Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-15, 05:14
  #1
Medlem
Jag undrar rent allmänt om någon har någon erfarenhet och/eller kännedom om kontakter till s.k. "etiska hackare". Jag vet att man kan få tag i hackare via deep web osv, men det känns som att problemet där är att det enda incitament de arbetar för är för pengar och eventuella känsliga uppgifter de kommer över av ens begäran, kan de kopiera och sedan sälja vidare till andra aktörer utan att man kan göra något åt det.

Problemet är helt enkelt tillit. Så det jag undrar är helt enkelt om någon har nån erfarenhet av hackare som man kan lita på, till 100 procent, och hur kom ni i kontakt med varandra?
Citera
2017-09-15, 06:57
  #2
Medlem
Drinkycrows avatar
Vad har du för behov av hackers när du är så jävla rättskaffens själv?

Inse också att nästan allt arbete som utförs, utförs i utbyte mot pengar. Så en hacker som "jobbar för pengar" borde ju inte vara värre än säg en rörmokare, taxichaufför eller advokat.

Inte som att jag säljer knark bara för att. Vi jobbar väl alla för vår paycheck. Letar du hackers som gör din personliga smutsgöra ideelt eller vad menar du egentligen?
Citera
2017-09-15, 08:13
  #3
Medlem
Så som jag skriver i min fråga så frågar jag om hackare som man kan lita på, som inte delar information den kommer över med andra exempelvis, inte nödvändigtvis någon som arbetar ideellt. Behovet handlar om att få ut information om brottslingars aktiviteter som sedan kan användas som bevis i en rättsprocess. Men informationen är extremt känslig och kan orsaka enorm skada för de offer som brottslingarna utnyttjar, vilket dom även skulle vara intresserade av att köpa av en eventuell "oetisk" hacker. Efterlyser därför en hacker som man kan lita på.

Det är inte speciellt lätt för mig att veta just detta då jag inte direkt kan kolla med nån kontrollmyndighet.... Därför är det enda jag kan gå på referenser, därav min fråga.
Citera
2017-09-15, 21:30
  #4
Medlem
Har du dumpat något, som du inte vill kriminell vill komma åt?
Kontakta källan med säkerhetsbrist.
Om de inte svarar dumpa skiten, med anonymisering på användarnamn/pass eller något. * på var 3e tecken eller något.

Om du vill ha en som dumpar det skicka det till Troy Hunt.
Citera
2017-09-16, 05:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhat
Har du dumpat något, som du inte vill kriminell vill komma åt?
Kontakta källan med säkerhetsbrist.
Om de inte svarar dumpa skiten, med anonymisering på användarnamn/pass eller något. * på var 3e tecken eller något.

Om du vill ha en som dumpar det skicka det till Troy Hunt.

Nej det har jag inte. Läs mina inlägg.
Citera
2018-01-07, 13:30
  #6
Medlem
Jag skulle vilja ha tag i en hackare som kan lägga ned en sida som utnyttjar tjejer
Citera
2018-01-07, 13:41
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shalifaally
Jag skulle vilja ha tag i en hackare som kan lägga ned en sida som utnyttjar tjejer

Ytterst tveksam att någon kommer sätta ner sitt "CV" här eller kommer skriva ner sina kunskaper.
Citera
2018-01-07, 13:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shalifaally
Jag skulle vilja ha tag i en hackare som kan lägga ned en sida som utnyttjar tjejer

Om du inte hittar någon hacker som vill hjälpa dig så kan du ju alltid anmäla det till polisen så kanske de kan göra något.
Citera
2019-09-17, 13:24
  #9
Medlem
Hur får man kontakt med en hackare? Vill få bort ett klipp på youtube.
Citera
2019-09-17, 13:27
  #10
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pampiniformis
Vill få bort ett klipp på youtube.
Testa anmäl klippet och se om det blir borttaget.
Citera
2019-09-17, 15:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Testa anmäl klippet och se om det blir borttaget.
Det har funnits uppe i flera år. Har anmält och mailat personen, men har ej fått svar
Citera
2019-09-17, 15:50
  #12
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pampiniformis
Det har funnits uppe i flera år. Har anmält och mailat personen, men har ej fått svar
Då är det bara att sluta gå in och kolla på videon. Kanske kolla en film eller försöka hitta kärleken?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback