Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-15, 13:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
att sälja sin kropp och sex är lagligt i Sverige. Det är däremot olagligt att köpa sex eller någon annans kropp. Logiskt va´?

Inte specielt då båda genomför "brottet" lika inför lagen 😂😂😂🙈🙈🙈👏🏻👏🏻👏🏻
Citera
2017-09-15, 13:06
  #14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter-kjellborn
jag har sett flera dokumentärer om gubbar som blivit haffade för att dem skulle ha köpt sex. då har det varit yngre kvinnor, ALDRIG män. så om jag bestämmer mig för att köpa sex av en man, hur stor chans tror ni att jag blir haffad?

Det är olagligt att köpa sex. Punkt. Vem du köper det ifrån är egalt.
Citera
2017-09-15, 13:12
  #15
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
I sverige mörkas allting som inte gynnar PK maffian. Ett konkret exempel, för en månad sedan våldtogs en ung polsk kvinna och hennes pojkvän slogs halv ihjäl överallt i utländsk press skrevs det att det var illegala nordafrikanska män som eftersöktes dett utelämnades som vanligt i svensk press. Utvisning av afghanska "flyktingpojkar" hävs medans andra nationaliteters avvisningar verkställs. Som svar på din fråga så tror jag inte att en kvinnas sexköp av en man prioriteras lika hårt som tvärt om. Jag hoppas att du är nöjd med svaren!

Jag är inte ute efter en konflikt.
Men vi måste skilja på äpple och päron.
Jag ser inget samband i din ena historia och i det andra antagandet.

I det första exemplet som du beskriver är jag inte alls påläst och kan tycka att det inte har hamnat i rätt tråd.
På exempel två tror jag att om polis kan konfrontera en kvinna som erkänner köp av sex så straffas hon på samma sätt som en man. Och sexköpsstraff i dag brukar vara, vid direkt erkännande, ett strafföreläggande utan rättegång.

Ett uppmärksammat fall som har drygt 10 år på nacken är när dåvarande moderata högdjuret Sven-Otto Littorin lydigt fick stå till ansvars likt vem som helst för sexköp.
Det kostade honom då också en politisk karriär.
Där erbjöds ingen "kändisrabatt".

Men naturligtvis ligger resurser och andra orsaker bakom att det är en snefördelad kamp mot sexköpare idag och det är i sig är naturligtvis inte rättvist. Om än begripligt så som hela polisen ser ut 2017.


Citera
2017-10-23, 16:42
  #16
Medlem
Bystskuggas avatar
I teorin kan du förstås det.

I praktiken tror jag inte polisens prostitutionsgrupp prioriterar manliga prostituerade.

Lagen kom till i huvudsak för politiskt syfte. Den vinner kvinnliga röster. Därför tror jag den kommer att appliceras mest för män som köper sex av kvinnor.

Ännu mindre chans än att bli tagen som man som köpt sex av man är antagligen att som kvinna köpa sex av kvinna, och än mindre är det att som kvinna köpa sex av man.

Hur pass vanligt de två senare är i Sverige kan dock vara osagt.
Citera
2017-11-02, 06:50
  #17
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter-kjellborn
jag har sett flera dokumentärer om gubbar som blivit haffade för att dem skulle ha köpt sex. då har det varit yngre kvinnor, ALDRIG män. så om jag bestämmer mig för att köpa sex av en man, hur stor chans tror ni att jag blir haffad?

Är man smart är chansen nära noll att bli haffad. Skulle snuten fråga hur man träffats är det bara att blåneka till att pengar bytt ägare. Och tjejen har såklart inget intresse att anmäla sin kund. De som fälls i Sverige är såna som skäms och själva erkänner efter att indicier såsom foton på att de tagit upp en tjej i sin bil presenteras. Snuten är feministisk och sätter sina skickligaste förhörsledare på att med hjälp av lögner och manipulationer förmå sexköpare att erkänna.

Då staten är feministisk/islamistisk finns inget intresse av att "skydda" prostituerade män från sin sexualitet, på samma sätt som de vill "rädda" kvinnor från att vara "horor". Om nån anmäler och så kan det väl såklart hända, men i praktiken är det nog väldigt riskfritt med manlig prostitution.
Citera
2017-11-02, 06:54
  #18
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
att sälja sin kropp och sex är lagligt i Sverige. Det är däremot olagligt att köpa sex eller någon annans kropp. Logiskt va´?

Nej, sex är inte lagligt i Sverige. Betalsexfetisch exempelvis får inte levas ut.

"Köpa någon annans kropp" är knappast vad prostitution går ut på, lika lite som att det beskriver massörer. Vid prostitution avtalas vad kunden vill göra och om säljaren går med på det så får han ett pris på vad detta skulle kosta. Man får alltså inte göra vadsomhelst med kvinnans kropp, som inte ömsesidigt kommits överens om. Men jag förstår att vissa inte begriper detta på grund av all propaganda i skolor.
Citera
2017-11-02, 21:01
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Är man smart är chansen nära noll att bli haffad. Skulle snuten fråga hur man träffats är det bara att blåneka till att pengar bytt ägare. Och tjejen har såklart inget intresse att anmäla sin kund. De som fälls i Sverige är såna som skäms och själva erkänner efter att indicier såsom foton på att de tagit upp en tjej i sin bil presenteras. Snuten är feministisk och sätter sina skickligaste förhörsledare på att med hjälp av lögner och manipulationer förmå sexköpare att erkänna.

Då staten är feministisk/islamistisk finns inget intresse av att "skydda" prostituerade män från sin sexualitet, på samma sätt som de vill "rädda" kvinnor från att vara "horor". Om nån anmäler och så kan det väl såklart hända, men i praktiken är det nog väldigt riskfritt med manlig prostitution.

De flesta erkänner ganska snabbt för att slippa rättegång.
Citera
2017-11-02, 22:39
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
I teorin kan du förstås det.

I praktiken tror jag inte polisens prostitutionsgrupp prioriterar manliga prostituerade.

Lagen kom till i huvudsak för politiskt syfte. Den vinner kvinnliga röster. Därför tror jag den kommer att appliceras mest för män som köper sex av kvinnor.

Ännu mindre chans än att bli tagen som man som köpt sex av man är antagligen att som kvinna köpa sex av kvinna, och än mindre är det att som kvinna köpa sex av man.

Hur pass vanligt de två senare är i Sverige kan dock vara osagt.

De prioriterar unga, oavsett kön.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback