Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-14, 19:21
  #1
Medlem
tjena.

Skulle starta igång mitt ps4 idag och lira lite vilket jag inte gjort på några dagar nu. innan dess så har konsolen funkat fin fint aldrig strulat något och den har stått på samma plats i kopplad hela tiden.
Den startade som vanligt vad jag minns iaf men till min stora förvåning när jag satte mig i soffan så bara blippade bilden från blåskärm till att den precis vill starta upp hdmi ps4 bilden men orkar inte typ och så står den bara fram och tillbaka nu hela tiden.
när den väl blippat över till hdmi så hör man ljudet i 2 sek från ps4 menyn.
konsolen lyser vitt som den ska, handkontrollen igång.
Testade då byta hdmi kabel det hjälpte ej, testade då byta från hdmi 1 till 2 i tvn funkade inte heller, testade då ta chromecasten som är kopplad till en av dom hdmi portarna och satte i den som hdmi kabeln till ps4an alltid suttit i och chromecasten funkade som vanligt även i den hdmi porten.
så det kan ju ej vara något fel med tvn/hdmiport/kabeln?
tyckte mig dock höra när jag startade om den efter där sen att den pip till någon extra gång än vad den brukade konsolen.
Men verkar ej vara något konstigt med ljusrampen utan den verkar lysa som den alltid gjort vad jag minns.
Googlade lite snabbt och hittade ett klipp där vissa konsoler har haft problem med hdmiporten att endel lyckats böja någon/några pins där i men inte vad jag kunde se att det hade hänt på min och bör väl ej ha hänt då den alltid funkat innan och i stort sätt aldrig flyttats runt på. För just det problemet blev att den gjorde något liknande att den bara stod och tuggade/ startade om sig men inget ljud kommer som det gör i mitt fall och att min ej startar om sig.

Finns det någon som har råkat ut för samma sak eller någon som vet vad problemet är?

väldigt tacksam för svar då jag är mitt uppe i en renovering av hela övervåningen här hemma så datorn är ned packad så det enda man kan lira på när lite tid finns över är ps4 och nu vill inte den heller fungera hahaha.

mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback