Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-15, 08:16
  #1
Medlem
Stockmokks avatar
Enligt SVT Nyheter Väst har ett 20-tal anställda på försvarsmakten, hemvärnet försökt motarbeta demonstrationen mot Aurora 17. Detta genom att skänka en krona till insamlingen och eftersom banken tar ut två kronor i avgift för varje Swish-överföring, går insamlingen back 1 krona vid varje tilfälle.
Sabotage alltså, enligt SVT. Samtidigt kan man läsa att sagda demonstration har en dold agenda och svenska "fredsrörelsen" är Putinsregimens svenska gren då den till synes protesterar mot all militär verksamhet som inte har med Ryssland att göra

http://www.gp.se/ledare/cwejman-fred...gren-1.4621600
Citat:
När Ryssland under flera år konsekvent kränkt demokratiska Östersjöländers luftrum och territorialvatten samt agerat aggressivt mot sina grannländer har rörelsen sagt flaska. När Sverige övar tillsammans med demokratier för att upprätta en tillstymmelse till försvarskapacitet då vaknar de helt plötsligt.
Således är frågeställningen, då sabotage som bekant är en brottsrubricering har dessa anställda anmälts? Vilka rättsliga konsekvenser kan väntas dem ?

Och ifall mediepersonerna på SVT Nyheter Väst agerat enbart på Putins befallning, har de själva begått brott?
Citera
2017-09-15, 08:33
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
Operation pennypincer

Bara några soldater som trollar.

I övrigt är "freds" inte någon Putingren det är bara samma skara äckliga pacifister som alltid dyker upp, en del är säkert inte ens medborgare utan inresta proffsdemonstranter från Tyskland.
Citera
2017-09-15, 08:34
  #3
Medlem
FarangDingDongs avatar
What else is new? Svenska freds var Sovjetunionens lydiga redskap på den tiden det begav sig. De hyllade Kamrat Brezhnev, Pol Pot, Mao Tse Dong och Ho Chi Minh, fredsälskare enligt dem.

De skulle definitivt stött Adolf Hitler och Josef Stalin om de funnits på den tiden. Säkert tillber de Nordkorea i helighet. De flesta av dem är så klart stollar och nyttiga idioter. Några av dem är tyvärr riktigt onda människor och farliga människor som arbetar emot våra västerländska ideal och demokrati.
Citera
2017-09-15, 08:47
  #4
Avstängd
micro113s avatar
Jag garvade så jag nästan satte kaffet i halsen.

Att bara komma på idén är ju episkt
Citera
2017-09-15, 09:03
  #5
Medlem
Krungtheps avatar
Svenska fredsrörelser brukar vara väldigt överslätande med Sovjet/Ryssland och det sprids en massa desinformation om Aurora 17 just nu i dessa "Freds" rörelser som ofta har goda kontakter i media.

Men jag känner personligen att jag ska stötta dem med en krona via swish!

https://stoppaaurora17.se/index.php/stod-oss

Swish
Om du hellre vill använda skicka pengar via Swish går det självklart bra. Swisha då till nummer 123 352 70 41. Betalningsmottagare Demonstrera mot Aurora 17.
__________________
Senast redigerad av Krungthep 2017-09-15 kl. 09:06. Anledning: länktips.
Citera
2017-09-15, 09:03
  #6
Medlem
Hur kan det vara de försvarsmaktsanställdas fel att organisatörerna har ett dåligt upplägg på deras donationssystem?
Citera
2017-09-15, 09:27
  #7
Medlem
Zaedrewss avatar
Detta tar nog priset. Sabotage alltså. Trodde inte SVT kunde bli mer patetiska. De skrev att soldater invanderat Gotland för övningen och nu alltså detta skämt till nyhet. Kommunist-TV har fått en helt ny nivå.
Citera
2017-09-15, 09:34
  #8
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag garvade så jag nästan satte kaffet i halsen.

Att bara komma på idén är ju episkt

Ja, det är strålande!

Det kan knappast vara olagligt att skänka pengar, och det visar att det ännu finns gott gry i soldatleden.

Än leva gamla gudar!
Citera
2017-09-15, 09:35
  #9
Medlem
Stockmokks avatar
Bland alla dessa fredsönskande vänner som skall demonstrera finns:

  • Feministiskt Initiativ
  • Irakiska Kommunistpartiet
  • Kommunistiska Partiet
  • Marxistiska Studenter
  • Revolution
  • Revolutionär Kommunistisk Ungdom
  • Sveriges Kommunistiska Parti
https://stoppaaurora17.se/index.php/...-demonstration
Vilka genuina fredsrepresentanter
Citera
2017-09-15, 09:39
  #10
Medlem
strunzs avatar
Drabbas FI/V är det sabotage. Hade vissa andra herrar drabbats hade det låtit annorlunda, typ "genialiska tilltaget blabla". Lex afghantorget vid riksdan.

Samma svt som för nån dag sen hade en undersökning om huruvida vi konsumenter uppfattar de som opartiska eller ej


Underhållande samt smart tilltag har jag att säga om de som ligger bakom nyheten.
Tack
Citera
2017-09-15, 09:40
  #11
Medlem
Är det verkligen så att de säkert går back om jag skänker 1kr? Tänk om de har ett avtal där de bara betalar 0:50kr för varje donation och detta är ett PR-trick i syfte att få massa riktiga människor att verkligen skänka pengar till demonstrationen i tron att man saboterar.
Citera
2017-09-15, 10:29
  #12
Medlem
CXQHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maggan79
Är det verkligen så att de säkert går back om jag skänker 1kr? Tänk om de har ett avtal där de bara betalar 0:50kr för varje donation och detta är ett PR-trick i syfte att få massa riktiga människor att verkligen skänka pengar till demonstrationen i tron att man saboterar.

Ja det är en möjlighet, https://www.getswish.se/support/fore...ish-att-kosta/

Varje bank sätter själv priset.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback