Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-14, 23:40
  #1
Medlem
Tja! Jag har prov på klass 2 moppe nu på söndag och är ganska orolig. Är lat och orkar inte plugga jätte mycket mer än att jag goglar lite o typ läser i boken jag fick. Är det någon här som har gjort provet? Var det lätt/svårt och kommer du ihåg några frågor?
En sak till jag undrar: Om jag blir tagen med en trimmad moped, vad blir mitt straff då? Tack!
Citera
2017-09-14, 23:57
  #2
Medlem
Jag gjorde provet just efter att det lanserades, teorin var busenkel och praktiken bestod i att köra en eu-scooter mellan 2 koner. Detta har mest säkert ändrats genom åren, våran körledare var då ganska laid back.

Blir du tagen med trimmad moped kan du bli åtalad för olovlig körning, vilket innebär att dina modifierade delar beslagtas+dagsböter. Ditt körkortstillstånd kan iom detta även påverkas.
Citera
2017-09-18, 18:14
  #3
Medlem
Du behöver inte ens prov för att få köra klass 2? Allt som krävs är lämp.
Citera
2017-09-18, 18:27
  #4
Medlem
Ubbe66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tabanofan
Du behöver inte ens prov för att få köra klass 2? Allt som krävs är lämp.

Lämp? Jag skaffade bara en Trafik försäkring
Citera
2017-09-18, 22:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spahicee
Tja! Jag har prov på klass 2 moppe nu på söndag och är ganska orolig. Är lat och orkar inte plugga jätte mycket mer än att jag goglar lite o typ läser i boken jag fick. Är det någon här som har gjort provet? Var det lätt/svårt och kommer du ihåg några frågor?
En sak till jag undrar: Om jag blir tagen med en trimmad moped, vad blir mitt straff då? Tack!

Hur gick det?
Om du åker dit med trimmat så ligger bil-körkortet löst men kör "otrimmat" tom 45 km/h även med en 25 km/h moppe, för det finns även 30-mopeder som du får köra och polisen vet knappt skillnaden.
__________________
Senast redigerad av DirkDC 2017-09-18 kl. 22:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback