Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-14, 18:26
  #1
Medlem
fannissons avatar
är en surfplatta optimal för studier el blir de krångligt i längden, med skrivande etc?
har en data men den e ca 1-2 år gammal.

önskar snabbt svar då ja har tele2 på tråden...

mvh mk
Citera
2017-09-14, 18:56
  #2
Medlem
fannissons avatar
vet ej, har beställt samsung galaxy A 10. o ska ev köpa t ett fodral m tangentbord. funkar de för studier el e de bättre me en data?

verkar ju smidigare med ipad + fått ned kostnaderna på tele2 abonemangen
Citera
2017-09-26, 13:25
  #3
Medlem
Lenovo tab 2 är väldigt mycket platta för pengarna.
Citera
2017-09-26, 18:22
  #4
Medlem
heffaheffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valkopipurri
Lenovo tab 2 är väldigt mycket platta för pengarna.
Jag har hållt i en sådan. Visst, jätte bra specs på pappret så du får mycket platta för pengarna i det avseendet. Men den är skräp att använda o laggar, så användbarheten är mycket låg.
Citera
2017-11-02, 08:24
  #5
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fannisson
vet ej, har beställt samsung galaxy A 10. o ska ev köpa t ett fodral m tangentbord. funkar de för studier el e de bättre me en data?

verkar ju smidigare med ipad + fått ned kostnaderna på tele2 abonemangen
>bättre me en data
>me en data
>en data
*triggering intensifies*

Lite gammal tråd, men det triggade mig så mycket att jag var tvungen att svara...

OnT: Jag skulle aldrig föreslå en platta för studier då jag finner att de är otroligt jobbiga att skriva på under längre perioder. Speciellt om man samtidigt ska source'a information på samma skärm. Jag föredrar personligen en bärbar dator till allt arbete pga större skärm så man kan ha uppe två fönster samtidigt. IMO är plattor endast bra för att läsa på, inget annat.
Citera
2017-11-02, 23:15
  #6
Medlem
visegrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winINC
>bättre me en data
>me en data
>en data
*triggering intensifies*

Lite gammal tråd, men det triggade mig så mycket att jag var tvungen att svara...

OnT: Jag skulle aldrig föreslå en platta för studier då jag finner att de är otroligt jobbiga att skriva på under längre perioder. Speciellt om man samtidigt ska source'a information på samma skärm. Jag föredrar personligen en bärbar dator till allt arbete pga större skärm så man kan ha uppe två fönster samtidigt. IMO är plattor endast bra för att läsa på, inget annat.

Håller med dig i sak men måste ändå slå ett slag för iPad Pro. Den kan faktiskt väsentligen ersätta en dator, givetvis beroende på vad du vill kunna göra. Att skriva kortare uppsatser, PM, papers fungerar alldeles utmärkt med tillhörande tangentbord. För egen del så skulle jag inte klara mig utan dator. Men jag är inte bara student utan arbetar. Dock så använder jag iPad Pro professionellt nästintill lika mycket som dator, men de tar inte ut varandra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback