Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-19, 20:47
  #373
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast vanliga människor som du säger kan faktiskt bete sig så på nätet. Särskilt i skydd av anonymitet. Jag ljuger inte, jag förstår varför man vill ha slutna grupper även om du tycker annat.
Oj, är det på nätet du har problem?

Då har jag en snillrik lösning som funkar varje gång. Längst upp till höger finns ett litet kryss. Tryck på den, så är alla "elakingar" borta. Det andra alternativet är att lära dig hantera mothugg, precis som vi antifeminister fått göra i Sverige, världens epicentrum för den radikala feminismen.
Okej?

Slutna grupper kommer aldrig leda till något bra eller lösningar. Aldrig. Det är därför det heter ekokammare. Era första åsikter är de enda som är äkta, sen går de rundgång och tunnas ut för varje varv, tills bara ett vagt minne av en originell och sann tanke finns kvar och denna blekfeta "konsensus" duger till absolut ingenting utanför rummet.

Vill du ha fler tips, så kan du få hur många som helst.
Citera
2017-09-20, 06:52
  #374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Vad som ska diskuteras är varför män jagar feminister som befinner sig i slutna forum på nätet eller tex dejtingsajter. Inte min person.
Det verkar inte som om du kommer att få något svar på varför de så ihärdigt söker efter uppmärksamhet hos människor som klart och tydligt säger att de inte vill ha med dem att göra.

Det här är alltså personer som inte ens om de blir blockade förstår att de ska sluta att jaga efter uppmärksamhet.
__________________
Senast redigerad av Ipsi 2017-09-20 kl. 07:32.
Citera
2017-09-20, 10:57
  #375
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Mer kvinnliga projiceringar. Har säkert tagits upp redan i tråden men det första "hotfulla" jagande som förekom i denna debatten var när feminister för x antal år sen stormade ett möte som humanisterna/antifeministerna anordnande och gormade och skrek så att mötet fick avbrytas och feminister gav bilder till männen med avhuggna kukar och som till följd av detta och resten av feministernas extrema hat så la bla Pär Ström ner helt och hållet sin roll som samhällsdebattör.

Hönan och ägget är inte så svårt i detta fallet, feminismen kom först så vilka som är helt besatta av andra könet är fullkomligt glasklart och att det är just ts som gjort tråden är ju bara komiskt eftersom hon gör allt i sin makt för att knarka uppmärksamhet från män överallt hon bara kan, du verkar ärligt talat aldrig fundera över något annat än vad män gör tänker och tycker och bra eller dålig uppmärksamhet skiter du fullständigt i, bara du får uppmärksamhet. Jag känner flera kvinnor som dig men jag känner inte en enda man med en sådan absurd besatthet av kvinnor så som jag sa, håll dina projiceringar i schack tack.
Citera
2017-09-21, 20:00
  #376
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Eh nej. Jag avser främst slutna grupper dit män dras. Alltså inte offentliga diskussionsforum. Även varför det Finns män som lägger ner möda på att skriva spaltmeter till kvinnor på dejtingsajter som de inte är intresserade av. Det tycker jag är idiotiskt men där delar vi antagligen inte mening. Och jag undrar varför.

Hade en granne som lade ut en mac pro på blocket och insisterade på att han skulle ha 25 papp för den då han köpte den för 30, för 15 år sedan. Han fick mängder med mail från folk som inte var intresserad av att köpa hans dator utan därför att de tyckte att han hade lite väl höga tankar om vad en 15 år gammal dator kunde tänkas vara värd. Var väl ingen som kom med några direkta mordhot, men det var många som tyckte det var provocerande.

När det handlar om slutna diskussionsforum så är det nog någon form av personligt korståg eller nättroll. Definitionen har dock fått lite väl bred tillämpning på svenska och det är dessutom en felöversättning. Det är nättrålare som fiskar efter reaktioner, främst att provocera.

Ta t.ex gruppen "hästar finns inte och gör de det så är de en frukt".

Samma människor skulle antagligen sett t.ex "manshatargruppen - klipp kuken!" som en inbjudan till personangrepp.

Principiellt sett är ju en krigsförklaring mot en krigsförklaring en inte helt oväntad reaktion dock, eller?
Citera
2017-09-21, 20:19
  #377
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Hade en granne som lade ut en mac pro på blocket och insisterade på att han skulle ha 25 papp för den då han köpte den för 30, för 15 år sedan. Han fick mängder med mail från folk som inte var intresserad av att köpa hans dator utan därför att de tyckte att han hade lite väl höga tankar om vad en 15 år gammal dator kunde tänkas vara värd. Var väl ingen som kom med några direkta mordhot, men det var många som tyckte det var provocerande.

När det handlar om slutna diskussionsforum så är det nog någon form av personligt korståg eller nättroll. Definitionen har dock fått lite väl bred tillämpning på svenska och det är dessutom en felöversättning. Det är nättrålare som fiskar efter reaktioner, främst att provocera.

Ta t.ex gruppen "hästar finns inte och gör de det så är de en frukt".

Samma människor skulle antagligen sett t.ex "manshatargruppen - klipp kuken!" som en inbjudan till personangrepp.

Principiellt sett är ju en krigsförklaring mot en krigsförklaring en inte helt oväntad reaktion dock, eller?
Fast det behövs inget mantra om "klipp kuken" för att det ska dra till sig opponenter är min erfarenhet. Ordet feminist är ett rött skynke för många däremot. Särskilt kanske i kombination med grupper de är utestängda från.
Citera
2017-09-22, 00:02
  #378
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast det behövs inget mantra om "klipp kuken" för att det ska dra till sig opponenter är min erfarenhet. Ordet feminist är ett rött skynke för många däremot. Särskilt kanske i kombination med grupper de är utestängda från.
Jag tror ni har det rätt bra ännu jämfört med SD'are, vita medelålders CIS-män, NMR och gruppvåldtagande skäggbarn, rasister, fasister, nazister och Trumpanhängare.
Jag försöker leva upp till alla utom ett av de där bara för att visa hur viktigt det är med en öppen marknadsplats för idéer. Utan den är vi körda.
Citera
2017-09-22, 01:59
  #379
Medlem
NoTruces avatar
Varför skulle man ens vilja slösa tid på människor som gjort det tydligt att man inte är önskvärd? Blir ju lose-lose, liksom.
Citera
2017-09-22, 02:27
  #380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag skulle väl inte trivas i en grupp på nätet eller ej, om jag blivit utsatt för övergrepp om random människor hoppar in och skriker hora! Du ljuger! Ingen man skulle väl vilja våldta någon så ful! Men
Det är ju jag det

Både män och kvinnor för ta emot massvis med skit på nätet från otrevliga människor. Alla som har spelat ett online spel vet att det stämmer. Skillnaden är dock att kvinnor tar åt sig väldigt mycket mer än vad män gör, det finns vetenskap på detta. Nu är jag dock för trött för att leta upp denna källa.
Citera
2017-09-22, 03:05
  #381
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Både män och kvinnor för ta emot massvis med skit på nätet från otrevliga människor. Alla som har spelat ett online spel vet att det stämmer. Skillnaden är dock att kvinnor tar åt sig väldigt mycket mer än vad män gör, det finns vetenskap på detta. Nu är jag dock för trött för att leta upp denna källa.

Det ligger i könsrollen att ta skit om du är en man med penis. Du ska bara ta skit om du har penis. Gör du inte detta så är du ett bottenskrap av mänskligheten.

Självfallet går inte detta under "toxic masculinity".
Citera
2017-09-22, 08:45
  #382
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Det ligger i könsrollen att ta skit om du är en man med penis. Du ska bara ta skit om du har penis. Gör du inte detta så är du ett bottenskrap av mänskligheten.

Självfallet går inte detta under "toxic masculinity".
Dock går det under "cunty masculinity" I framtiden kanske vi män kan säga vare gång vi får skit: Antog du precis mitt kön? Jag är en kvinna!!!!!?
Citera
2017-09-22, 18:28
  #383
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast det behövs inget mantra om "klipp kuken" för att det ska dra till sig opponenter är min erfarenhet. Ordet feminist är ett rött skynke för många däremot. Särskilt kanske i kombination med grupper de är utestängda från.

Det är väl ovanligare att du ser folk som inte säger sig vara feminister skanderar det än att de som är feminister gör det. Fi hade t.om SCUM-manifestet som liveframträdande på föreningsmöten. Gudrun Schyman kallade Kakan Hermanssons förvirrade strofer om manshat som någonting positivt för "ypperlig folkbildning".
https://twitter.com/gudschy/status/395140572903530496

Det är väl dock samma logik som gör att alla som står till höger om typ MP/VP ses som rasister av MSM. Det är SJW-logik men jag tror definitivt inte att många känner till den rörelsen.

I ett land där allt rörande politiska frågor är sluttande plan så får alla som säger sig vara feminister acceptera att vissa kallar dem manshatare. Kan dock på fem röda plocka fram en handfull aktivister som kallar sig själva för bägge.
__________________
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-09-22 kl. 18:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback