Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-15, 12:49
  #1
Medlem
Lys avatar
Var med om nagot riktigt markligt igar. Ar sjuk och sover mycket. Vaknade ur en eftermiddagslur och drommen fortsatte. Jag horde massa roster och konverservationer fran olika hall. Var vaken och medveten om min omgivning. Det lat som om folk gick runt och pratade i mitt sovrum. Helt bisarrt, alltsa. Horde min morbror och bror prata och innan jag vaknade dromde jag samma sak. Vad kan det har berott pa? Det gick over efter ett par minuter nar jag gick ut ur rummet. Glomde hjarnan stanga av drommen nar jag vaknade? Har ni varit med om nat liknande?
Citera
2017-09-15, 13:29
  #2
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Var med om något riktigt märkligt igår. Är sjuk och sover mycket. Vaknade ur en eftermiddagslur och drömmen fortsatte. Jag hörde massa röster och konversationer från olika håll. Var vaken och medveten om min omgivning. Det lät som om folk gick runt och pratade i mitt sovrum. Helt bisarrt, alltså. Hörde min morbror och bror prata och innan jag vaknade drömde jag samma sak. Vad kan det har berott på? Det gick över efter ett par minuter när jag gick ut ur rummet. Glömde hjärnan stänga av drömmen när jag vaknade? Har ni varit med om nåt liknande?
Du tog en eftermiddagslur. Med andra ord så gick du direkt till REM-sömnen, det är då man drömmer som mest. REM-sömnen är även den lättaste sömnen, och det är därför inte konstigt om drömmarna "följer med" i uppvaknandet under några sekunder. En utdragen övergång mellan att sova, drömma och vara vakna upplever vi varje natt när vi sover, det är inget konstigt.

Om du har feber så är det också en rimlig förklaring till varför du drömmer i vaket tillstånd.
Citera
2017-09-15, 13:39
  #3
Medlem
PTHJs avatar
Ibland när jag vaknat till efter jag drömt, har jag väldigt svårt att avgöra om jag drömt eller om det verkligen hänt något på riktigt. Nästan en liten obehaglig känsla innan man fattat att det var en dröm.
Citera
2017-10-13, 00:10
  #4
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Jag sov i samma säng som killen som hade friat en vecka tidigare, jag var 18 år gammal.

På natten vaknade jag och måste gå till toaletten.

Först ser jag en docka i wc-stolen och att tvättmaskinen är helt svart. Blev förskräckt och vände tillbaka.

Killkompisens kompis satt i en korg utanför toaletten och sade: "Du vet väl att din killkompis är djävulen?"

Min kille sov med ryggen emot mig, jag väckte honom och berättade vad hans kompis sade om honom och skrattade. Killen skrattade lågt och sade: "jag är djävulen" och vände huvudet mot mig.

Han hade röda lysande ögon - och jag började skrika hysteriskt.

vaknade jag på riktigt och fattade att allt var en dröm.

Sov resten av natten i en annan säng. Killen fick order att INTE se på mig under hela dagen. Han fick inte se på mig när han pratade. Båda pratade åt väggarna den dagen.

Och killen... han var själva djävulen, vilket lyckligtvis kom fram innan vi var gifta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback