Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-15, 13:44
  #1
Medlem
1Partys avatar
Vilken myndighet håller reda på när du fick din svenska medborgare, vilket år du flyttade till X.

Jag vill ta reda på när någon kom till Sverige/fick sitt medborgarskap. Är det möjligt?
Citera
2017-09-15, 14:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Vilken myndighet håller reda på när du fick din svenska medborgare, vilket år du flyttade till X.

Jag vill ta reda på när någon kom till Sverige/fick sitt medborgarskap. Är det möjligt?

Skatteverket tycker jag det verkar som. Jag tror att du kan få reda på det genom att beställa personbevis, om du kan beställa ut någon annas personbevis vet jag dock inte.
Citera
2017-09-15, 14:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Skatteverket tycker jag det verkar som. Jag tror att du kan få reda på det genom att beställa personbevis, om du kan beställa ut någon annas personbevis vet jag dock inte.

Vis Skatteverket borde man iallafall kunna få veta när en person fått sitt uppehållstillstånd (första gången folkbokförts på en adress i Sverige). Troligen också datum för medborgarskap.
Troligen inte datum för ankomst till Sverige dock ( vilket datum man anlänt /reggat asylansökan) Den infon finns hos Migrationsverket men vet ej om offentlig.
__________________
Senast redigerad av Siasoss 2017-09-15 kl. 14:50.
Citera
2017-09-15, 22:01
  #4
Moderator
Ruskigbusss avatar
Rubrik ändrad.

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback