Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-14, 17:48
  #1
Medlem
Swedenhielmss avatar
Jag tänkte att vi här kunde vädra våra åsikter om komiker som egentligen inte är komiker och som INTE är roliga på något sätt.

Jag börjar med att nominera Henrik Schyffert som INTE rolig och ej förtjänande yrkestiteln komiker.

Miffot Henrik Schyffert var sängvätare långt upp i tonåren tills han fick en Tysk högt strömförande apparat som på några månader fick stopp på missfostrets sängkissande.

Är man missfoster på ett sätt är man oftast missfoster på många andra sätt.

Schyffert är ju för övrigt en av Sveriges TRÅKIGASTE "komiker" genom historien sedan stenåldern.
En sk. "straight guy" i Killinggänget, en person som skall va en konservativ WASP, som fick titeln komiker när han borde ha yrkestiteln "stenansikte". Ej rolig på något sätt någonsin!
Citera
2017-09-14, 17:50
  #2
Medlem
note-its avatar
Fredrik & Filip är definitivt inte roliga.
Citera
2017-09-14, 17:54
  #3
Medlem
Griogarachs avatar
Blattekomiker är inte roliga någonstans. Pratar då främst om det vidriga svinet Özz Nujen.

Betner är inte mycket bättre. Kommunistsvin.
Citera
2017-09-14, 17:58
  #4
Medlem
Bizmarcks avatar
De flesta svenska komiker är inte roliga eller duktiga på vad de gör.
De enda två som är bra är Peter Apelgren och Johan Glans.
Citera
2017-09-14, 17:58
  #5
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Jag tänkte att vi här kunde vädra våra åsikter om komiker som egentligen inte är komiker och som INTE är roliga på något sätt.

Jag börjar med att nominera Henrik Schyffert som INTE rolig och ej förtjänande yrkestiteln komiker.

Miffot Henrik Schyffert var sängvätare långt upp i tonåren tills han fick en Tysk högt strömförande apparat som på några månader fick stopp på missfostrets sängkissande.

Är man missfoster på ett sätt är man oftast missfoster på många andra sätt.

Schyffert är ju för övrigt en av Sveriges TRÅKIGASTE "komiker" genom historien sedan stenåldern.
En sk. "straight guy" i Killinggänget, en person som skall va en konservativ WASP, som fick titeln komiker när han borde ha yrkestiteln "stenansikte". Ej rolig på något sätt någonsin!


Du tycks ha en privat idé bortom professionen som komiker som kraftigt påverkar ditt beslut om H.S. rolighet.
F.ö. en meningslös tråd.



´
Citera
2017-09-14, 17:59
  #6
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Fredrik & Filip är definitivt inte roliga.

Inte ett dugg och i många fall farligt okunniga som när de gjorde narr av krigskorren från Expressen för att hon bar hjälm.

Uppenbarligen två idioter som inte bara aldrig lämnat Stockholm utan aldrig lämnat studion där de växte upp i och fostrades med vad än tv-bolaget gav dem som utbildning.

Överlag är det direkt sjukt att komiker har sådan status de har där de närmast upphöjs till samhällsvetare. De är komiker, clowner, pajasar osv för helvete!
Citera
2017-09-14, 18:00
  #7
Medlem
Peter Wahlbeck.
Citera
2017-09-14, 18:01
  #8
Medlem
BennyBandanas avatar
Han där latteturken som alltid ska dra upp rasistkortet och SD.
Citera
2017-09-14, 18:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Fredrik & Filip är definitivt inte roliga.


Tror att man kan ställa upp som hypotes att alla komiker som försöker sig på konststycket att vara politiskt korrekta och samtidigt roliga ger sig ut på hal is. Säger inte att det är omöjligt, men det är svårt.

Humor är som bäst när den inte sparkar in öppna dörrar. Var finns spänningen, gränsöverskridandet och det revolutionära som frigör det förlösande skrattet.

Jag har f.ö. svårt för flera av våra mångkulturella "komiker". Svårt att se det roliga i att de kommer hit och åberopar nöd. Lever på värdfolkets resurser och sen ska driva med mig för att locka fram några krystade skratt på vitsar om hur stela vi är.

Afrikaner är annars alltid naturligt roande.
Citera
2017-09-14, 18:06
  #10
Medlem
Swedenhielmss avatar
Måns Möller är ju inte heller komiker oavsett hur mycket han själv önskar det. Det är enormt synd om Måns som har fått en autistisk son med en massa problem som det innebär.

Men Måns ta jobb på närmsta soptipp eller varstans helst, du är INTE rolig. Synd dock om din son, hoppas ni får all hjälp.
Citera
2017-09-14, 18:12
  #11
Medlem
Swedenhielmss avatar
Kalle Lind är nog den segaste och drygaste skåning man kan framställa på denna jord.
Denne i vänsterextremism impregnerade och torrare än fnöske skåning skall alltså vara komiker till yrket. Tillåt mig småle.

Kalle Lind flyg med närmsta flyg till Nordkorea och ansök där om jobb, då är du på din hemmaplan, och i balans med din kommunistisk impregnerade hjärna. Inte rolig!
Citera
2017-09-14, 18:17
  #12
Medlem
Annika Lantz på P1.

Bara hon skrattar åt det hon själv säger, hela tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback