bara att mäta och bygga noggrant.
Nej det är inte bara, stenarna väger flera flera ton oavsett hur många man är o bygger så är det omöjligt göra en pyramid med så stora kloss. Kolla in Graham Hancock så förklarar han bättre på alla bevis på hur pyramiderna byggdes med någon slags hjälp utanför jorden
Citera
2018-07-21, 20:10
  #63
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocaine4life
Nej det är inte bara, stenarna väger flera flera ton oavsett hur många man är o bygger så är det omöjligt göra en pyramid med så stora kloss. Kolla in Graham Hancock så förklarar han bättre på alla bevis på hur pyramiderna byggdes med någon slags hjälp utanför jorden
Att stenarna är tunga förändrar inte det faktum att pyramider är den enklaste formen av byggnad. Vad skulle hindra de gamla egypterna att flytta tunga saker?
Citera
2018-07-21, 23:03
  #64
Avstängd
cocaine4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Att stenarna är tunga förändrar inte det faktum att pyramider är den enklaste formen av byggnad. Vad skulle hindra de gamla egypterna att flytta tunga saker?
Jo det har mycket med saken att göra, pyramiderna är svåraste byggnaderna att bygga. Sen att du jämför i sadlådan blir en pyramid är störtlöjligt.
Citera
2018-07-21, 23:36
  #65
Medlem
Pyramiderna finns även på mars tror jag. Men religon är ju mars människor. Skulle va kul om dom var gröna också pga solens brytning brunt gult solbränna. Dom är snart där å borde nog hittat pyramiderna.
Pyramiderna är väl mer matematisk religon som egyptierna skapade. Phytagoras sats låter ju väldigt mycke som en kung i egypten för mig
Varför skulle dom inte kunnat gjuta blocken på plats? Eller är det vanliga bärgsstenar som pyramiderna är byggda av? Ser mer ut som gjuten sand. Kanske som nån sa en upplagd grushög som någon gjutit vatten blanding utanpå högen . Å sen grävt ut gruset underifrån

Beror på vad som menas med alien. Utomgjordingar. Men det tror jag nog men det är ju människor som är aliens från annan planet tex när vi bodde i saturnus.

Så äre iaf.
__________________
Senast redigerad av troligengud 2018-07-21 kl. 23:41.
Citera
2018-07-22, 00:03
  #66
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocaine4life
Jo det har mycket med saken att göra, pyramiderna är svåraste byggnaderna att bygga. Sen att du jämför i sadlådan blir en pyramid är störtlöjligt.
Svåraste? Prova att bygga en pyramid med spetsen nedåt, det är svårt.
Citera
2019-03-22, 13:39
  #67
Avstängd
FlugLims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har länge fascinerats av likheten mellan orden alien och älgen. Kan kanske förklara en hel del "mystiska" möten i skogen?

Jap, dom är äligenlar!
Citera
2019-03-22, 13:40
  #68
Avstängd
Gud är ju i sak en utomjording.
1. Gud kommer inte från Jorden
2. Gud är alltså utomjordisk.

I sak kan det vara Aliens. Mycket i bibeln är ju tolkningar.

Eldvagnar som kommer från himlen kan lika gärna omtolkas som Rymdraketer.

Eldklot som förgör städer är ju en missil osv.

De saknade ju den teknisk terminologin vi idag har för en massa ting.

Så klart att det hypotetiskt kan vara Aliens. Men Gud per definition är också en Alien.
Citera
2019-03-23, 14:14
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Pyramiderna finns även på mars tror jag. Men religon är ju mars människor. Skulle va kul om dom var gröna också pga solens brytning brunt gult solbränna. Dom är snart där å borde nog hittat pyramiderna.
Pyramiderna är väl mer matematisk religon som egyptierna skapade. Phytagoras sats låter ju väldigt mycke som en kung i egypten för mig
Varför skulle dom inte kunnat gjuta blocken på plats? Eller är det vanliga bärgsstenar som pyramiderna är byggda av? Ser mer ut som gjuten sand. Kanske som nån sa en upplagd grushög som någon gjutit vatten blanding utanpå högen . Å sen grävt ut gruset underifrån

Beror på vad som menas med alien. Utomgjordingar. Men det tror jag nog men det är ju människor som är aliens från annan planet tex när vi bodde i saturnus.

Så äre iaf.

Är du helt blåst eller? Titta på lite dokumentärer om pyramiderna i Giza så kommer du bli faschinerad.

topic: Religion är till för att låsa ditt sinne.
__________________
Senast redigerad av CB1 2019-03-23 kl. 14:16.
Citera
2019-09-28, 07:27
  #70
Medlem
Kristendomen kanske ?
Citera
2019-11-20, 10:13
  #71
Medlem
Religioner har förstört många människors liv. Om det vore sant borde vi ifrågasätta mycket av den information vi fått från våra religioner.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback