Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-14, 20:05
  #1
Medlem
Tja!
Har idag försökt mig på att vaxa hela paketet där nere. Köpte ett par enkla remsor med vax på och gjorde enligt instruktioner. Men jävlar vad ont det gör, någon som har nåt tips att minska smärtan eller andra inputs?
Citera
2017-09-14, 20:06
  #2
Medlem
shadow666s avatar
Testa Gilette engångs rakhyvel.
Citera
2017-09-14, 20:11
  #3
Medlem
AX64s avatar
Ehm, ja, det gör lite (mycket) ont. Det enda du kan trösta dig med är att det är mycket bättre andra gången då de hår som växer ut är mindre kraftiga. Ta en halva whisky och bit ihop.
Citera
2017-09-14, 20:15
  #4
Medlem
CrazyWorlds avatar
Kör med pincetten istället,som TimGunn.
(FB) Plocka punghår med pincett. GÖR DET!
Citera
2017-09-14, 20:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Ehm, ja, det gör lite (mycket) ont. Det enda du kan trösta dig med är att det är mycket bättre andra gången då de hår som växer ut är mindre kraftiga. Ta en halva whisky och bit ihop.

Sedan häller du whiskyn på ballen efteråt.
Herre jävlar...
Citera
2017-09-14, 20:17
  #6
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Sedan häller du whiskyn på ballen efteråt.
Herre jävlar...

Ja, whiskyn ska du ju inte dricka.. det är för att hänga kulorna i en halvtimme innan du börjar, för att bedöva. De gillar främst irländsk single malt vad jag vet.
Citera
2017-12-21, 08:29
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Ehm, ja, det gör lite (mycket) ont. Det enda du kan trösta dig med är att det är mycket bättre andra gången då de hår som växer ut är mindre kraftiga. Ta en halva whisky och bit ihop.


Menar du som en kvarting då eller? På en gång? Då blir jag yvig och får svårt att koncentrera mig på vaxningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback