Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-16, 20:16
  #25
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Då behöver man inte "gömma" pengar i just skatteparadis. Enklare att placera den likvida delen på flera olika banker. Då täcks de av insättningsgarantin.

Så bankerna kan inte neka TS uttag eller flytt av pengar till andra konton vid en eventuell ekonomisk kris?
Citera
2017-09-16, 20:33
  #26
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Så bankerna kan inte neka TS uttag eller flytt av pengar till andra konton vid en eventuell ekonomisk kris?


Insättningsgarantin är det väl staten som står för?
Citera
2017-09-16, 21:31
  #27
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Det enda du är intresserad av för tillfället är att riskera så lite som möjligt för att få en stabil avkastning, som överstiger inflationen.

Du kan göra detta på flera olika sätt. Antingen kan du köpa olika index-terminer och hedga dessa med långtgående optionspositioner som sträcker sig ett par år i tiden.

Då försäkrar du dig om att du hänger med och får en stabil avkastning samtidigt som du är skyddad mot nedgångar.

Alternativt tittar du på Wealth Management, det finns ett antal finansbolag som sysslar med detta i bland annat London.

Utbudet där är så mycket större än i Stockholm.

https://en.wikipedia.org/wiki/Wealth_management

https://en.wikipedia.org/wiki/Estate_planning
Citera
2017-09-17, 14:31
  #28
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Insättningsgarantin är det väl staten som står för?

Ok, jag undrade bara.
Citera
2017-09-22, 14:51
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Har inte läst tråden så noga, antar att många redan påpekat det. Men att ha 3 miljoner på ett sparkonto kommer göra att dom minskar i värde på lång sikt. Kan ju vara värt att ha i åtanke. Men i övrigt känns det väl som ett bra upplägg. Men det här med att ha fonder tills börsen går ner förstår jag mig inte riktigt på. Går börsen ner går fonderna ner. Förutsatt att det är svenska aktiefonder och svensk börs du menar

statsägda fonder med låg risk. Får ca 6 % ränta på 3 milj.
Citera
2017-09-26, 08:36
  #30
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Så bankerna kan inte neka TS uttag eller flytt av pengar till andra konton vid en eventuell ekonomisk kris?

Om banken går i konkurs och dina pengar försvinner betalar staten tillbaka dem upp till 100 000 Euro. 100k EUR gäller per bank, så har du konton på exempelvis fyra banker med 100k EUR på varje får du tillbaka dina fyra millar.
Citera
2017-09-26, 10:18
  #31
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Lägg alla pengar i Fingerprints. Du kommer gå från 11 mille till 100 mille på några månader GARANTI
Citera
2017-11-27, 10:00
  #32
Medlem
Hej, jobbar som finansiell rådgivare.

Placera i obligationer i avvaktan på justering av aktiemarknaden.

Jag har tillgång till institutionsmarknaden där du kan få 6%/år, med kvartalsvisa utbetalningar, där produkten är i riskkategori 3, alltså som långräntefonder. Vi kan dessutom lägga detta i ISK-depå.

Skicka mig kontakt uppgifter så kan jag återkomma med produktinfo.

Mvh "Olle"
Citera
2017-11-27, 22:21
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Lägg alla pengar i Fingerprints. Du kommer gå från 11 mille till 100 mille på några månader GARANTI

Fing B 20170926 22.85:-
Fing B 20171127 18.01:-
Citera
2017-12-02, 19:39
  #34
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
3 miljoner till bostadsrätt

placera 3 miljoner långsiktigt i "ränta på ränta konto"

4.5 miljoner i fonder tills börsen börjar gå ner för att sedan succesivt placera i utdelningsaktier.

0.5 m till övrigt

Ganska simplifierad version men vad tror ni? Tanken är att säkra framtiden/pension med" ränta på ränta" kontot och inom 1-2 år få en passiv inkomst på 20-25 K i månaden via utdelning.

Ja, varför inte. Men lägg på 6 miljon på bostadsrätten Om du bor i storstad. I Medelpad behövs inte det.
__________________
Senast redigerad av Jof 2017-12-02 kl. 19:41.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback