Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-15, 12:31
  #1
Medlem
Hackkes avatar
Hej!

Hur skaffar jag ett Norskt mobilnummer - Sim kort?
Utan att behöva ha ett norskt personnummer?

Behöver detta i mitt jobb med norska hemsidor, där man bekräftar saker med mobilnumret.
(Norskt mobilnummer)
Citera
2017-09-15, 12:49
  #2
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackke
Hej!

Hur skaffar jag ett Norskt mobilnummer - Sim kort?
Utan att behöva ha ett norskt personnummer?

Behöver detta i mitt jobb med norska hemsidor, där man bekräftar saker med mobilnumret.
(Norskt mobilnummer)

När jag bodde i Norge gick det inte. Men vet inte om det går att registrera svenskt personnummer på norskt mobilnummer nu för tiden. Kolla med operatörerna om det går att lösa.

Edit: Netcom ska man kunna beställa.
__________________
Senast redigerad av SkateBlind 2017-09-15 kl. 12:54. Anledning: Tillägg
Citera
2017-09-15, 12:50
  #3
Moderator
tobess avatar
Snabb googling gav följande länk:

http://sverige-norge.se/jobbsokande/...lligt-i-norge/

Citat:
Vi rekommenderar: NetCom – Specialanpassat för svenskar i Norge

Med Netcom (motsvarande Telia i Sverige) ringer du mellan Norge och Sverige utan tillägg på priset. Det betyder att du inte inte betalar något extra (utöver vanlig samtalstaxa) för att ringa från Sverige till Norge, från Norge till Sverige, eller inom Sverige/Norge. Enkelt, eller hur? Du kan beställa med eller utan telefon. Du kan t.o.m. beställa abonnemanget utan att ha norskt personnummer – det går lika bra med ditt svenska. Har du frågor kan du ringa direkt till NetComs support på nr +47 924 05050.

Du finner all information du behöver om det abonnemanget här: https://netcom.no/kampanje/svensk

/edit: NetCom verkar ha blivit uppköpt av Telia. Gissningvis bör det väl vara möjligt via dom då, har du försökt ringa Norska Telia och kolla?
Citera
2017-09-15, 13:08
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Finns det inte kontantkort i Norge?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback