Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 11:00
  #121
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Någon som hört något mer från mansrörelsen?
De har en serie på TV nu som heter "Bästa mannen" att puffa för den.
https://www.svtplay.se/video/1546709...ng-1-avsnitt-1
Citera
2017-10-15, 11:20
  #122
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
att tro att folk som Alexander bard skulle vara någon form av föredöme för de vita mannen att ta efter för de just är den vita mannen han vill ta dö på
feministerna fattar att nu att dom är så hatade av män och framför allt vita män så dom ändrar sin taktik till att låta sådana som Alexander bard ta vid i din sista pushen på den vita mannen
och hur är då denna alexander bard för person en person som brukar eller har brukat droger springer på pride och älskar mångkulturen listan kan bli lång han är en fiende till de vita hetrosexuella mannen och framför allt nytt vapen av feminister som gör sin push på dom ENDA som kan sätta stop för denna galenskap DEN VITA NORMALA HETROSEXUELLA MANNEN men ja ser hopp i detta då detta öppnar upp nya vägar att nå och hjälpa våra vita bröder

Han verkar bra mycket mer föredömlig än du.
Alltid väl genomtänkt och påläst. Driven mm.

Ditt tafatta bjäbb om den vite mannen, blir kanske den vita mannens död.
Klarar du ej av att fokusera på det viktiga och det som är framförallt viktigt för din existens, är du körd i värdeavgrundens Sverige.
Så kan du sitta och kackla om "vite mannen" på FB, medan ditt liv går i kras.

Ryck upp dig. Sortera ut det viktiga och jobba hårt, för dig själv.
__________________
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2017-10-15 kl. 12:04.
Citera
2017-10-15, 13:39
  #123
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Han verkar bra mycket mer föredömlig än du.
Alltid väl genomtänkt och påläst. Driven mm.

Ditt tafatta bjäbb om den vite mannen, blir kanske den vita mannens död.
Klarar du ej av att fokusera på det viktiga och det som är framförallt viktigt för din existens, är du körd i värdeavgrundens Sverige.
Så kan du sitta och kackla om "vite mannen" på FB, medan ditt liv går i kras.

Ryck upp dig. Sortera ut det viktiga och jobba hårt, för dig själv.
mitt folk och ras överlevnad är de viktigaste och dom 14 orden är de enda värdeavgrund som ja lever efter och till skillnad från många andra så sätter ja inte mej först utan andra jag har inte några rättigheter utan bara skyldigheter till mitt folk
att du och andra nu ser er räddning i dekadens och andra vidrigheter får framtiden utvisa om de va rätt väg att gå
Citera
2017-10-15, 23:38
  #124
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
mitt folk och ras överlevnad är de viktigaste och dom 14 orden är de enda värdeavgrund som ja lever efter och till skillnad från många andra så sätter ja inte mej först utan andra jag har inte några rättigheter utan bara skyldigheter till mitt folk
att du och andra nu ser er räddning i dekadens och andra vidrigheter får framtiden utvisa om de va rätt väg att gå

Du skriver ju t.o.m. riktigt illa.
Men kan du inte ens skriva korrekt eller formulera dig väl, så är du ej värdig att företräda vare sig en ras eller ett folk. Du är tyvärr den svagare länken. DU och ingen annan du anser vara dekadent, för att det passar DIN egen kognitiva och språkliga lathet.
Din idé slutar vid dig, då du ej ens "städar ditt eget rum".

Tillhör du en grupp, där ni formulerar er lika illa som ni tar hand om er själva. Då kommer ni ingen vart.
Därmed är min poäng med att ta hand om sig själv serverad i all tydlighet och diskussen oss emellan över.
Citera
2017-10-16, 22:10
  #125
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Får man fråga vad relevansen av detta skulle vara?
Du söker möjligen inte en ogiltig kombination?

Nej, jag tyckte bara att MGTOW verkade lite libertarianskt, efter en snabb sökning på nätet. Jag har tidigare vid politiska diskussioner som jag följt eller deltagit i, fått intryck av att libertarianer vill gå sin egna väg och inte tvingas till saker som värnplikt, av staten. Jag tyckte att det lät likt MGTOW vid en snabb jämförelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Nej, men det finns massor av slående likheter.
MGTOW och ideologi är i princip oförenligt.
Men:
Jag gillar t.ex. den Österrikiska ekonomin för att jag TROR att den är mer hållbar, vilket kan tyckas vara libertarianskt.

Jag är ju inte bekant med MGTOW sen tidigare. Men då har man lärt sig något nytt där.

Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
I verkligheten är jag väldigt mycket mer praktisk i min frihetliga orientering/navigering än gemene libertarian, som enligt mitt sätt att se mest gräver ned sig i frihetlig teori och aldrig bryter sig loss. Libertarianer ser sannolikt mig som en lågpanna, då jag inte kan sitta och "namn droppa" Ayn Rand-titlar, citera vare sig Hayek eller Mises.

Fast om du lever som du lär, så har du kanske inget behov av att vara just intellektuell och läsa böcker i politisk teori. Då kommer istället det praktiska kunnandet i första hand och politisk litteratur blir sekundärt, även om man har politiska åsikter i sakfrågor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback