Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-15, 00:05
  #25
Medlem
Hexen666s avatar
Att södermalmsnytt överhuvudtaget lägger ut detta säger mer om dom än om henne som uppenbarligen har problem med tänkandet. Men det kanske är ett försök att belysa vilka galna ideér som florerar i den feministiska genusrörelsen. Men nånstans känner jag att det får räcka, är inte folk snart less på att leva i ett land som påminner om ett dårhus?
Citera
2017-09-15, 00:08
  #26
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är ju ett sliddjur så med lagom mycket våld kanske den kan lära sig det. När det kommer till hondjur spelar ju som vi alla vet inte biologin någon roll, ja, utom när det kommer till att ta hand om avkomma.

Det är ju också en alternativ lösning.

edit: "Hundkalsonger" finns f.ö. redan att köpa.

Vilket som så länge latteflatorna bekostar det själva.
Citera
2017-09-15, 00:10
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBandana
Vilket som så länge latteflatorna bekostar det själva.

Ja eller så kan man stena ihjäl löptiken som låter sig betäckas så den lär sig att inte löpa.
Citera
2017-09-15, 00:25
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Carola är efterbliven.

För det första så pratar vi om hundar. Inte människor.

Tittar man på hundens behovsstege så ligger para sig högt upp på stegen. Det ligger så högt upp att det passerar mat, lek och t.o.m att vara frisk ibland.

Visar bara på att vissa personer ska inte ha hund.

Nej, vi pratar om kön. Även djur har kön.
Citera
2017-09-15, 04:06
  #29
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Carola är efterbliven.

För det första så pratar vi om hundar. Inte människor.

Tittar man på hundens behovsstege så ligger para sig högt upp på stegen. Det ligger så högt upp att det passerar mat, lek och t.o.m att vara frisk ibland.

Visar bara på att vissa personer ska inte ha hund.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är nog därför som hon föreslår segregerade rastgårdar. D.v.s. en alternativ lösning på problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej, vi pratar om kön. Även djur har kön.

Paaa triggad hona/lattebög! Hundar har annan kultur, levnadssätt. Honan vill att hanen kämpar för gunsten att få sätta på henne balls deep och spruta in sin säd djupt inne för att föra vidare avkomman. Naturen i princip. En tanke slog mig att tur att feministerna inte är lika radikala som svarta änkorna fast det är bara en tidsfråga innan de alla blir feta träskpaddor som äter upp mannen efter parningen. Fast iofs är det nästan så...
Citera
2017-09-15, 05:07
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Den där filuren känner jag, inte jätteväl, men tämligen hyfsat.

Hennes mamma är inlåst på något dårhus. Hennes pappa är fd pundare som tagit livet av sig. Hon hade inte ens fyllt 2 år innan hon blev placerad i fosterhem. När hon gick i sjunde klass i grundskolan tackade hon för sig och kom inte tillbaka dit mer. Hon titulerar sig "konstnär" men försörjer sig huvudsakligen på de bidrag som hon får för sina två barn. Äldstan är väl en bit över 20 vid det här laget så för henne får hon nog inget längre, yngstan borde vara runt 7. Hon är separerad sedan något år. Hon har ett sjuhelsikes humör, skriker, vevar och är som ett mindre världskrig när hon är arg.

Vad har detta att göra med ämnet, som gällde hundrastgårdar?
Citera
2017-09-15, 05:57
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBandana
Paaa triggad hona/lattebög! Hundar har annan kultur, levnadssätt. Honan vill att hanen kämpar för gunsten att få sätta på henne balls deep och spruta in sin säd djupt inne för att föra vidare avkomman. Naturen i princip. En tanke slog mig att tur att feministerna inte är lika radikala som svarta änkorna fast det är bara en tidsfråga innan de alla blir feta träskpaddor som äter upp mannen efter parningen. Fast iofs är det nästan så...

Ja fast nu är det ju inte hundarna som sätter reglerna i rastgårdarna. En viktig detalj som några verkar ha missat i tråden.
Citera
2017-09-15, 08:45
  #32
Medlem
Topmales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Detta är feminism 2017 och den media som publicerar den. Expressen kör den också, lär komma i SVT/SR när som helst.
http://www.expressen.se/nyheter/caro...rerade-gardar/

Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Att södermalmsnytt överhuvudtaget lägger ut detta säger mer om dom än om henne som uppenbarligen har problem med tänkandet. Men det kanske är ett försök att belysa vilka galna ideér som florerar i den feministiska genusrörelsen. Men nånstans känner jag att det får räcka, är inte folk snart less på att leva i ett land som påminner om ett dårhus?
Jag tror att de inte kunde låta bli eftersom djurfeminism är ett såpass oexploaterat fält inom mediavänstern.

Citat:
Ursprungligen postat av DisaUlv
Vad har detta att göra med ämnet, som gällde hundrastgårdar?
Det undrar jag också. Onödigt och kanske ett fullständigt påhitt.
Citera
2017-09-15, 09:54
  #33
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisaUlv
Vad har detta att göra med ämnet, som gällde hundrastgårdar?
Citat:
Ursprungligen postat av Topmale
Det undrar jag också. Onödigt och kanske ett fullständigt påhitt.

Att ägaren är psyk a la feminist som är bi-polär/borderline vilket förklarar artikeln men samtidigt visste vi med skarpt sinne redan detta, white knight och white knight.
__________________
Senast redigerad av BennyBandana 2017-09-15 kl. 09:57.
Citera
2017-09-15, 09:56
  #34
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja fast nu är det ju inte hundarna som sätter reglerna i rastgårdarna. En viktig detalj som några verkar ha missat i tråden.

Det är sorligt att människan ska störa och förstöra för djuren och naturen med sin narcissism. Jag hoppas du inte är en djurplågare, är du?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback